پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مخزن گاز

پیش بینی اجرایی شدن طرح RFID حداقل تا 15 دیگر

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از اجرایی شدن طرح RFID حداقل تا ۱۵ ماه دیگر خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو شهرام رضایی مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص جزئیات طرح RFID اظهار کرد: در حال حاضر تکنولوژی طرح عدم سوخت‌رسانی به خودروهایی که در مراکز غیر […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲ دی ۱۳۹۸

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از اجرایی شدن طرح RFID حداقل تا ۱۵ ماه دیگر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

شهرام رضایی مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص جزئیات طرح RFID اظهار کرد: در حال حاضر تکنولوژی طرح عدم سوخت‌رسانی به خودروهایی که در مراکز غیر مجاز تبدیل شده‌اند، در حال بررسی است و راهی که برای آن در نظر گرفتیم، استفاده از تکنولوژی RFID است.

وی در این راستا اشاره کرد: بر این اساس، تگ RFID روی کپسول به نحوی نصب شود که حتی با جدا شدن کپسول، امکان از بین رفتن آن وجود داشته باشد؛ چک شود به این معنا که زمانی که فرد ماشین را برای تبدیل می‌برد و یا قرار است چک شود تگ RFID نصب شده که مشخصات آن با مشخصات ماشین کاملا یکسان است و اگر این تگ برداشته شود، به طور کامل از بین خواهد رفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه قرار است، در 2200 جایگاه تجهیزات این طرح نصب شود تصریح کرد: زمانی که این تجهیز در جایگاه‌ها وجود داشته باشد، می‌توانیم متوجه شویم این کپسول قابل اطمینان که قبلا در  سیمفا (سامانه هوشمند یکپارچه معاینه فنی ایران) چک شده است، علاه بر این اطلاعات خودرو نیز کاملا با آنچه روی کپسول درج شده، برابری می‌کند که تنها در این شرایط به آن خودرو سوخت خواهیم داد. در غیر این صورت از دادن سوخت به آن خودرو معذوریم.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: خودروهایی که تاکنون تبدیل شده‌اند نیز می‌تواند برای دریافت تگ مراجعه کنند، به همین دلیل در زمان کوتاه اقدامات محدودسازی را ایجاد نکردیم و اجازه داده‌ایم تا ابعاد طرح به طور کامل ارزیابی، مقدمات آن انجام و سپس وارد مرحله اجرا شود.

وی با تاکید به این مسئله که تاکنون فراخوانی برای مردم داده نشده چرا که جایگاه‌ها هنوز به این سیستم تجهیز نشده‌اند، بیان کرد: اما اقدامات آن را انجام خواهیم داد و پیش‌بینی می‌کنیم حداقل تا 15 ماه آینده این طرح وارد فاز اجرایی شود.

سامانه شناسایی امواج رادیویی (Radio Frequency Identification – RFID) سامانه شناسایی بی‌سیمی است که قادر به تبادل داده‌ها به وسیله برقراری اطلاعات بین یک تگ که به یک کالا، کارت و… متصل شده و یک بازخوان (Reader) است. سامانه‌های RFID از سیگنال‌های الکترونیکی و الکترومغناطیسی برای خواندن و نوشتن داده‌ها بدون تماس بهره می‌برند.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

روزانه 21 میلیون مترمکعب گاز سی ان جی عرضه می شود

خودروهایتان را در مراکز مجاز دوگانه سوز کنید

اولویت دوگانه سوز کردن با خودروهای فعال حمل و نقل عمومی است

اعلام جزئیات طرح دوگانه سوز کردن خودروها تا هفته آینده

هزینه دوگانه سوز کردن خودرو چقدر است؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی