پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مراسم تولید انبوه موتور یورو 5 1

فرصت سازی از تحریم این بار در ایران خودرو/ تولید موتور یورو 5 در شرایط تحریمی

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان و کارآفرینان نشان دادند هر زمانی که به آنها میدان داده شود کاری می کنند که نتیجه آن بسیار مطلوب و خوشایند است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی مراسم آغاز تولید انبوه محصولات ایران خودرو با موتور یورو […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۳ دی ۱۳۹۸

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان و کارآفرینان نشان دادند هر زمانی که به آنها میدان داده شود کاری می کنند که نتیجه آن بسیار مطلوب و خوشایند است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی مراسم آغاز تولید انبوه محصولات ایران خودرو با موتور یورو 5 در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اتفاقی که امروز افتاده در شرایطی رقم خورده که کشور ما متحمل تحریم های آمریکا است و این تحریم ها موجب شد تا ما به جوانان و کارآفرینان خود اعتماد کنیم و به آن ها میدان بدهیم تا آن ها هم چنین نتیجه مطلوبی را رقم بزنند.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه آمریکایی ها فکر می کردند باید خطوط تولید خودرو در کشور متوقف شود شاهد هستیم که نه تنها خطوط تولید تعطیل نشد بلکه مجددا میزان تولید افزایش پیدا کرده و امروز با حداکثر ظرفیت خود در حال تولید و عرضه خودرو هستند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: در ارتباط با آلودگی هوا و میزان آلایندگی این موتور ها هم باید بیان کنم که طبق گزارشی آقای مقیمی ارائه کردند نقش این موتور ها و بنزین مصرفی ایجاد آلودگی هوا بسیار کمرنگ است اما علل آلودگی هوا به سوخت کامیون ها، اتوبوس و موتورسیکلت های فرسوده همچنین کارخانجات پتروشیمی باز می گردد. باید در راستای بهبود شرایط گروهی از کارشناسان دور هم جمع شوند و تصمیم گیری کنند که چه کاری برای بهبود وضعیت مناسب است و بعد آن اقدام صورت گیرد با حرف و شعار کاری انجام نمی شود.

فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو هم در ادامه در خصوص موتور یورو 5 اظهار کرد: از دهه 80 بحث ارتقا و تولید موتور خودروها مطرح بوده، امروز که داریم با هم صحبت می کنیم خوشبختانه با به استاندارد تولید موتور یورو5 دست پیدا کرده ایم و باید از تمامی مهندسان و قطعه سازان تشکر کنم که در شرایط تحریمی همکاری کردن تا به این مرحله برسیم.

این مقام ارشد گروه صنعتی ایران خودرو در این راستا ادامه داد: این وظیفه ذاتی ماست که خودرو و محصولاتی را تولید و عرضه کنیم که در سطح جهانی و به روز قرار دارند. اگرچه که شرایط تحریمی حاکم مشکلات بسیاری برای ما بوجود آورده بود این موضوع سبب شد تا دست بر زانوهای خود بگذاریم و لذا چهار ماه قبل از یکی از سازندگان این دسته از موتورها دعوت کردیم تا به صورت تخصصی روی این پروژه فعالیت کند.

وی اشاره کرد: این موتور با داخلی سازی ایران خودرو به بازار عرضه می شود لازم به ذکر است که دیگر موتورها هم طی ماه های گذشته وارد فاز تولید انبوه شده اند همچنین موتور ملی تولید شده تائیدیه های لازم را دریافت کرده و از ماه های آینده به صورت انبوه تولید خواهد شد.

مقیمی ادامه داد: تا پایان سال حدود 5 هزار خودرو تولید خواهد شد که از این تعداد خودرو تولید و عرضه شده با سطح استاندارد یورو 5 به دست مردم رسیده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو توضیح داد: افزایش قیمتی در خصوص اقدامی که امروز صورت گرفته بر قیمت محصولات لحاظ نخواهد شد و تاکید می کنم که تمام تلاش خود را می کنیم که تمامی محصولات با این سطح از استاندارد به بازار عرضه شود.

وی تشریح کرد: برنامه گروه صنعتی ایران خودرو این موضوع خواهد بود که تمامی محصولات ایران خودرو با استاندارد یورو5 عرضه شود دیگر اقدامات هم بسته به زمان مشخص خود اعلام می شود .

انتهای پیام/

شرایط تبدیل محصولات ایران خودرو اعلام شد

تولید محصولات ایران خودرو منطبق با استانداردهای زیست محیطی

شکستن رکورد در ایران خودرو با تولید 2300 دستگاه خودرو

نقشه راه توسعه محصول ایران خودرو تدوین شد

سیستم های فروش محصولات ایران خودرو بهبود یافت

تحويل حضوری خودرو به مشتريان در سايت مركزی ایران خودرو

فروش فوری 2 محصول محبوب ایران خودرو از امروز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی