پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بنزین وانت بار

سهمیه سوخت وانت بارها براساس میزان پیمایش آن ها خواهد بود

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: از بهمن ماه سال جاری بر اساس پیمایش، سوخت به وانت بارها اختصاص می یابد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو عبدالهاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در ارتباط با سهمیه بنزین وانت بارهای حمل بار جاده‌ای اظهار […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۴ دی ۱۳۹۸

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: از بهمن ماه سال جاری بر اساس پیمایش، سوخت به وانت بارها اختصاص می یابد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

عبدالهاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در ارتباط با سهمیه بنزین وانت بارهای حمل بار جاده‌ای اظهار کرد: از بهمن ماه سال جاری، تخصیص سهمیه سوخت ناوگان وانت بار بر اساس پیمایش ثبت شده در بارنامه، صورت خواهد گرفت و بر همین اساس، به تمامی رانندگان و مالکان وانت بارهای بین شهری، توصیه می‌شود هر چه سریع‌تر به مراکز مجاز صدور کارت هوشمند در استان محل سکونت خود، مراجعه کرده و ثبت نام نمایند.

وی در این راستا اشاره کرد: با توجه به اینکه مقرر شده تخصیص سهمیه سوخت به وانت بارها بر اساس پیمایش ثبت شده در اسناد حمل صورت گیرد، لذا تمامی رانندگان و مالکان وانت بار برای فعالیت در جاده‌های برون شهری، می‌بایست اسناد حمل کالا با وانت بار شامل کارت هوشمند راننده، کارت هوشمند وانت بار و بارنامه را در هر سفر، به همراه داشته باشند.

این مقام مسئول تأکید کرد: در صورتی که رانندگان وانت بار یا مالکان آن در حال حمل بار در جاده مشاهده شده، ولی اسناد مربوطه را همراه نداشته باشند، مرتکب تخلف شده و از سوی پلیس راهور، با متخلفان برخورد قانونی انجام می‌شود.

وی با بیان این که بر اساس قوانین و مقررات موجود در بخش حمل و نقل، هرگونه فعالیت در زمینه حمل و نقل برون شهری کالا، مشروط به استفاده از اسناد حمل (بارنامه) است، ادامه داد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با هدف ساماندهی و نظم‌بخشی در نحوه بهره برداری و تردد وانت بارها در جاده‌های برون شهری و ارتقای سطح ایمنی تردد در جاده‌های کشور، ابلاغ دستورالعمل‌های مربوط به ساماندهی ناوگان وانت بار فعال در حمل و نقل برون شهری را با تسهیل شرایط اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان در دستور کار قرار داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: رانندگانی که تاکنون نسبت به دریافت کارت هوشمند اقدام نکرده اند، می‌بایست به مراکز ثبت نام کارت هوشمند در سراسر کشور مراجعه و در اسرع وقت آن را دریافت کنند؛ این در حالی است که این مراکز شامل دفاتر سازمان‌های راهداری استان‌ها و پلیس به علاوه ۱۰ است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تصریح کرد: در حال حاضر تمامی زیر ساخت‌های لازم برای فعالیت رانندگان وانت و مالکان این ناوگان از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فراهم شده تا در ماه‌های آتی از بابت فعالیت حمل و نقلی و اختصاص سوخت ناوگان خود دچار مشکل نشوند.

وی بیان کرد: جهت ارتقای کیفیت وانت بارها در حمل بار جاده‌ای، خدماتی که به آنها داده می‌شود، مشابه خدماتی است که به اتوبوس‌ها و کامیون‌ها داده خواهد شد که شامل سهمیه لاستیک دولتی، بیمه تکمیلی، سهمیه سوخت بر اساس پیمایش و سایر خدمات مشابه می‌شود؛ ضمن اینکه قرار است فرآیند صدور بارنامه وانت بارها نیز به تشکل‌های صنفی وانت بارها واگذار شود.

انتهای پیام/ منبع: مهر

سواری های بین شهری برای دریافت تفاوت ریالی نرخ بنزین چه کاری باید انجام دهند؟

4 هزار کارت سوخت با سهمیه 600 لیتر میان رانندگان تاکسی ون توزیع شد

اعلام سهمیه سوخت سواری های عمومی بین شهری

جایگاه‌های کوچک سوخت در تهران ساخته می‌شوند؟

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • حسین | 29/01/1400 در 00:19

    خوبه

کیوسک مطبوعاتی