پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

طرح ترافیک-طرح lez

لزوم اصلاح طرح ترافیک 40 ساله پایتخت/ نباید فقط نگاه درآمدی به طرح ترافیک داشته باشیم

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: طرح ترافیک 40 ساله پایتخت باید اصلاح شود و نباید فقط نگاه درآمدی به طرح ترافیک داشته باشیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو الهام فخاری عضو شورای شهر تهران درباره موضوع طرح ترافیک در پایتخت اظهار کرد: در سال 96 طرح ترافیکی پرچالش در شهر تهران اجرا شد […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: طرح ترافیک 40 ساله پایتخت باید اصلاح شود و نباید فقط نگاه درآمدی به طرح ترافیک داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

الهام فخاری عضو شورای شهر تهران درباره موضوع طرح ترافیک در پایتخت اظهار کرد: در سال 96 طرح ترافیکی پرچالش در شهر تهران اجرا شد و از آن زمان شهرداری باید گزارش وضعیت برای ما در شورا ارسال می‌کرد و مشخص می‌شد دقیقا نتایج و پیامدهای طرح چگونه بوده است.

وی در این راستا بیان کرد: نه تنها شهرداری بلکه نهادی مستقل هم باید این ارزیابی را انجام بدهد چرا که اکنون ما گزارش دقیقی در مورد نتایج طرح ترافیک نداشته‌ایم. من همان زمان در سال 96 تا لحظه آخر رأیم به طرح ترافیک جدید منفی بود چرا که این طرح هیچگونه پیوست اجتماعی و محیط زیستی قابل استنادی نداشت.

عضو شورای شهر تهران توضیح داد: اینکه طرح ترافیک از دهه 40 در پایتخت اجرا شده دلیلی ندارد که مشروعیت در تداوم آن وجود داشته باشد چرا که آن زمان وضعیت جمعیتی و ترافیکی در پایتخت متفاوت بود و اکنون شرایط کاملاً با گذشته فرق می‌کند.

فخاری تأکید کرد: اجرایی شدن طرح ترافیک از سال 40 به معنای دائمی بودن آن نیست و باید پیامدهای اجرایی طرح در بافت شهری و وضعیت آن بررسی شود.

وی تصریح کرد: در این دو سال گذشته گزارشی به ما در زمینه طرح ترافیک واصل نشده و هر چند که یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرده گزارشی ارسال کرده‌ایم ولی دست ما هیچ گزارشی نرسیده است.

این عضو شورای شهر تهران گفت: وقتی وضعیت هوای تهران وابسته به باد و باران می‌شود و عوامل متعدد و متنوع در آن اثر دارد باید طرحی جامع در نظر گرفت در این طرح بخش‌هایی از عوامل آلاینده دیده نشده است. به نظر می‌رسد کاهش آلودگی هوا با طرح ترافیک موجود به سرانجام نرسد.

تهران نیازمند طرح نوی ترافیکی

وی تصریح کرد: با توجه به روزهای آلوده‌ای که مردم تجربه کرده‌اند و وابستگی وضعیت هوا به باد و باران باید طرحی نو برای ترافیک پایتخت برانداخت.

فخاری تأکید کرد: ممکن است طرح ترافیک کنونی محدودیت‌های آمد و رفت بیشتری داشته باشد ولی به اعتقاد من باید به حقوق جمعی مردم پایبند بود ناوگان حمل و نقل عمومی در حال حاضر کامل نیست و باید تجهیز شود و سیاست‌های شهری به نفع همگان باشد تا مردم کمتر خودروی شخصی به خیابان بیاورند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اعلام کرد: نباید فقط نگاه درآمدی به طرح ترافیک داشت هر چند به نظر من اجرای طرح هم در زمینه درآمد به زیان شهرداری بوده چرا که مطالبات شهرداری به درستی وصول نشده است.

وی گفت: طرح‌های شهری از جمله طرح ترافیک طرح مقدسی نیست که نتوان در آن بازنگری و اصلاح انجام داد و به نظرم باید با توجه به وضعیت جمعیتی و سیالیت رخدادها در تهران طرحی نو اجرا کرد به نوعی که به نفع همه مردم باشد و از آنجایی که شورای شهر ملزم به رعایت حقوق همگانی مردم است پیگیری این موضوع حائز اهمیت خواهد بود.

انتهای پیام/ منبع: فارس

اقدامات لازم در خصوص برف روبی در حال انجام است/ به هیچ عنوان غافلگیر نشده ایم

نقش شهرداری در مقابله با آلودگی هوا از دیگر دستگاه ها کمتر است

رشد مسافر تاکسی پایتخت

نظرات مختلف پژوهشگران در انتخاب بهترین و بدترین شهرهای جهان برای رانندگی

آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی از زبان رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی