گزارشها نشان میدهند که فروش خودرو در اروپا طی ماه ژانویه با افت ۴/ ۷ درصدی مواجه شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو عوامل اصلی این کاهش فروش، سختتر شدن مقررات آلایندگی و تغییرات در بستههای حمایت از خرید خودرو بودهاند. تقاضا در ژانویه به ۳۵/ ۱ میلیون دستگاه در اتحادیه اروپا کاهش یافت. […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو
عوامل اصلی این کاهش فروش، سختتر شدن مقررات آلایندگی و تغییرات در بستههای حمایت از خرید خودرو بودهاند. تقاضا در ژانویه به ۳۵/ ۱ میلیون دستگاه در اتحادیه اروپا کاهش یافت.
آمار فروش این ماه نشاندهنده نخستین کاهش فروش خودرو در منطقه اروپا پس از پنج ماه بود. با این حال طی ماه دسامبر، به دلیل تلاش خودروسازان برای فروش بیشتر محصولات خود تا پیش از اجرایی شدن مقررات آلایندگی ۲۰۲۰، فروش خودرو رشد ۲۱ درصدی را تجربه کرد.
از عوامل موثر دیگر میتوان به کند شدن رشد اقتصاد جهانی و فضای نااطمینانی در بریتانیا به دلیل خروج این کشور از اتحادیه اروپا اشاره کرد.
شرکت فورد در میان برندهای اصلی خودروساز با افت ۱۹ درصدی، بیشترین کاهش فروش را تجربه کرد و پس از آن نیز شرکتهای رنو و پژوسیتروئن در رتبههای بعدی قرار گرفتند.
انتهای پیام/ منبع: دنیای اقتصاد
دیدگاه خود را بنویسید