پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو

کرونا؛ متهم ردیف اول چالش اختلال در زنجیره تامین قطعات خودرو

شیوع کرونا در چین نه تنها موجب تعلیق و تعطیلی کارخانه های خودروسازی شد بلکه احتمال اینکه برخی از خودروسازان کشورمان را هم با مشکل اختلال در زنجیره تامین قطعات خودرو مواجه کند نیز وجود دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو شاید اگر هر اتفاق دیگری در چین بروز و ظهور می کرد گستردگی […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

شیوع کرونا در چین نه تنها موجب تعلیق و تعطیلی کارخانه های خودروسازی شد بلکه احتمال اینکه برخی از خودروسازان کشورمان را هم با مشکل اختلال در زنجیره تامین قطعات خودرو مواجه کند نیز وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

شاید اگر هر اتفاق دیگری در چین بروز و ظهور می کرد گستردگی تبعاتش به اندازه شیوع ویروس کرونا نمی بود اما این ویروس نه تنها روند زندگی افراد محتل کرده بلکه اثر گذاری مستقیمی بر صنایع این کشور خصوصا خودروسازی آن داشته است.

بخش قابل توجهی از برند های مطرح خودروسازی جهان در کشور چین کارخانه هایی دارند که یا وظیفه تولید خودرو و یا قطعات محصولاتشان را بر عهده دارند لذا با شیوع ویروس کرونا در چین تعدادی کثیری از این کارخانه به حالت تعلیق و تعطیلی در آمده اند و روند تامین قطعه با مشکل مواجه شده است.

کشور ماهم از این قاعده مستثنا نبوده و همانطور که می دانید تعدادی از خودروسازان بخش خصوصی به تولید خودروهای چینی می پردازند و قطعات وارداتی از کشور چین از جمله مبادی اصلی تامین قطعه به شمار می رود به همین دور از ذهن نیست که این خودروسازان بخش خصوصی برای تامین قطعات های تک یا حتی مواد اولیه تولید قطعه دچار مشکل شوند. اختلال در زنجیره تامین قطعات خودرو هم به طور مستقیم برای میزان عرضه خودرو تاثیر دارد.

وجود تحریم ها و محدودیت های حاکم بر صنعت خودرو کشور نیز منجر شده تا خودروسازان این بخش نتوانند آنطور که باید و شاید قطعه ذخیره سازی کنند.

با توجه به شرایط پیش آمده در این بخش از خودروسازی، بازگشت به تولید مجدد خودرو ناقص در این خودروسازی ها امری دوز ار ذهن نخواهد بود.

انتهای پیام/

ابتدا سوخت را تامین کنید، سپس دستور ارتقا خودرو دهید/ هشدار انجمن خودروسازان

اگر تسهیلات 5 هزار میلیارد تومانی پرداخت نشود با بحران ملی خودرو روبه رو می شود

سامورایی ها به جنگ با کرونا رفتند

افت 7درصدی فروش خودرو در اروپا

همكاری ايران‌خودرو و صنعت دفاعی کشور برای توليد قطعات با فن‌آوری بالا

کرونا علاوه بر افراد از خودرو هم قربانی می گیرد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی