پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو هیبریدی

لزوم ورود موتورسیکلت و خودرو برقی به کشور

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: موتور سیکلت ها یکی از بزرگترین عوامل ایجاد آلودگی تهران هستند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص آلودگی هوا اظهار کرد: سهم خودروهای سبک، موتورسیکلت‌ها و خودروهای سنگین را در موضوع آلودگی هوا باید […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۸ دی ۱۳۹۸

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: موتور سیکلت ها یکی از بزرگترین عوامل ایجاد آلودگی تهران هستند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص آلودگی هوا اظهار کرد: سهم خودروهای سبک، موتورسیکلت‌ها و خودروهای سنگین را در موضوع آلودگی هوا باید از یکدیگر جدا کرد؛ خودروهای سبک سهم زیادی در آلودگی ندارند و عمده آلایندگی مربوط به موتورسیکلت و خودروهای سنگین است که متاسفانه استانداردهای لازم درباره‌ آنها وجود ندارد.

وی در این راستا اشاره کرد: در داخل شهر تهران چند عامل مهم دیگر برای آلودگی هوا وجود دارد که یکی از آنها ناوگان حمل و نقل عمومی خصوصا سیستم تاکسی‌هاست. ما در طرح ساماندهی بازار خودرو ماده‌ای را درباره‌ی کاهش تعرفه خودروهای برقی داشتیم که شورای نگهبان با آن موافقت نکرد و مجلس شورای اسلامی بر مصوبه خود اصرار کرد و باید ببینیم مجمع تشخیص مصلحت نظام چه تصمیمی می‌گیرد، زیرا واردات خودروهای هیبریدی مشوق می‌خواهد و مردم باید بتوانند در سطوح مختلف از خودروی برقی استفاده کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موتورسیکلت یکی از بزرگترین عوامل ایجاد آلودگی در شهر تهران هستند توضیح داد: ما باید اهتمام ویژه‌ای برای واردات موتورسیکلت‌های برقی داشته باشیم. سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت و وزارتخانه‌های نفت و کشور باید متولی این باشند که موتورسیکلت برقی ارزان به دست مشتری برسد. متاسفانه هنوز مجوزی در این باره از سوی سازمان برنامه و بودجه صادر نشده و این هم از پاشنه‌های آشیل است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته‌ی اصلی در رابطه با آلودگی هوا در شهر تهران این است که حد یقف تهران برای بزرگ شدن چقدر است؟ چین که جمعیت یک میلیارد و 400 میلیون نفری دارد پایتخت‌ آن 15 میلیون نفر جمعیت دارد در حالی که اگر اجازه می‌دادند این جمعیت باید به 100 میلیون نفر می‌رسید یا شهرهای بسیاری در اروپا هستند که ده‌ها سال است که یک شکل دارند و رشد آنها کنترل شده است ولی تهران همچنان در حال رشد است و توقف آن نیازمند سیاست‌گذاری وزارت کشور، شهرداری و شورای شهر است.

وی با بیان اینکه سقف جمعیت تهران باید مشخص باشد، افزود: سیاست‌ها باید به نحوی باشد که مثلا بیش از هفت میلیون نفر جمعیت در تهران نباشد و اجازه داده نشود که شرکت‌ها و سیستم‌های دولتی در تهران رشد کنند یا تمام سیستم‌های آموزش، پژوهشی و بیمارستان‌ها در تهران متمرکز شوند زیرا هرچه جمعیت بیشتری به تهران بیاید خدمات‌دهی نیز سخت‌تر می‌شود.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

لزوم تولید وسایل نقلیه برقی به منظور کاهش آلودگی هوا

واردات خودرو آزاد شود به شرط حذف قیمت گذاری دستوری

بیش از 4 هزار خودرو همچنان در گمرک مانده اند

سال 99 هم واردات خودرو نخواهیم داشت

قفل ترخیص خودروهای وارداتی به دست چه کسی باز خواهد شد؟

آیا واردات خودرو آزاد می شود؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی