پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

طرح ترافیک

اعلام جزئیات پیش پرداخت رزرو طرح ترافیک پایتخت

هزینه رزرو طرح ترافیک مبلغ پنجاه هزار و ۴۰۰ تومان برای معاینه فنی عادی و سی و پنج هزار و ۲۸۰ تومان برای معاینه فنی برتر بوده که این هزینه از حساب شهروندی افراد کسر و یا بلوکه می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو عمار سعیدیانفر مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

هزینه رزرو طرح ترافیک مبلغ پنجاه هزار و ۴۰۰ تومان برای معاینه فنی عادی و سی و پنج هزار و ۲۸۰ تومان برای معاینه فنی برتر بوده که این هزینه از حساب شهروندی افراد کسر و یا بلوکه می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

عمار سعیدیانفر مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: این مبلغ پس از تردد مالک خودرو در روز مورد نظر با توجه به زمان و ساعت تردد و تردد یک سر اوج یا غیر اوج یا دو سر غیراوج، محاسبه و مبلغی به حساب شهروند برگردانده می شود.

به گفته وی، از خودروهای هیبریدی یا برقی برای ورود به محدوده طرح ترافیک مبلغ پنج هزار و ۴۰ تومان به عنوان مبلغ رزرو اخذ می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر شهروندی برای ورود به طرح ترافیک رزرو کند و تا ساعت ۶ صبح آن روز رزرو را لغو نکند و وارد طرح ترافیک نشود، ۲۰ درصد از ۲۸ هزار تومان(عدد پایه) یعنی پنج هزار و ششصد تومان از حسابش کسر می شود.

به گفته این مقام مسئول، رزرو برای ورود به طرح ترافیک برای همه شهروندان اعم از ساکنین و غیر ساکنین طرح ترافیک الزامی است.

سعیدیانفر تاکید کرد: رزرو از چهارشنبه ساعت ۱۲ هفته قبل برای روزهای هفته بعدی آن امکان پذیر است.

وی اشاره کرد: اگر شهروندی با خودروی خود به هر علتی بدون رزرو وارد طرح ترافیک شد در صورت خالی بودن ظرفیت رزرو آن روز(پر نشدن سقف تعداد خودرو طرح ترافیک) تا ساعت ۲۴ همان روز فرصت رزرو خواهد داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر شهروندی بدون رزرو وارد محدوده طرح ترافیک شود خودرو غیرمجاز محسوب شده و بدون توجه به زمان تردد، بیشترین میزان عوارض از وی دریافت می شود.

سعیدیان‌فر اشاره کرد: زمان اجرای طرح ترافیک سال ۹۹ از ابتدای فروردین خواهد بود.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: طبق مصوبه شورای شهر و شورای ترافیک پایتخت امکان رزرو ۴۰ هزار طرح ترافیک به صورت روزانه برای سال ۹۹ وجود دارد و شهروندان می‌توانند از طریق سامانه تهران من در این زمینه اقدام کنند.

سعیدیانفر در مورد بیشترین و کمترین نرخ طرح ترافیک در پایتخت گفت:‌ در صورتی که شهروندان معاینه فنی برتر برای خودروهایشان داشته باشند کمترین مبلغ برابر با ۱۶ هزار و ۴۶۴ تومان از آنها بابت ورود به طرح ترافیک اخذ می‌شود و بیشترین میزان نرخ طرح ترافیک در صورتی که شهروندان فاقد معاینه فنی برتر باشند ۵۴ هزار و ۴۰۰ تومان خواهد بود.

وی اشاره کرد: رانندگان دارای معاینه فنی برتر برای خودروها ۳۰ درصد تخفیف نسبت به رقم پایه طرح ترافیک خواهند داشت که این میزان تخفیف نسبت به سال ۹۸ حدود ۵ درصد بیشتر شده و به عبارتی، تعرفه تردد در طرح ترافیک برای دارندگان معاینه فنی برتر ۱۳.۵درصد و برای کسانی که معاینه فنی عادی دارند ۲۱ درصد در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش یافته است.

هم اکنون ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» (زوج و فرد سابق یا حلقه دوم طرح ترافیک) در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود و شرط ورود به این محدوده‌ها که مالکان خودروها جریمه نشوند، ثبت نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه تهران من و شارژ حساب شهروندی است.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود می شود.

زمان اجرایی طرح های ترافیکی تهران در نیمه دوم سال از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸ شنبه تا چهارشنبه است ضمن اینکه روزهای جمعه و ایام تعطیل نیز این طرح‌ های ترافیکی اجرا نمی‌شود؛ هچنین طرح کنترل آلودگی هوا علاوه بر روزهای شنبه تا چهارشنبه، روزهای پنجشنبه نیز از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ اجرا می‌شود.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران ۱۳ بهمن ماه، لایحه «تعیین نرخ عوارض ورود به محدوده‌های ترافیکی سال ۹۹ شهر تهران» را با ۲۱ درصد افزایش تصویب کردند و بر این اساس، نرخ پایه به ۲ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش پیدا کرد که نسبت به نرخ سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشت.

نرخ ورود به محدوده کنترل آلودگی هوا نصف هزینه ورود به طرح ترافیک است و البته خودروهای پلاک تهران می توانند ۲۰ روز در هر فصل به صورت رایگان وارد محدوده این طرح شوند.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک باطل شد

آغاز ثبت نام طرح ترافیک خبرنگاران از ابتدای اسفندماه

جزئیات طرح ترافیک 99 چیست

محدودیت و ممنوعیت های ترافیکی امروز و فردای پایتخت

لغو طرح ترافیک تهران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی