پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید پارس خودرو

تسهیلات معروف ٨۴۴ میلیون یورویی هنوز پرداخت نشده است

به گفته دبیر انجمن قطعه سازان و مجموعه های خودرو؛ تسهیلات معروف ٨۴۴ میلیون یورویی تا امروز نه به صورت یورو و نه به صورت ریالی پرداخت نشده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه‌ سازان و مجموعه‌های خودرو با توضیح این موضوع که کاهش خودروهای کف پارکینگ خودروسازان که […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۳ دی ۱۳۹۸

به گفته دبیر انجمن قطعه سازان و مجموعه های خودرو؛ تسهیلات معروف ٨۴۴ میلیون یورویی تا امروز نه به صورت یورو و نه به صورت ریالی پرداخت نشده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه‌ سازان و مجموعه‌های خودرو با توضیح این موضوع که کاهش خودروهای کف پارکینگ خودروسازان که با کسری قطعات روبرو بودند، ماحصل کار قطعه‌ سازان بوده اظهار کرد: اگر قطعه‌سازان آستین همت بالا نمی‌زنند، این خودروها جمع نمی‌شد. اینکه برخی می‌گویند که صنعت قطعه‌سازی در کماست، واقعاً برای ما تعجب‌آور است که چه کمایی است که تا این حد توانسته به خودروسازان کمک کند. در کما نیستیم اما مشکلات فراوانی داریم که ما را به کما نزدیک کرده است.

وی در این راستا اشاره کرد: در حال حاضر هر دو خودروساز بزرگ روزانه بیش از ٢٠٠٠ دستگاه خودرو تولید می‌کنند که نشان می‌دهد نمی‌گویم به روزهای اوج تولید، اما حداقل به روزهای دو سال گذشته و قبل از تحریم‌ها برگشته‌ایم و اکنون با کمک قطعه‌سازان آن حجم تولید روزانه خودروسازان اتفاق می‌افتد؛ اما نکته اینجاست که این ٢٠٠٠ خودرو در روز به عبارتی یعنی نیاز به نقدینگی؛ اما این نقدینگی تاکنون تامین نشده و مشکل عمده آن این بوده است که تسهیلات معروف ٨۴۴ میلیون یورویی تا امروز نه به صورت یورو و نه به صورت ریالی پرداخت نشده است.

این فعال صنعت قطعات خودرو تاکید کرد: خودروهای کف به دلیل کسری قطعه مانده و حجم زیادی سرمایه بلوکه شده بود. از سوی دیگر باید سریعا تولید بالا می‌رفت و تامین قطعات صورت می‌گرفت؛ بنابراین این روند، کار را برای ما بسیار سخت کرده است اما می‌دانیم که تمهیداتی اندیشیده شده و کارهایی در حال انجام است که امیدوارم ظرف هفته‌های آینده، کمک نقدینگی خوبی مصوب شود و بعد از مدتی در اختیار قطعه‌سازان قرار گیرد.

بیگلو تصریح کرد: در حال حاضر تعاملات خوبی با دو خودروساز صورت گرفته که به طور مثال ایران‌خودرو، تولید روزانه خود را به ٢٣٠٠ دستگاه رسانده که طی دو سال اخیر رکورد بوده است و قرار است که ادامه‌دار هم باشد. در گروه سایپا نیز همین اتفاق افتاده و تعداد خودروهای ناقص را تکمیل کرده است و تیراژ تولید روزانه را به بالای ۲۰۰۰ دستگاه رسانده است. برنامه‌ریزی‌ها بر مبنای گردش پول نقد اتفاق خواهد افتاد که اگر نیاز به نقدینگی تامین و برطرف نشود، این طرح‌ها که نتیجه بسیار خوبی هم داشته و نتیجه آن مشخص است، مجدداً با شکست روبرو خواهد شد.

وی افزود: البته لازم به ذکر است که همین‌ که اخبار تولید روزانه بالای ۲۰۰۰ دستگاه در دو خودروساز به گوش می‌رسد، باعث شده که قیمت خودرو در بازار افت پیدا کرده و حاشیه بازار به قیمت کارخانه نزدیک شود که این به نفع مردم است؛ لذا راه مدیریت بازار خودرو این است که تولید را بتوانیم در هر خودروساز بالای ۲۰۰۰ دستگاه نگه داریم.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

کمبود نقدینگی بزرگترین مشکل صنعت خودرو کشور

درمان صنعت خودرو نیاز به شفاف سازی دارد

سطح بالای تکنولوژی در قطعه سازی کروز قابل تقدیر است

انجمن قطعه سازان خواستار آزادسازی قیمت خودرو شد

طراحی و توسعه قطعه، حلقه گمشده صنعت خودرو

میزان مطالبات قطعه سازان به عدد 23 هزار میلیارد تومان رسید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی