پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کیانوش پور مجیب معاون توسعه محصول ایران خودرو

ایران خودرو به زودی 9 محصول جدید معرفی می کند

معاون توسعه محصول ايران خودرو نقشه راه و پروژه توسعه محصولات خود را تشریح کرد. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو كيانوش پور مجيب معاون توسعه محصول ايران خودرو در اين خصوص گفت: توسعه محصولات ايران خودرو با دو محور محصولات فعلي و جديد ادامه دارد. وي افزود: در اين مسير نگاه ايران خودرو […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۰ اسفند ۱۳۹۸

معاون توسعه محصول ايران خودرو نقشه راه و پروژه توسعه محصولات خود را تشریح کرد.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو

كيانوش پور مجيب معاون توسعه محصول ايران خودرو در اين خصوص گفت: توسعه محصولات ايران خودرو با دو محور محصولات فعلي و جديد ادامه دارد.

وي افزود: در اين مسير نگاه ايران خودرو به بومي سازي اجزاي پلتفرم بسيار ويژه است. زيرا سعي داريم در به خصوص در بخش قطعات الكترونيكي جلو برويم.

او ادامه داد: يك كراس اور، يك هاچبك و يك خودرو سدان در اينده در سبد توليد ايران خودرو قرار دارند كه از موتور ec5 با گيربكس دستي و اتوماتيك بهره مي برد.

پور مجيب ادامه داد: موتور ef7 در آينده توسعه خواهد يافت و از ورژن ١٤٠ اسبي با ٢١٠ نيوتن متر گشتاور در محصولات استفاده مي شود. در مدل كراس اور از همين موتور استفاده خواهيم كرد كه مجهز به گيربكس اتوماتيك است.

معاون توسعه محصول ايران خودرو ادامه داد: در مدل هاچ بك سعي شده از يك استايل پرهيجان استفاده شود.

وي ادامه داد: در نقشه توسعه راه ايران خودرو از موتور GDI نيز با ٣ سيلندر استفاده مي شود كه مجهز به زمان بندي متغيير سوپاپ و سيستم استارت/ استاپ است.

او تصريح كرد: توسعه قواي محركه هيبريدي براي خودروهايي چون دنا و رانا از برنامه هاي ماست كه البته نياز به سرمايه گذاري عظيمي دارد و به همين دليل نياز به سوبسيت در آن احساس مي شود. ضمن اين كه توسعه اين پروژه با نگاه داخلي سازي كامل انجام مي شود.

پور مجيب ادامه داد: در مسير توسعه قواي انتقال قدرت در بخش اتوماتيك و دستي نيز ادامه داد و در همين اسفندماه انشالله مدل دستي با ٦دنده رونمايي مي شود.

نشست ایران خودرو

همچنين توليد گيربكس نيمه اتوماتيك يا amt نيز در برنامه داريم. البته مدل اتوماتيك دو كلاچه هم از برنامه هاي آينده است كه در حال تدوين برنامه آن هستيم.

معاون توسعه محصول ايران خودرو اضافه كرد: رانا پلاس ديگر پروژه ماست كه از نظر ظاهري و تريم داخلي و امكانات به روزرساني شده است از كارهايي است مه انجام شده و به خصوص امكانات جديد اين خودرو يك ارتقاع جدي در مورد رانا است.

وي با اشاره به به روزرساني خودروي سمند سورن ادامه داد: در اين خودرو هم به روزرساني در دستور كار بوده است و سمند هم مورد بهينه سازي قرار گرفته است كه انشالله در سه ماهه اول سال اينده ارائه خواهد شد.

پورمجيب در خصوص دنا پلاس اتوماتيك نيز گفت: در اين خودرو براي نصب گيربكس اتوماتيك ١٠٠قطعه تغيير كرده است و بعضي از آنها از نو پروسه طراحي را پشت سر گذاشته است. به طور مثال قطعه رام جلو كه تغيير آن كار ساده ايي نيست، توانستيم رامي را طراحي كنيم كه استهلاك سيستم تعليق را كاهش دهيم و وزن مجموعه هم كاهش پيدا كرده است. آناليزهاي ديناميكي، استانيكي و سينماتيكي دقيقي روي اين محصول انجام شده است و براي برقراري ارتباط نرم افزاري بين ecu و گيربكس اتوماتيك توانستيم موفقيت هاي خوبي كسب كنيم و اين كار توسط ايپكو با مشاوره يك شركت خارجي انجام شده است.

او در ادامه با اشاره به تلاش ايران خودرو در كاهش يك ليتري مصرف سوخت موتور ef7 ايران خودرو ادامه داد: كاهش يك ليتري كاهش مصرف سوخت كار آساني نيست ضمن اين كه براي كاهش مصرف سوخت ديگر موتورهاي گروه صنعتي ايران خودرو تلاش هايي انجام شده است. همچنين در بخش توسعه موتورهاي cng سعي مرديم مخاضن جديدي را طراحي كنيم كه در كف خودرو جايگزاري شود تا فضاي صندوق عقب قابل استفاده باشد. در مجموع در سه سال آينده ٩ محصول خواهيم داشت مه در سال ٩٩ سه محصول جديد خواهيم داشت. سدان جديد ايران خودرو در انتهاي سال اينده توليد مي شود و پس از آن مدل هاچبك را ارائه مي كنيم.

پورمجيب در ادامه گفت: در بسياري از محصولات تا ٩٢ درصد خودكفايي داريم و شايد براي هر محصول كمتر از ١٠٠٠ دلار نياز ارزي داريم. براي محصولات سه سطح از محصول را خواهيم داشت كه مشتريان ميتوانند خودروي مورد نظر خود را با توجه به توانمندي اقتصادي انتخاب كنند. بخشي از به روز رساني هاي انجام شده در محصولات فعلي ناشي از افزايش توان رقابت پذيري و البته پاس كردن استانداردهاي ٨٥گانه است كه مثلا مجهز كردن محصولات به دي لايت از جمله اين موتود است.

پروژه هايي كه در شرايط فعلي انجام شده است وابسته به قرار داد كنسرسيوم ١٠ جانبه سال ٩٦ نيست و ايران خودرو در خصوص آن قرار داد در حال پيگيري حقوقي است.

پورمجيب در خصوص تست هاي انجام شده در خصوص خودروهاي كاملا جديد ايران خودرو و دسترسي به امكانات خارجي تست هاي مختلف در خارج از ايران گفت: تست هاي خاصي وجود دارد كه در ايران امكان آن را نداريم اما به سختي و با دشواري بيشتر از گذشته هنوز دسترسي ها به موسسات مشاور خارجي در اين حوزه وجود دارد. به طور مثال تست تصادف از مجله تست هايي است كه به سختي به آن دسترسي داريم اما اين تست ها انجام مي شود و با تاييدهايي كه بعد از تست ها دريافت ميكنيم اجازه توليد را از سازمان استاندارد خواهيم داشت

انتهای پیام/

بازدید مدیر عامل ایران خودرو از مراحل طراحی و تولید نخستین نمونه گیربکس شش سرعته

ایران خودرو مسیرهای ارایه غیرحضوری خدمات فروش به مشتریان را اعلام کرد

ارايه غيرحضوري خدمات فروش ايران خودرو به مشتريان براي مقابله با شیوع ویروس کرونا

رعايت استانداردهای كاهش آلايندگی با مديريت سبدی دی اكسيد كربن

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی