براساس آمارهای اعلامی عملکرد رنو در چین، آفریقا و هند چندان جالب نبوده و شیرینی رشد فروش در اروپا به کام مقامات این شرکت تلخ شده است . به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو فروش رنو در اروپا اگرچه با افزایش ۳/ ۱ درصدی مواجه شد و به ۹۴/ ۱ میلیون دستگاه رسید اما شیرینی […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو
فروش رنو در اروپا اگرچه با افزایش ۳/ ۱ درصدی مواجه شد و به ۹۴/ ۱ میلیون دستگاه رسید اما شیرینی آن با کاهش ۲/ ۱۷ درصدی فروش در چین به کام مقامات رنو تلخ شد.
بهعلاوه فروش رنو در آفریقا، خاورمیانه و هند و اقیانوسیه نیز ۳/ ۱۹ درصد افت داشت.
پیشتر شرکت پژو-سیتروئن، رقیب هموطن رنو هم از کاهش ۱۰ درصدی فروش خود در سال ۲۰۱۹ خبر داد.
این خودروساز فرانسوی در واقع به فروش جهانی ۴۹/ ۳ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۹ اکتفا کرد.
پاشنه آشیل پژو نیز مانند رنو، کاهش فروش در چین، آفریقا و خاورمیانه بوده است.
البته این کاهش فروش به دلیل کاهش شتاب رشد اقتصاد جهانی و افت تقاضاها، گریبان دیگر خودروسازان را نیز گرفته است.
انتهای پیام/ منبع: دنیای اقتصاد
دیدگاه خود را بنویسید