پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جایگاه سوخت CNG

آیا گازوئیل و CNG هم گران می شود؟

وزیر نفت اعلام کرد: دولت برنامه ای برای افزایش قیمت گازوئیل و سوخت CNG ندارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت با بیان  اظهار کرد: سهمیه‌بندی بنزین باعث شد حدود 20 میلیون کاهش مصرف داشته باشیم که این عدد هنوز تثبیت نشده است. این مقام مسئول تصریح کرد: عمده‌ای از […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۷ آذر ۱۳۹۸

وزیر نفت اعلام کرد: دولت برنامه ای برای افزایش قیمت گازوئیل و سوخت CNG ندارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت با بیان  اظهار کرد: سهمیه‌بندی بنزین باعث شد حدود 20 میلیون کاهش مصرف داشته باشیم که این عدد هنوز تثبیت نشده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: عمده‌ای از این کالا صادر می‌شود و رغبتی نیز از نظر اقتصادی در مصرف سوخت جایگزین یعنی ایجاد شده است که این برای ما ارزشمند است چرا که فکر می‌کنم سوخت ملی کشور گاز طبیعی است و باید خودروهایمان به صورت CNG مصرف شود.

وی ادامه داد: طرح 6500 میلیارد تومان وام برای CNG سوز کردن خودروهای عمومی در حال عملیاتی شدن است که قراردادهای این طرح بسته شده و همچنین حال انجام تمهیدات وام برای خودروهای غیرعمومی از جمله شخصی هستیم.

زنگنه اشاره کرد: برای خودروهای غیرشخصی پرداخت وام 6500 میلیارد تومانی باید دولت بر عهده بگیرد اما برای خودروهای شخصی وام فراهم می‌کنیم که افراد خودشان آن را دریافت و سپس بازپرداخت کنند.

وزیر نفت در خصوص اینکه چه میزان آلودگی هوا به کیفیت بنزین مربوط است، گفت: سازمان محیط زیست قبلاً هم اعلام کرده که تاثیر کیفیت بنزین بر آلودگی هوا بسیار ناچیز است از طرف دیگر نیز نوع بنزین مسأله نیست بلکه مساله موتورسیکلت‌های غیراستانداردی هستند که آلودگی ایجاد می‌کنند و آن طور که عنوان می‌شود هر موتورسیکلت غیراستاندارد به اندازه 7 خودرو آلودگی ایجاد می‌کند و متأسفانه تعداد زیادی موتورسیکلت داریم که استاندارد نیستند.

وی اعلام کرد: در شهرهای بزرگ بنزین و گازوئیل یورو توزیع می‌شود اما فعلا مشکل این نیست.

وزیر نفت با توجه به برخی گمانه زنی ها در خصوص افزایش قیمت گازوئیل و CNG اشاره کرد: دولت هیچ برنامه‌ای برای قیمت گازوئیل و CNG ندارد.

انتهای پیام/ منبع: فارس

کاهش مصرف گازوئیل با سی‌ ان‌ جی سوز کردن خودروهای دیزلی

یارانه نقدی یا یارانه انرژی؟ مسئله این است

کاهش قیمت CNG ضروری است

ممنوعیت ساخت جایگاه سوخت در ایران

اسامی ۱۱ خودرویی که شماره گذاری نمی شوند

بررسی مخازن CNG در معاینه فنی سال آینده

افزایش تولید دوگانه سوزها

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی