پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چانگان cs35-لیفان x60

رقابت کراس اوورهای ارزان اتوماتیک/ چانگان CS35 بخریم یا لیفان X60؟

بررسی های نشان می دهد رغبت برای کراس اوور طی سال های گذشته بیشتر شده لذا در این مطلب به مقایسه چانگان CS35 و لیفان X60 می پردازیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو در بازار داغ کراس اوورهای شهری، با افزایش پی در پی قیمت ها و محدود شدن عرضه، حالا انتخاب ها برای […]

سبحان قالیباف
جمعه - ۲۸ مرداد ۱۴۰۱

بررسی های نشان می دهد رغبت برای کراس اوور طی سال های گذشته بیشتر شده لذا در این مطلب به مقایسه چانگان CS35 و لیفان X60 می پردازیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در بازار داغ کراس اوورهای شهری، با افزایش پی در پی قیمت ها و محدود شدن عرضه، حالا انتخاب ها برای بودجه های متوسط بسیار محدودتر از گذشته است.

اما هنوز هم با بودجه ای که برای خرید یک هاچ بک نچندان به روز صرف می کنید، می توانید سراغ یک کراس اوور اتوماتیک صفر کیلومتر بروید.

حتما بحث عدم عرضه توسط خودروسازان و خرید از بازار آزاد با اختلاف قیمت آنچنانی را مطرح می کنید. اما ما به شما گزینه ای پیشنهاد می کنیم که با قیمت قطعی و تحویل به موقع از سوی شرکت سازنده عرضه می شود و لازم نیست در انتخاب آن نگران این بحث ها حاشیه باشید.

لیفان X60 اتوماتیک، محصول شرکت کرمان موتور که در شرایط فعلی بازار بیش از پیش خریداران را وسوسه می کند.

لیفان x60 اتوماتیک

X60 ابتدا با گیرباکس دندهای عرضه شد. اما پس از گذشت 4 سال از عرضه نسخه دنده ای ، کرمان‌موتور نسخه اتوماتیک X60 را عرضه کرد تا سهم از دست رفته بازار به خاطر نبود نسخه اتوماتیک X60 را جبران کند.

X60 اتوماتیک در طراحی ظاهری تفاوت هایی از جمله شیارهای عمودی جلوپنجره و گرافیک متفاوت چراغ های عقب با مدل دنده ای و مدل های قدیمی دارد.

با ورود به کابین تغییراتی هم‌چون اضافه شدن نمایش‌گر لمسی در مرکز کنسول و اهرم گیرباکس اتوماتیک نظر شما را به خود جلب می‌کند. همچنین صفحه نشان دهنده های پشت فرمان مجهز به کیلومتر شمار دیجیتالی بوده و صندلی ها و فرمان نیز از پوشش چرمی بهره می برند.

در شرایط فعلی خرید لیفان X60 اتوماتیک نسبت به خودروهای کوچکتر با مشخصات محدودتر و قیمت بالاتر منطقی به نظر می رسد. X60 امکانات مناسبی را در اختیار مالک‌اش قرار می‌دهد و از گیرباکس اتوماتیک برخوردار است. صندلی‌ها با روکش چرمی پوشانده شده‌اند و سانروف برقی یکی از امکانات جذاب کابین به‌شمار می‌رود.

هم‌چنین امکاناتی نظیر پاورویندوز، پخش دی‌وی‌دی، سنسور نور (چراغ‌های اتوماتیک) و دوربین دید عقب نیز به نسخه اتوماتیک افزوده شده‌اند تا پرداخت چند میلیون تومان بیش‌تر نسبت به مدل دنده‌ای برایتان قابل هضم باشد.

X60 اتوماتیک از نظر فنی، جز جایگزین شدن گیرباکس CVT تفاوتی با مدل دنده‌ای ندارد. همان پیشرانه آشنای 1.8 لیتری در دل نسخه اتوماتیک نیز جا خوش کرده.

با بهره بردن از گیرباکس CVT مشکلات دیسک و صفحه لیفان به فراموشی سپرده شده و رانندگی با ان در مسیرهای پرترافیک و رفت آمدهای روزمره راحت تر است.

لیفان X60

گیرباکس CVT مورد استفاده در X60 با همکاری شرکت ZF ساخته شده و بخش قابل‌توجهی از قطعات آن از بلژیک می‌آید. اما برای جبران وزن 1330 کیلویی نیاز بیش‌تری به فشار پدال گاز دارید و همین مساله باعث افزایش مصرف سوخت نسبت به مدل دنده‌ای می‌شود.

همچنین فضای کابین به لطف فاصله 2600 میلی‌متری 2 محور از رقیبی هم‌چون چانگان CS35 بیش‌تر است و صندوق بار جاداری دارد و از این نظر خانواده های چند نفره می توانند روی آن حساب کنند.

چانگان CS35

چانگان CS35 ابتدا به‌صورت وارداتی در بازار ایران عرضه می‌شد و قیمت نسبتا بالایی داشت. اما با شروع تولیدش در گروه خودروسازی سایپا، قیمت آن به مراتب کاهش پیدا کرد.

پیش از عرضه جک S3 و هایما S5، چانگان در این سگمنت تقریبا خودرویی بی‌رقیب به شمار‌ می‌رفت. قیمتی منطقی داشت و نسبت به مدل وارداتی شرایط بهتری را در بازار تجربه‌ می‌کرد.

چانگان CS35

یعنی قیمتی بالاتر از آخرین قیمت اعلامی کرمان‌موتور برای جک S3. نکته حائز اهمیت این‌جاست که نسخه مونتاژی و وارداتی CS35 تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و تجهیزات مدل وارداتی در نمونه مونتاژ داخل دست‌نخورده باقی مانده است. حتی جالب است که در CS35 مونتاژ داخل، پروژکتورهای سپر جلو اضافه شده است.

چانگان CS35 اتوماتیک از فهرست امکانات قابل‌قبولی شامل سنسور نور، کروزکنترل، سانروف برقی، دکمه‌‌‌‌های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان، سیستم ضدسرقت، صندلی 6 حالته راننده، پوشش چرمی صندلی‌ها، آینه‌‌‌‌های جانبی تاشو به‌صورت برقی و سنسور فاصله‌سنج عقب بهره‌ می‌برد. چانگان CS35 به پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری مجهز شده که 113 اسب‌بخار قدرت در دور 6000 تولید‌ می‌کند و به لطف گشتاور 160 نیوتن متری اش، در مسیرهای سربالایی کشش مناسبی از خود نشان‌ می‌دهد. از نظر فنی CS35 بیش‌ترین شباهت را با جک دارد.

شاید کراس‌اوور کامپکت چانگان به اندازه انگشتان یک دست قدرت و گشتاور بیش‌تری نسبت به S3 داشته باشد، اما وزن 1290 کیلوگرمی آن نیز 40 کیلوگرم از جک سنگین‌‌تر است. اگر CS35 را به‌عنوان خودرویی خانوادگی انتخاب کرده‌اید، باید بگوییم که رو سفیدتان‌ می‌کند. صندوق بار و کابین جاداری دارد و صندلی‌‌‌‌های عقب آن فضای مناسبی در اختیار سرنشینان قرار‌ می‌دهند. از این نظر باید CS35 را کاملا هم‌تراز با جک S3 به شمار آوریم. چرا که فاصله محوری کاملا یکسانی با جک دارد.

البته طول بیش‌تر بدنه جک و طراحی منطقی‌‌تر کابین باعث‌ می‌شود حس جاداری بیش‌تری را نسبت به چانگان القاء کند. تولید شدن این خودرو توسط دومین خودروساز بزرگ کشور، مزایای رقابتی فراوانی را برایش به همراه داشته.

ECU مدل‌های وارداتی متناسب با کشور روسیه تنظیم شده بود، اما مدل تولید داخل تنظیماتی متناسب با آب‌وهوای ایران دارد. CS35 از گیرباکس 4 سرعته اتوماتیک ساخت AISIN ژاپن بهره‌ می‌برد. البته تکنولوژی این گیرباکس نسبت به گیرباکس CVT به کار رفته در جک قدیمی‌‌تر است و برخلاف جک، شما تا حدی ضربه ناشی از تعویض دنده‌‌‌‌‌ها را حس‌ می‌کنید. هم‌چنین در این سگمنت که خودروهای حاضر در آن با رویکرد اقتصادی تولید شده اند، گیرباکس CVT می‌تواند نقش بسزایی در کاهش مصرف سوخت بازی کند.

CS35 توسط موسسه ایمنی C-NCAP مورد آزمایش قرار گرفته و توانسته 5 ستاره ایمنی را در کارنامه خود ثبت کند. این کراس‌اوور چینی از 4 کیسه هوا بهره‌ می‌برد و در هر 4 چرخ به ترمزهای دیسکی مجهز شده است. اما وقتی این کراس‌اوور چینی را در مقابل رقیبی هم‌چون جک S3 قرار‌ می‌دهیم، به این نتیجه‌ می‌رسیم که S3 از این نظر پیشرفته‌‌تر است و حرف‌‌‌‌های بیش‌تری برای گفتن دارد. کراس‌اوور کامپکت چانگان در ارزشیابی کیفیت شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) موفق شده 3 ستاره را در کارنامه خود ثبت کند و تنها یک ستاره با باکیفیت‌ترین خودروهای ایران فاصله دارد.

پیشنهاد نهایی:

لیفان X60 اتوماتیک شاید در بعضی موارد ضعف هایی هم داشته باشد، اما عرضه آن با قیمت قطعی و تحویل کوتاه مدت باعث شده خریداران این خودرو تکلیف خود را بدانند و بتوانند با خیال راحت تصمیم بگیرند. همچنین قیمت اش با توجه به کراس اوور بودن، مجهز بودن به گیرباکس اتوماتیک و امکانات متنوع اش، علی رغم افزایش اخیر، همچنان در شرایط فعلی بازار ارزنده است.

انتهای پیام/

خودکار و قد بلند!/ بررسی لیفان X60 اتوماتیک به عنوان یک انتخاب منطقی در وضع فعلی بازار

3 تفنگدار/مقایسه چانگان CS35، هایما S5 و جک S3

تجلی یک رویای 60 ساله/ هرآنچه می خواهید از نخستین خودروی ملی ترکیه بدانید

در رنج قیمت ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان، سوزوکی گرند ویتارا بخریم یا کیا اسپرتیج؟!

جناب اس7 برای برهم زدن معادلات بازار می آید/ شمارش معکوس برای عرضه قوی ترین کراس اوور تولید داخل

بررسی ام وی ام X22 / جشنواره تنوع در بازار کراس اوورهای کامپکت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی