پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای گازسوز

CNG در راس سوخت های آلاینده قرار دارد

به گفته عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی؛ میزان آلایندگی سوخت CNG بیشتر از بنزین است به این ترتیب که حتی بارندگی‌ها نیز توان از بین بردن گاز گوگرد تولیدی از مصرف سوخت CNG به صورت کامل را ندارند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو یوسف داودی عضو کمیسیون […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۰ دی ۱۳۹۸

به گفته عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی؛ میزان آلایندگی سوخت CNG بیشتر از بنزین است به این ترتیب که حتی بارندگی‌ها نیز توان از بین بردن گاز گوگرد تولیدی از مصرف سوخت CNG به صورت کامل را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

یوسف داودی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص دلایل آلودگی هوای کلان شهرها، اظهار کرد: چند وزارتخانه قصد دارند خودروهای بنزین سوز را تبدیل به خودروهای گاز سوز CNG کنند اما این موضوع دارای اشکالاتی است و برای جلوگیری از آن باید به سمت تغییر سوخت بنزین به LPG حرکت کنیم.

وی با اشاره به وضعیت آلودگی هوای تهران بیان کرد: روزانه حدودا 500میلیون متر مکعب گاز CNG به صورت خانگی و خودرویی در کشور مورد مصرف قرار می‌گیرد که هر متر مکعب از آن حدود 1 و نیم گرم گاز نیتروژن و گوگرد تولید می‌کند و این دو نوع گاز بسیار خطرناک است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تغییر مصرف خودروها از بنزین به گاز CNG اشتباه است و گاز طبیعی تصفیه نشده میزان گوگرد بالایی دارد و با جریان‌های هوایی تا هزار کیلومتر جابه‌جا می‌شود، بیان کرد: بارندگی‌ها نیز توان از بین بردن گاز گوگرد تولیدی از مصرف سوخت CNG به صورت کامل را ندارند.

داودی با بیان اینکه تمامی آلودگی هوا ناشی از خودروها نیست زیرا در فصل زمستان مصارف خانگی گاز CNG نیز تاثیر بسیار زیادی بر آلودگی هوا دارد، تصریح کرد: مصرف سوخت CNG گازهای نیتروژنی، اوزون و گوگرد تولید می‌کنند که بسیار خطرزا است و لایه ابر مانند بر روی شهرها می‌کشند.

وی با اشاره به اینکه روزانه 750 تن گاز آلاینده در روز تولید می‌شود، اشاره کرد: به دلیل تولید اسید سولفوریک موتور خودروهای اصطلاحا خشک کار می‌کند و حرارت بالاتری دارد از سوی دیگر گاز مایع LPG دارای حرارت پایین تری است و در این حالت گازهای خطرناک کمتری تولید می‌شود.

داودی با تاکید بر اینکه هزینه تغییر مصرف سوخت بنزین به CNG بسیار بیشتر است، تصریح کرد: گاز CNG دارای انرژی کمتر بوده و رانندگان در مقایسه با سوختLPG مدت زمان بیشتری را باید صرف سوختگیری کنند، همچنین خطر ترکیدن کپسول در این سوخت بیشتر است.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکثر کشورهای اروپایی به این نتیجه رسیده‌اند که سالمترین سوخت LPG است و وزارت نفت باید مصرف این سوخت را ترویج کند، تصریح کرد: CNG در راس سوخت های آلاینده قرار دارد و سپس سوخت‌هایی مانند بنزین، گازوئیل، نفت کوره، نفت سفید و LPG به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه تعداد جایگاه‌های سوخت‌گیری مورد نیاز کشور در صورت تغییر سوخت خودروها از CNG به LPG یک پنجم جایگاه‌های سوخت طبیعی فعلی می شود، خاطر نشان کرد: کشور باید به سمت مصرف سوخت گاز مایع در خودروها حرکت کند.

گزارش: فاطمه علی اصغری

آیا گازوئیل و CNG هم گران می شود؟

کاهش مصرف گازوئیل با سی‌ ان‌ جی سوز کردن خودروهای دیزلی

یارانه نقدی یا یارانه انرژی؟ مسئله این است

کاهش قیمت CNG ضروری است

ممنوعیت ساخت جایگاه سوخت در ایران

اسامی ۱۱ خودرویی که شماره گذاری نمی شوند

بررسی مخازن CNG در معاینه فنی سال آینده

افزایش تولید دوگانه سوزها

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی