پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایران خودرو

مقیمی در حال کامل کردن پازل است/ بازگشت انواری به خانه

سال 98 در تاریخ صنعت خودرو ایران سالی خاص به شمار می رود. زیرا اولین های بسیاری در این سال برای صنعت خودرو رقم خورده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سال 98 در تاریخ صنعت خودرو ایران سالی خاص به شمار می رود. زیرا اولین های بسیاری در این سال برای صنعت خودرو […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

سال 98 در تاریخ صنعت خودرو ایران سالی خاص به شمار می رود. زیرا اولین های بسیاری در این سال برای صنعت خودرو رقم خورده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سال 98 در تاریخ صنعت خودرو ایران سالی خاص به شمار می رود. زیرا اولین های بسیاری در این سال برای صنعت خودرو رخداده است. از میزهای داخلی سازی گرفته تا حضور معاون تولید وزیر صمت پشت سکان هدایت بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه همگی در سالی اتفاق افتاد که حالا می رود تا در تقویم صنعت خودرو جاودانه شود.

حضور فرشاد مقیمی در مسند مدیریت ایران خودرو را می توان از چند زاویه بررسی کرد. در نگاه اول بسیاری از منتقدین عقیده داشتند مقیمی برای مدیریت کلان هنوز جوان است و باید کسب تجربه کند. اما از طرفی موافقان حضور مقیمی در کیلومتر 14 جاده مخصوص عقیده داشتند همین جوانی است که باعث تزریق تفکری جدید در تیم آبی پوشان تولید خواهد شد.

حتی بسیاری از کارشناسان معتقد بودند، نشستن مقیمی بر صندلی معاونت تولید وزارت صمت هم آنقدرها کار درستی نبوده است. اما مقیمی در دوران حضور در پست معاونت تولید وزارت صمت نشان داد، انگیزه کار و تلاش در جوانان بیش از مدیرانی است که حتی بعضی از آنها بیش از 30 سال در بدنه صنعت مدیریت کرده اند.

حل بسیاری از مشکلات تولید کنندگان، سرکشی های مستقیم به واحد های تولیدی و رفع موانع تولید در زمان حضور مقیمی در وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت باعث شد، کم کم انتقادها از مقیمی برداشته شود. حمایت های او از میزهای داخلی سازی و تولید کنندگان باعث شد، حتی منتقدین هم از عملکرد او راضی شوند.

اما مقیمی در وزارت صمت نماند و سکان هدایت کشتی ایران خودرو را بر عهده گرفت تا این خودروساز بزرگ را در مسیر اصلی قرار دهد. از جمله اولین قدامات آقای مدیرعامل زنده کردن شرکت ساپکو بود. شرکتی که به دلیل عدم شفافیت در همکاری با قطعه سازان در دوران قبل از مقیمی، کم تاثیرترین دوران خود را پشت سر می گذاشت. اما تئوری های مدیریت مقیمی نقش ساپکو را جدی تر کرد تا این شرکت در میزهای داخلی سازی بسیار پر قدرت ظاهر شود. این اولین قطعه از پازلی بود که آقای مدیرعامل چیدن آن را شروع کرد.

قطعه بعدی پازل تغذیه خطوط تولید و فعال سازی دوباره زنجیره تامین به کمک قطعه سازان داخلی بود. روشی که در نهایت باعث داخلی سازی 50 قطعه از قطعات مورد نیاز ایران خودرو شد تا خودروهایی که به دلیل کسری قطعه در پارکینگ های ایران خودرو باقی مانده بوند، تجاری سازی شوند. از جمله نکات جالب توجه در دکترین مدیریت مدیرعامل ایران خودرو، عدم جابجایی های عظیم در این شرکت بود. او مثل هم قطاران قبلی خود، ترکیب تیم آبی پوشان را آنقدرها دچار تغییر نکرد و به جای، آن سعی کرد از بازیکنان تیم موجود بازی های بهتری بگیرد.

پازل مقیمی هنوز چند قطعه برای کامل شدن کم داشت. یکی از این قطعات همان واحد ارتباطات یا روابط عمومی ایران خودرو بود. جایی که آن را پیشانی سازمان می نامند. حالا او برای کامل کردن پازل خود، به سراغ محمدرضا انواری رفته است. مدیر روابط عمومی وزارت صنعت و البته رئیس اسبق اطلاع رسانی ایران خودرو. کسی که هم چم و خم سازمانی به بزرگی ایران خودرو را می داند و هم با تجربه حضور در وزارت صمت، حالا قرار است کوله باری از تجربه و دانش علوم رسانه و ارتباطات را با خود به کیلومتر 14 جاده مخصوص ببرد.

البته با توجه به شرایط فعلی صنعت خودرو، بسیاری از کارشناسان حوزه رسانه و روابط عمومی عقیده دارند مدیر ارتباطات جدید ایران خودرو کار سختی در پیش دارد اما، به نظر می رسد او به خانه برگشته است و با کارنامه درخشانی که در ساختمان سمیه به دست راست او دادند، حالا با روحیه مضاعف فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام/

محمد رضا انواری به عنوان مدیریت ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو منصوب شد

ایساکو فروشگاه‌های متخلف را لغو امتیاز می‌کند

محصولات ايدم، مطابق با استانداردهاي آلايندگي ارتقا مي‌يابد

طرح ويژه ايران خودرو براي بدهكاران/ اجراي طرح فقط يك بار

پارس ايران خودرو سه ستاره كيفي گرفت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی