پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازدید وزیر صمت از قطعات ساخت داخل

ايران خودرو تفاهم نامه همكاري با وزارت دفاع را امضا كرد + رونمايي از ٣ خودرو جديد

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با گروه صنعتی ایران خودرو قرارداد همکاری امضا کردند تا به این ترتیب بخش قابل توجهی از قطعات مورد نیاز صنعت خودرو داخلی سازی شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۶ بهمن ۱۳۹۸

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با گروه صنعتی ایران خودرو قرارداد همکاری امضا کردند تا به این ترتیب بخش قابل توجهی از قطعات مورد نیاز صنعت خودرو داخلی سازی شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و تقدیر از جهادگران خودکفایی قطعات خودرو از نمایشگاه خودکفایی گروه صنعتی ایران خودرو که در آن قطعاتی با داخلی سازی بیش از 50 درصد ارائه شده بود بازدید به عمل آورد.

در این راستا امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست با وزیر صمت و مدیرعامل ایران خودرو در محل ایران خودرو بیان کرد: شرایطی که در آن قرار داریم چالشی است که درون آن فرصتها و تهدیدهای متفاوتی است و ایران خودرو دارد از این شرایط به عنوان فرصت استفاده می کند. در جنگ با شرایط و محدودیت های سخت تر مواجه بودیم، قبل از انقلاب ۳۰ محصول دفاعی نه چندان پیچیده داشتیم اما امروز ۷۷۰ خانواده محصول در همه حوزه های رزم داریم.

وی با تاکید بر این که وزارت دفاع اماده فعالیت و یاری تولیدکنندگان در حوزه‌های سخت و دشوار است، گفت: در حوزه موشکی ما که قبل از انقلاب فاقد محصول و تولید و فناوری بود، امروز ۷۰ خانواده محصول مختلف و متنوع داریم. موتور هواپیمای ۳۳۰ بهینه شده است و امروز این محدودیت ها را به فرصت بدل کردیم.

حاتمی بیان کرد: وضعیت دانش، نیروی انسانی و زیر ساختها برای داخلی سازی در حوزه خودرو نسبتا قابل توجه است، کشور منابع انسانی و بازار خوبی را به این حوزه داده است.

وزیر دفاع تاکید کرد: حوزه خودرو می تواند تبدیل به عزت این کشور شود، شرایط فراهم است، رهبری و دولت و وزیر از این حوزه حمایت دارد. از این شرایط به گونه ای عبور می کنیم که یک صنعت خودروسازی پر بار برای کشور بوجود آید و ما نیز در این راستا حمایت خواهیم کرد.

بازدید وزیر قطعات ساخت داخل

همچنین در ادامه رضا رحمانی، وزیر صمت در نشستی که با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مدیرعامل ایران خودرو که در محل ایران خودرو برگزار شد، بیان کرد: در این ایام از امام راحل(ره) و شهدای عزیزمان یاد می‌کنیم و یاد و خاطره آنها را گرامی می‌داریم.

وی بیان کرد: از همه همکارانم در گروه ایران خودرو، کارگران، مهندسان و مدیران این خانواده که به‌ویژه در یک سال گذشته و ماه‌های اخیر همت کرده‌اند، تشکر دارم. تولید در ایران خودرو با تدبیر و ایثار مدیران و کارگران به ۲ هزار دستگاه روزانه رسید و ان شاالله این رقم هم حفظ شود و هم افزایش یابد.

رحمانی افزود: در گذشته برخی مشکلات به سبب نوسانات تولید و افت تولید بوجود آمده بود که حفظ این رقم تولید مهم است. تکمیل خودروهای کف پارکینگ کاری جهادی بود، از حمایت های امیر سرتیپ حاتمی و وزارت دفاع تشکر دارم، قطعه سازان نیز مجدانه پای کار بودند.

وزیر صمت با تأکید بر اهمیت اصلاح رابطه قطعه‌ساز با خودروسازان، گفت: داخلی‌سازی انجام شده، بیشتر از میزان اعلام شده در میزها است، گزارش داخلی سازی حتما سبب خشنودی رهبری خواهد شد.

این مقام مسئوب گفت: تاکنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو در حوزه‌های مختلف در چارچوب میزها داخلی‌سازی شده است، اما آمار داخلی‌سازی توسط مردم و شرکت‌ها بیشتر از این رقم است. این یک‌ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو کاهش ارزبری داخلی‌سازی، بر اساس استانداردهای جهانی حداقل ۱۰۰ هزار فرصت شغلی باید بوجود آورده باشد.

رحمانی گفت: کاهش تعهدات دو خودروساز را در برنامه کاری ویژه داشتیم، حدود یک میلیون نفر از مردم پیش خرید داشتند، همت شد و تعهدات به جاهای خوبی رسید و خودروسازان قول داده‌اند که معوقات را تا خرداد ماه ۹۹ صفر خواهند کرد.

کمک وزارت دفاع به 570 قطعه ساز

بعد از بازدید از نمایشگاه خودکفایی و ساخت داخل ایران خودرو وزارت دفاع و ایران قرارداد همکاری با یکدیگر امضا کردند که طی این قرداد وزارت دفاع به 570 قطعه سازی که با ایران خودرو همکاری دارند کمک می کند تا روند داخلی سازی قطعات خودرو را افزایش دهند تا در تمامی قطعات خودرو به خودکفایی کامل دست پیدا کنیم.

در ادامه در حاشیه بازدید وزیر دفاع و وزیر صمت، خط تولید دنا پلاس توربو اتوماتیک، سورن سال و رانا سال به طور رسمی افتتاح شد.

انتهای پیام./

رونمایی از فاز یک خط تولید جلو آمپر در شرکت دوران الکترونیک

داخلی‌سازی تولید دو قطعه موتور محصولات ایران‌خودرو/ رفع مشکل فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو

آغاز توليد دسته سيم انواع خودرو سواری با 60 درصد داخلی سازی

داخلی سازی سوپاپ موتورهای توربوشارژ

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی