پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عوارضی های آزادراه

عوارض آزادراه ها براساس میزان پیمایش مسیر اخذ می شود

مدیرکل بهره برداری آزادراه‌ها گفت: سیستم اخذ عوارض آزادراهی بر اساس مسیر طی شده در آزادراه تهران-ساوه اجرایی شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بهنام داودی مدیرکل بهره برداری آزادراه‌ها از آغاز سیستم اخذ عوارض پیمایشی در آزادراه تهران-ساوه خبر داد و اظهار کرد: به دنبال راه‌اندازی سیستم اخذ عوارض الکترونیک آزادراهی در کشور […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

مدیرکل بهره برداری آزادراه‌ها گفت: سیستم اخذ عوارض آزادراهی بر اساس مسیر طی شده در آزادراه تهران-ساوه اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بهنام داودی مدیرکل بهره برداری آزادراه‌ها از آغاز سیستم اخذ عوارض پیمایشی در آزادراه تهران-ساوه خبر داد و اظهار کرد: به دنبال راه‌اندازی سیستم اخذ عوارض الکترونیک آزادراهی در کشور و رعایت عدالت اجتماعی پرداخت عوارض، بر اساس پیمایش در آزادراه تهران- ساوه به عنوان اولین آزادراه در کشور اجرایی شد.

وی در این خصوص افزود: در این طرح، رانندگان عوارض عبور از آزادراه تهران- ساوه را به صورت کامل پرداخت نمی‌کنند و نرخ بر اساس مسیر طی شده محاسبه می‌شود.

داودی گفت: این طرح از محدوده آزادگان تا رباط کریم تعیین شده است و رانندگانی که در این محدوده وارد آزادراه شده و از آن خارج شوند، هزینه عبور از کل آزادراه را پرداخت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: پنج دروازه مشخص شده است و عوارض بر اساس ورود و خروج و مسافت طی شده در این محدوده‌ها، محاسبه می‌شود.

مدیرکل بهره برداری آزادراه‌ها از اجرایی شدن این طرح از بامداد هجدهم اسفند ماه در این آزادراه خبر داد و گفت: برنامه ریزی شده است تا آزادراه کرج- قزوین نیز به زودی به این سیستم مجهز شود.

وی اجرایی شدن این طرح را اقدام مهمی در رعایت حقوق شهروندی اعلام کرد و افزود: به زودی تمام آزادراه‌های کشور به این سیستم مجهز خواهد شد.

داودی، اخذ عوارض در منطقه یک آزادراه تهران- شمال را نیز به نوعی در راستای همین طرح دانست و گفت: نرخ عوارض عبور از این آزادراه نیز از شنبه تا چهارشنبه نسبت به پایان هفته تا جمعه شب متفاوت است.

انتهای پیام/ منبع: مهر

دریافت نقدی عوارض آزادراهی ممنوع شد

هدف از الکترونیکی شدن پرداخت عوارض کاهش حجم ترافیک است

افزایش 21 درصدی نرخ عوارض

نرخ عوارض آزادراه بسیار گران است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی