پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

رشد تقاضا در ماه های پایانی سال عامل گرانی در بازار خودرو 

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: رشد تقاضا در ماه های پایانی سال یکی از عوامل افزایش قیمت خودرو در بازار است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رضا علیزاده نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت خودرو در بازار، گفت: کمیسیون صنایع و […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: رشد تقاضا در ماه های پایانی سال یکی از عوامل افزایش قیمت خودرو در بازار است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رضا علیزاده نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت خودرو در بازار، گفت: کمیسیون صنایع و معادن در ماه‌های اخیر با برگزاری جلسات متعدد به دنبال تامین نقدینگی مورد نیاز خودروسازان بود تا در ماه‌های پایانی سال از اُفت تیراژ تولید آنها و افزایش قیمت‌ها در بازار جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه تجربه سال‌های گذشته نشان داده در ماه‌های پایانی سال تقاضا در بازار افزایش یافته و خودرو گران می‌شود، اشاره کرد: علی‌رغم پیگیری‌های متعدد مجلس و کمیسیون صنایع و معادن درباره شیوه ثبت نام خودرو در طرح‌های پیش‌فروش تاکنون خودروسازان ساز و کار مناسبی برای تخصیص خودرو به مصرف کنندگان واقعی در نظر گرفته نگرفتند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگرچه خودروسازان با برخی راهکارها به دنبال تحویل خودرو به مصرف کنندگان واقعی هستند اما سوداگرانی که به دنبال خرید خودرو از کارخانه و فروش آن در بازار هستند از خودروسازان چند گام جلوتر بوده و بر اوضاع مسلط هستند.

تسلط دلالان بر بازار خودرو

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد خودروسازان در طرح‌های پیش فروش خودرو، بیان کرد: این شرکت‌ها تاکنون ساز و کار مناسبی برای ثبت‌نام مردم و مصرف‌کنندگان واقعی در نظر نگرفتند و مردم از این روند گلایه‌مند بوده و مدعی هستند پس از باز شدن سیستم حتی یک نفر نیز نمی‌تواند در این طرح‌ها ثبت‌نام کند.

وی ادامه داد: خودروسازان باید شیوه ثبت نام در طرح های پیش فروش خود را تغییردهند زیرا در حال حاضر سوداگران در بازار جولان داده و مردم عادی از این طرح‌ها سودی نمی‌برند.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

نحوه پیش فروش خودرو چکش کاری می شود

سمند ال ایکس امروز با چه قیمتی به فروش رسید؟

گرانی موجود در بازار خودرو پایدار نیست

اخذ مالیان موجب کاهش سوداگری در بازار خودرو و قیمت آن می شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی