پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ترخیص خودرو

سامانه ثبت سفارش برای ترخیص خودروها باز می شود

معاون فنی گمرک بیان کرد: باید ثبت سفارش برای ترخیص برخی از خودروهایی که فاقد ثبت سفارش هستند، از سر گرفته شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو جمال ارونقی معاون فنی گمرک اظهار کرد: بازگشایی سایت ثبت سفارش تنها مختص به خودروهای مانده در گمرک است. این گفته معاون فنی گمرک نشان می‌دهد ثبت […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

معاون فنی گمرک بیان کرد: باید ثبت سفارش برای ترخیص برخی از خودروهایی که فاقد ثبت سفارش هستند، از سر گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

جمال ارونقی معاون فنی گمرک اظهار کرد: بازگشایی سایت ثبت سفارش تنها مختص به خودروهای مانده در گمرک است.

این گفته معاون فنی گمرک نشان می‌دهد ثبت سفارش خودرو همچنان ممنوع است و سایت موردنظر به‌طور موقت (برای خودروهای دپویی که فاقد ثبت سفارش هستند) باز خواهد شد.

ارونقی با بیان اینکه هزار و ۱۰۰ دستگاه از خودروهای دپویی فاقد ثبت سفارش هستند، گفت: باید نسبت به صدور ثبت سفارش، تمدید و ویرایش خودروهای موردنظر اقدامات لازم انجام شود تا این خودروها قابلیت اظهار و انجام تشریفات گمرکی و ترخیص را داشته باشند. اما داستان خودروهای دپویی بالای ۲۵۰۰ سی‌سی نیز مورد دیگری است که معاون فنی امور گمرک از تعیین تکلیف آنها هم خبر داده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی و ساخت آمریکا ممنوع است، تاکید کرد: حدود ۱۰۴ دستگاه خودرو که پیش از سال ۱۳۹۳ وارد گمرک شده‌اند، مربوط به سهمیه جانبازان می‌شوند و حجم موتور آنها بالای ۲۵۰۰ سی‌سی است.

ارونقی به خودروهای اروندی نیز اشاره کرد و گفت: با مصوبه هیات دولت، خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی موجود در گمرک خرمشهر جهت تردد در محدوده منطقه آزاد اروند که تا تاریخ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ برای آنها قبض انبار منطقه صادر شده، ترخیص خواهند شد.

به گفته وی، ۲۲۷ خودرو در گمرک خرمشهر (منطقه آزاد اروند) قرار دارد که ۱۵۴ دستگاه آنها بالای ۲۵۰۰ سی‌سی هستند.

معاون فنی گمرک اما در مورد خودروهای دپویی آمریکایی نیز تاکید کرد که ملاک تعیین تکلیف این خودروها (اینکه ترخیص شوند یا نه) اعلام نظر حوزه معاونت حقوقی ریاست جمهوری است.

ارونقی از ترخیص خودروهای دارای پرونده قضایی نیز در صورت مختومه شدن پرونده آنها، صحبت به میان آورد.

وی با بیان اینکه تعداد این خودروها ۲ هزار دستگاه است، گفت: در صورتی که حکم قطعی برائت برای این خودروها صادر شود، بدون درنظر گرفتن مهلت اعطائی طبق مصوبه اخیر هیات دولت، قابل ترخیص خواهند بود.

وی در نهایت در مورد هزار و ۴۸ دستگاه خودرویی که پیش‌تر قرار بود ترخیص شوند، اما به دلیل پایان مهلت قانونی دولت، در گمرک ماندند، گفت: خودروهایی که به مرحله صدور پروانه رسیده و تشریفات گمرکی آنها قبلا انجام شده بود، با ابلاغ مصوبه اخیر هیات دولت، قابل ترخیص هستند و نیاز به اخذ مجوز دیگری ندارند.

به گفته این مقام مسوول، با ابلاغ مصوبه هیات دولت، جزئیات آن در دستور کار دستگاه‌های مربوطه جهت ترخیص خودروهای باقی مانده در گمرک قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

5 هزار و 108 خودرو همچنان پشت درب های بسته گمرک

ترخیص 270 دستگاه خودرو از گمرک خرمشهر

ترخیص بیش از هزار دستگاه خودرو با دستور مرجع قضایی

3 هزار خودرو همچنان پشت درب های بسته گمرکات کشور

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی