پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای وارداتی

99 درصد بخش واردات خودرو تعطیل شده است

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو؛ حدود 680 شرکت در زمینه واردات خودرو تا 2 سال گذشته فعالیت داشتند هم اکنون به این تعداد به 9 شرکت رسیده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: تا دو سال پیش ۶۸۰ شرکت در زمینه واردات خودرو فعالیت می‌کردند که […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو؛ حدود 680 شرکت در زمینه واردات خودرو تا 2 سال گذشته فعالیت داشتند هم اکنون به این تعداد به 9 شرکت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: تا دو سال پیش ۶۸۰ شرکت در زمینه واردات خودرو فعالیت می‌کردند که با ممنوعیت واردات، ۹۹ درصد آنها تعطیل شدند.

وی در این راستا اشاره کرد: اکنون ۹ شرکت واردکننده خودرو باقی مانده‌ است که آنها نیز با حداقل ظرفیت خود کار می‌کنند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو به مصوبه ترخیص یک هزار و ۴۸ دستگاه خودرو از گمرک اشاره کرد و گفت: یک هزار و یک دستگاه از این خودروها مربوط به شرکت کرمان موتور و بقیه مربوط به پنج شرکت دیگر است.

این فعال حوزه واردات خودرو اشاره کرد: با ترخیص اندک خودروهای وارداتی باقی مانده در گمرک، به نظر می‌رسد امسال سال پایانی فعالیت انجمن واردکنندگان خودرو نیز باشد.

دادفر تاکید کرد: با شرایط پیش آمده دیگر فعالیت این انجمن بی‌معنی و مفهوم است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو بیان کرد:‌ خودروهای ترخیصی اخیر در حقیقت تعهد شرکت‌ها به خریداران است و باید به مالکان تحویل شوند؛ همچنین مابه التفاوت ارزی آنها با نرخ سامانه سنا و نیما محاسبه می‌شود که در این صورت به احتمال زیاد قیمت‌هایی بالاتر از بازار پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

بیش از 4 هزار خودرو همچنان در گمرک مانده اند

3 هزار خودرو همچنان پشت درب های بسته گمرکات کشور

واردات خودرو به طور کلی ممنوع و منتفی است

5 هزار خودرو مانده در گمرک میان زمین و هوا

تعدد مشکلات بسیار علت تاخیر در پرونده خودروهای وارداتی است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی