پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اتوبوس دو کابین

خط اتوبوس فرامنطقه ای در خیابان های شهید مطهری – بهشتی

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با تایید اعضای شورای اسلامی شهر به زودی خط اتوبوس فرامنطقه ای درمسیر خیابان های شهیدمطهری – بهشتی به بهره برداری می رسد. به نقل از مهر، سیدجعفر تشکری هاشمی در تشریح آخرین وضعیت خط فرامنطقه ای مطهری–بهشتی تاکید کرد: بحث ایجاد خط ویژه اتوبوس در خیابان […]

سهیل زنگنه
سه شنبه - ۷ مهر ۱۳۹۴

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با تایید اعضای شورای اسلامی شهر به زودی خط اتوبوس فرامنطقه ای درمسیر خیابان های شهیدمطهری – بهشتی به بهره برداری می رسد.

به نقل از مهر، سیدجعفر تشکری هاشمی در تشریح آخرین وضعیت خط فرامنطقه ای مطهری–بهشتی تاکید کرد: بحث ایجاد خط ویژه اتوبوس در خیابان شهیدمطهری- شهیدبهشتی ابهاماتی را برای اعضای شورای اسلامی شهر داشت که جلساتی کارشناسی برگزار شد و اعضای شورای شهر تایید کردند آنچه به عنوان چهارچوب های اجرای طرح دیده شده مورد تایید است.

وی با بیان اینکه با تایید اعضای شورای اسلامی شهر خط فرا منطقه ای مطهری – بهشتی به زودی در تهران به بهره برداری می رسد، گفت: اکنون عملیات اجرایی این خط آغاز شده و برخی تجهیزات اعم از سرپناه ها و دیگر موارد عمرانی در دست ساخت هستند.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه سیستم یکپارچه حمل و نقل عمومی شهر تهران تکمیل می شود، گفت: 5 خط اتوبوس فرا منطقه ای در پایتخت راه اندازی می شود. بطوریکه این خطوط، خطوطی ویژه هستند اما بدون جداکننده، محدودیت هایی که در خطوط بی آر تی است، در این خطوط وجود ندارد و در بخش هایی از مسیر نیز اتوبوس ها در کنار سایر خودروها تردد می کنند.

تشکری هاشمی تصریح کرد: درابتدا تعداد 12خط به عنوان خطوط فرامنطقه ای پیشنهاد شد که در نهایت تنها 5 خط جهت اجرا انتخاب شده است. تاکید می کنم خط فرامنطقه ای براساس تمایل سفر، تقاضای سفر مستقیم، درجه عملکردی معبر و ارتباط با لایه های بالاتر به مرحله اجرا در آمده است.

مسیرهای 5 خط فرامنطقه ای تهران

به گفته معاون شهردار تهران 5 خط فرامنطقه ای با طول 54 کیلومتر احداث می شود که خط یک مسیر میدان جمهوری- کلاهدوز؛ خط 2 میدان هفت تیر – میدان صادقیه؛ خط 3- پایانه بیهقی – ابتدای فردوسی؛ خط 4 شهید بهشتی – شهید مطهری و خط 5 میدان راه آهن – شهرک والفجر را شامل می شود.

وی در خصوص امتداد خط 10 بی ار تی تا پاسگاه نعمت آباد در منطقه 18 شهر تهران گفت : عملیات عمرانی و جدا سازی مسیر در این خط نیز آغاز شده و شهرداری منطقه نسبت به احداث زیر ساخت ها اقدام کرده است.

تشکری هاشمی در پایان  یاد آور شد: پس از تکمیل مراحل احداث خط در منطقه 18 و در آینده ای نزدیک خط 10 بی. آر. تی در مسیر منطقه 18 مورد بهره برداری قرار می گیرد.

کارت های بلیت مترو و اتوبوس با تخفیف حداکثر 50 درصدی

اضافه شدن 200 دستگاه اتوبوس به خطوط تهران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی