پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایران خودرو

دريافت گواهي‌ ثبت نرم‌افزار بومي «تام اسكادا»

شركت تام موفق به دريافت تاييديه ثبت نرم‌افزار «تام اسكادا» از شوراي عالي انفورماتيك شد. به گزارش پاغیگاه خبری جوان خودرو نرم‌افزار TAM SCADA با تكيه بر تجربه و دانش كارشناسان شركت تام ايران‌خودرو طراحي و بومي‌سازي شده است. در سال 1392 به دنبال شدت گرفتن محدوديت هاي ناشي از تحريم نرم افزارهاي اسكاداي خارجي […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۴ دی ۱۳۹۸

شركت تام موفق به دريافت تاييديه ثبت نرم‌افزار «تام اسكادا» از شوراي عالي انفورماتيك شد.

به گزارش پاغیگاه خبری جوان خودرو

نرم‌افزار TAM SCADA با تكيه بر تجربه و دانش كارشناسان شركت تام ايران‌خودرو طراحي و بومي‌سازي شده است.

در سال 1392 به دنبال شدت گرفتن محدوديت هاي ناشي از تحريم نرم افزارهاي اسكاداي خارجي تصميم بر توليد اين نرم افزار گرفته شد ضمن اينكه مشكلات ناشي از نفوذپذيربودن نرم افزارهاي خارجي، نياز به بومي سازي چنين نرم افزاري را جدي تر مي كرد.

با به‌كارگيري آخرين تكنولوژي‌هاي طراحي و راه كارهايي از جمله كدگذاري ، قابليت اطمينان و انعطاف پذيري نرم افزار «تام اسكادا» بهينه شده است .بعلاوه امكان نظارت كاربران را به طرق مختلف از كامپيوترهاي شخصي گرفته تا موبايل و تبلت به راحتي فراهم مي‌كند.

از جمله ويژگي‌هاي اصلي اين نرم افزار مي‌توان به نظارت و كنترل Realtime ، نمايش نموداري و تحليلي اطلاعات به صورت Online و Offline، سازگاري كامل با پروتكل‌هاي استاندارد OPC، دسترسي انعطاف‌پذير از طريق Web و قابليت توزيع پردازش بر روي حداكثر 24 سرور Redundant اشاره كرد.

«تام اسكادا» در حوزه هاي متعدد از جمله در حوزه انرژي شامل تمامي حامل هاي انرژي (آب، برق، گاز، هواي فشرده و ..). و در كليه مراحل توليد، انتقال و مصرف اين حامل‌ها، در حوزه صنعت شامل صنايع توليدي (خودرو و غذايي …) و فرآيندي ( نفت و گاز و معدني…) و همچنين در حوزه ساختمان جهت مديريت هوشمند (BMS) مجموعه هاي مسكوني، اداري و تجاري، قابليت استفاده دارد. به‌علاوه از اين نرم افزار به عنوان بستر پايش و كنترل براي پروژه‌هاي هوشمندسازي و اينترنت اشيا براي استقرار Industry4.0 نيز مي‌توان استفاده كرد.

اين نرم‌افزار كه هم اكنون جهت مانيتورينگ خط G2-1 سالن پرس شماره3 ايران خودرو به كار گرفته شده، پس از تحليل نموداري و آناليز اطلاعات به دست آمده از پايش اين خط در خصوص زمان هاي توقف، ميزان و دلايل آن، قابليت افزايش راندمان كاري خط تا ميزان 50 درصد را تشخيص داده كه در مقياس صنعتي مقدار قابل توجهي است.

انتهای پیام/

شرایط پبش فروش مشارکت در تولید خودرو دنا پلاس توربو

میهمانان ویژه مدیرعامل ایران‌خودرو از موسسه «دارالقرار»مدیرعالم

آغاز پیش فروش برخی از محصولات ایران خودرو از امروز

2 محصول ایران خودرو امروز ساعت 11 صبح به فروش می رسند

آغاز پیش فروش 207 پانوراما از چهارشنبه

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی