پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید پارس خودرو

الویت وزارت صمت افزایش عمق تولید داخلی است

به گفته معاون وزیر صمت؛ در نهضت داخلی سازی و ساخت داخل اهداف کیفی و کمی داریم که در بخش کیفی افزایش عمق تولید دیده شده است و الویت وزارت صمت هم افزایش عمق تولید داخلی است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی صادقی نیارکی، سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت اظهار کرد: سیاستگذاری‌های […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۶ بهمن ۱۳۹۸

به گفته معاون وزیر صمت؛ در نهضت داخلی سازی و ساخت داخل اهداف کیفی و کمی داریم که در بخش کیفی افزایش عمق تولید دیده شده است و الویت وزارت صمت هم افزایش عمق تولید داخلی است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی صادقی نیارکی، سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت اظهار کرد: سیاستگذاری‌های دولت و وزارت صمت باید در جهت حمایت از تولید داخل و ترجیح تولید داخل باشد که الان هم این روش پیاده می‌شود؛ به نحوی که قانون و الزامات قانونی و نظام تعرفه‌ای و تجربه‌ها اهرم‌های ما برای حمایت و ترجیح تولید داخلی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف وزارت صمت، توسعه و تعمیق تولید داخل است بیان کرد: در حوزه مواد اولیه، نشستی با انجمن تولید فولاد داشتیم برای تولید انواع ورق و در حال مبادله مشخصات هستیم و امیدواریم زودتر به عقد قرار داد برسیم.

این مقام مسئول گفت: در نهضت داخلی سازی و ساخت داخل اهداف کیفی و کمی داریم که در بخش کیفی افزایش عمق تولید دیده شده است و الویت وزارت صمت هم افزایش عمق تولید داخلی است.

همچنین در این برنامه، مازیار بیگلو، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو نیز گفت: صنعت قطعه سازی خودرو از بیش از ۶۰ صنعت خروجی می‌گیرد و این صنعت جزو اولین صنایعی است که توانست ۳ میز خودکفایی به دست بیاورد که در این ۳ میز خودکفایی ۹۹ قطعه خودرو را قطعه سازان توانستند داخلی سازی کنند.

وی با بیان این که نمی‌شود میزان داخلی سازی و تولید داخلی خودرو را با درصد مشخص کرد، گفت: ۲۵ درصد ارز بری خودرو برای ورقه بدنه است و بسیاری از مواد پلی مری ما هنوز وارداتی است یعنی ما وابسته به صنایع مواد اولیه هستیم و امیدواریم با توجه به ظرفیت‌هایی که وجود دارد بتوانیم با خودکفایی در تولید مواد اولیه، داخلی سازی قطعات خودروها را از ۸۰ درصد به ۹۰ درصد برسانیم.

بیگلو گفت: همه این‌ها با همت قطعه سازان و خودروسازان و وزارت صمت و دولت ممکن شده است و اگر این اقدامات از ۵ سال پیش صورت گرفته بود الان به نتایج خیلی بهتری رسیده بودیم.

همچنین فرامرز رستگار دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران نیز گفت: بحث ما فقط قطعه نیست بلکه تجهیز هم هست و در سال ۹۷ در شبکه ثابت مخابرات ۷۰ درصد تجهیزات داخلی بود و در شبکه موبایل حدود ۳۰ درصد که با برنامه ریزی‌هایی که کردیم در سال ۹۸ با وجود مشکلات توانستیم داخلی سازی را در شبکه ثابت به ۸۵ درصد برسانیم و در شبکه موبایل هم بین ۴۰ تا ۴۵ درصد تجهیزات داخلی استفاده کنیم.

رستگار با بیان این که هنوز ارتباط مستقیم صنعت با دانشگاه‌ها مطلوب نیست گفت: در حوزه مخابرات و آی سی تی آنچه که فناوری روز است به مذاق ما نزدیک‌تر است و فارغ التحصیلان دانشگاهی هم با فناوری‌های نو انس بیشتری دارند و اتفاقاً با پیشرفته‌تر شدن فناوری فاصله ما به نسبت دوره قبل از کشورهای پیشرو کمتر شده برای این که شبکه‌های مخابراتی مبتنی بر نرم افزار شده که کار را آسان‌تر کرده است.

او گفت: البته در تولید داخل باید توجه به عمق تولید و کیفیت و میزان داخلی سازی داشت و باید برای تولید داخل و بومی تعریفی کرد که از مونتاژ آن را جدا کند.

انتهای پیام/ منبع: مهر

کمبود نقدینگی بزرگترین مشکل صنعت خودرو کشور

مشکل نقدینگی بزرگترین مشکل خودروسازان است

سایپا در نیمه نخست سال 98 بیش از 181 هزار دستگاه خودرو تولید کرده است

تولید بیش از 174 هزار خودرو توسط ایران خودرو از ابتدای سال تا پایان مهر ماه

صنعت خودرو كشور را عالمانه، منصفانه و سازنده نقد كنيم

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی