پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دانگ فنگ نامبر وان

دانگ فنگ نامبر وان ، یک کشتی تفریحی !

خودروسازان چینی که به ساخت و ارائه انواع سدان های بزرگ روی آورده اند ، اخیرا سدان شماره یک را به بازار معرفی کردند.دانگ فنگ نامبر وان یک سدان بزرگ چینی است که پیش‌بینی می‌شود با خودروهایی همچون هانگکی H7 و ROEWE 950 و جک REFINE A60 به رقابت برخیزد. این خودرو بر مبنای پلت […]

javankhodro
شنبه - ۴ مهر ۱۳۹۴

خودروسازان چینی که به ساخت و ارائه انواع سدان های بزرگ روی آورده اند ، اخیرا سدان شماره یک را به بازار معرفی کردند.دانگ فنگ نامبر وان یک سدان بزرگ چینی است که پیش‌بینی می‌شود با خودروهایی همچون هانگکی H7 و ROEWE 950 و جک REFINE A60 به رقابت برخیزد. این خودرو بر مبنای پلت فرم کشیده (فاصله بین دو محور بلند) و دیفرانسیل جلوی ساخت شرکت PSA (پژو- سیتروئن) تکوین یافته است، این پلت فرم PF3 نام دارد.تنها خودرویی که تاکنون بر اساس این پلت فرم ساخته شده، سیتروئن C6 می‌باشد.

دانگ فنگ نامبر وان به جای سیستم تعلیق گران و تجملی هیدرو پنوماتیک که پیش‌تر در C6 به کار می رود از یک نمونه معمولی و عادی استفاده خواهد کرد.

دانگ فنگ نامبر وان

دانگ فنگ ، از نظر ابعاد ظاهری بسیار نزدیک به سیتروئن C6 است. طول/عرض/ارتفاع این خودرو معادل 5066/1858/1470 میلی‌متر و در مقابل این اعداد در سیتروئن C6 برابر با 4907/1859/1463 میلی‌متر در طول/عرض/ارتفاع و 2901 میلی‌متر در فاصله بین دو محور است. اختلاف ابعادی در طول دو خودرو هم به سبب وجود برآمدگی در بخش عقب خودروی دانگ فنگ است.در سپرهای جلوی آن کروم فراوانی به کار رفته و نوار LED هم مطابق سلیقه روز در آن نصب شده است. جلوپنجره براق و صیقلی این خودرو در نسخه مشکی آن حتی جذاب‌تر هم به نظر می‌آید. علاوه بر آن، چراغ‌های چهارگوش جلوی آن نیز مدرن بوده و چندان بزرگ هم نیستند. در نمای عقب هم لوله‌های اگزوز به طور مرتب و منظمی با سپر عقب آن ادغام شده است. اسپویلر عقب آن به نحو دقیقی با درب صندوق ترکیب یافته است و چراغ‌های عقب آن هم به طرز شسته‌رفته‌ای با نوار کرومی پهنی اتصال یافته است.

دانگ فنگ نامبر وان

دانگ فنگ نوامبر وان در آغاز کار تنها با یک موتور 1.8 لیتری توربو در اختیار مشتریان خود قرار می‌گیرد. این موتور از توانی معادل 204 اسب‌بخار برخوردار است. کمی بعد هم پیشرانه‌های 2 و 3 لیتری در چرخه تولید وارد خواهند شد. موتور 1.8 لیتری توسط خود دانگ فنگ توسعه و تکوین یافته است ولی پیشرانه‌های 2 و 3 لیتری از تولیدات شرکت PSA به شمار می‌آیند.

فضای داخلی این خودرو همانند یک کشتی تفریحی مملو از چوب و چرم است و حتی این‌طور به نظر می‌آید که کمی بیش‌ازاندازه، در بخش‌های تحتانی فرمان آن چوب به کار رفته است. بخش عقب این خودرو از راحتی بسیاری برخوردار است و نگه‌دارنده فنجان‌ها هم دو نوع متفاوت از بطری‌های چای چینی را در خود نگه می‌دارند. نمای ظاهری آن در رنگ سفید و به همراه لوگوی دانگ فنگ جذاب و گیراست.برای نخستین بار، در درب صندوق این خودرو نشان DFM را مشاهده می‌کنیم که مخفف «مجموعه موتوری دانگ فنگ» می‌باشد.

دانگ فنگ نامبر وان

نسخه نهایی دانگ فنگ نامبر وان (NUMBER 1) در هفته آتی و در نمایشگاه خودروی شهر چنگدو (CHENGDU) به نمایش گذاشته خواهد شد و فروش آن هم در بازار چین در اواخر سال جاری میلادی آغاز می شود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی