پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای گازسوز

مصرف روزانه ۲۴.۳ میلیون مترمکعب گاز CNG

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه پس از سهمیه بندی بنزین استقبال برای گازسوز کردن خودروها افزایش یافت گفت: آمادگی لازم برای گازسوز کردن تمامی خودروها تا 2 هفته آینده وجود دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حسن قلی‌پور مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۱ دی ۱۳۹۸

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه پس از سهمیه بندی بنزین استقبال برای گازسوز کردن خودروها افزایش یافت گفت: آمادگی لازم برای گازسوز کردن تمامی خودروها تا 2 هفته آینده وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حسن قلی‌پور مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به به اینکه هزینه گازسوز کردن خودرو‌ها رایگان است، اظهار کرد: طبق مصوبه شورای عالی اقتصادی دولت با پرداخت ۶۵۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض، تمامی خودرو‌های عمومی بنزینی شامل یک میلیون و ۴۰۰ هزار وانت، تاکسی، ون و دیگر مسافربر‌های شخصی را دوگانه‌سوز می‌کند.

وی در این راستا بیان کرد: پس از سهمیه بندی قیمت بنزین استقبال از مصرف سی ان جی افزایش یافت که هم اکنون روزانه ۲۴.۳ میلیون مترمکعب مصرف می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به میزان تقاضا برای گازسوز کردن خودرو‌ها اشاره کرد: میزان ثبت‌نام‌ها ۵۰ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است. ما مدنظر داریم این میزان را افزایش دهیم که تا کنون رشد استقبال خوب بوده است.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به این سوال که کار‌های نهایی تایید مراکز چه زمانی انجام می‌شود، گفت: درنهایت تا دو هفته دیگر، این مراکز مورد تایید قرار می‌گیرند و اقدامات لازم در این راستا انجام می‌شود و مردم می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

قلی پور با بیان این‌که هم اکنون مردم می‌توانند با هزینه خودشان به این مراکز مراجعه کنند، اظهار کرد: مشکلی در این بخش وجود ندارد، اما باتوجه به این‌که تجهیز صورت گرفته است، احتمالا دو هفته دیگر قرارداد منعقد می‌شود و ما می‌توانیم به‌صورت رایگان مخازن را برای مراکز مشخص شده، ارسال کنیم تا فرایند کار پیش برود.

وی گفت: این مساله به میزان ظرفیت کارگاه‌ها بستگی دارد، اما می‌توان گفت که تقریبا در هر شرکت کارخانه مخزن حدودا ۱۵ هزار تبدیل در هر ماه صورت می‌گیرد؛ به عبارت دیگر در هر کدام از هفت کارخانه، امکان تبدیل ۱۵ هزار مخزن وجود دارد و قصد داریم تا این ظرفیت را تا عید به ۳۰ هزار افزایش دهیم.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تغییر سوخت کاری اقتصادی است

خودروهای خود را در مراکز غیرمجاز گاز سوز نکنید

فزایش قیمت CNG مردم را از مصرف آن منصرف می‌کند

سهم ۱۶ درصدی خودروهای گاز سوز جهان در اختیار ایران

غالب خودروهای گازسوز فاقد استاداردهای ایمنی هستند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی