پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عاقبت فرار از مدرسه/ ‎ملاقات با یک هات‌راد آلمانی در قلب آمریکا

داستان در مورد یک مکانیک ویتنامی تبار است که دست به سفارشی سازی یک مرسدس بنز W108 زده است. ویدئوی ((تولدی دوباره برای یک قورباغه!)) ماجرای بازسازی فولکس قورباغه ای یک پیرزن را در اینجا ببینید! ویدئوی ((آشتی با رفیق قدیمی)) ماجرای بازسازی یک مرسدس بنز پاگودا را در اینجا ببینید! به گزارش پایگاه خبری […]

سبحان قالیباف
جمعه - ۱۸ شهریور ۱۴۰۱

داستان در مورد یک مکانیک ویتنامی تبار است که دست به سفارشی سازی یک مرسدس بنز W108 زده است.

ویدئوی ((تولدی دوباره برای یک قورباغه!)) ماجرای بازسازی فولکس قورباغه ای یک پیرزن را در اینجا ببینید!

ویدئوی ((آشتی با رفیق قدیمی)) ماجرای بازسازی یک مرسدس بنز پاگودا را در اینجا ببینید!

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در مورد بعضی از ماشین‌ها نمی‌توان گفت چقدر آنها را دوست داریم، شاید بهتر باشد بگوییم با این خودروها به دنیا آمده‌ایم و به دنیا آمدن با هر پدیده‌ای می‌تواند یا آن را به بخشی از وجود ما بدل کند و یا برای همیشه از زندگی ما کنار گذاشته شود.

حال این هم‌زاد می‌تواند یک موجود بیولوژیکی و زنده باشد و گاه یک موجود بی‌جان با هزار خاطره زنده مانند خودرو. برای برخی این خودرو یک محصول آمریکایی دهه هفتادی است، برای گروهی یک گوشی موبایل نوکیای عتیقه و برای گروهی دیگر یک خودرو دهه نودی.

بعضی وقت‌ها نیز هم‌زاد آدم‌ها، علاقه آنهاست. علاقه‌ای که با آدم زاده می‌شود و در یک سن خاص خودش را نشان می‌دهد. هم‌زادی که اگر همان ابتدا از سوی فرد کنار گذاشته نشود، به همین سادگی‌ها نمی‌توان آن را از کسی جدا کرد.

‎هدایت تحصیلی

‎طراح و سازنده این بنز سدان کف‌خواب، داستان جالبی در زندگی‌اش دارد. او یک ویتنامی‌تبار است و به گفته خودش مانند سایر ویتنامی‌تبار‌ها و شرقی‌ها والدین او آرزو داشتند پسرشان یک دکتر، وکیل و یا مهندس شود اما او بدون توجه به این خواسته‌ها راهی آموزشگاه فولکس‌واگن شده و حالا یک مکانیک صاحب‌سبک و پرتوان است در بازطراحی خودروهای سفارشی و هات‌راد. به هر حال بعضی اوقات هم عاقبت فرار از مدرسه چندان بد نیست. بعضی از این افراد نیز عاقبت به خیر می‌شوند.

‎کسی که اکنون نیز مایه افتخار خانواده است و آن‌قدر در کار خود خبره و متخصص است که جرات می‌کند برخلاف خودروهای معمول هات‌راد یک مرسدس‌بنز W108 را به اصطلاح دست بگیرد و سفارشی‌سازی کند.

مرسدس بنز (19)

اتاقی از بنز که خود او نیز مدعی است همیشه جذابیت ویژه‌ای برایش داشته و یک چالش محسوب می‌شده.

البته باور کنید تبدیل یک سدان مشهور بین‌المللی که سال‌ها تعداد زیادی آدم حسابی را در گوشه و کنار جهان جابه‌جا می‌کرده، به یک خودرو اسپرت دلنشین با ارتفاعی بسیار اندک از سطح زمین، نیازمند حجم عظیمی از استعدادها و توانمندی‌هاست.

‎در ابتدا مکانیک و مالک این سدان لوکس و کلاسیک آلمانی نقشه راه خود را این‌گونه ترسیم می‌کنند: «تبدیل یک سدان لوکس و کلاسیک آلمانی به یک هات‌راد سنتی آمریکایی با درهای کُشنده و جذاب لینکولن، سقف چندتکه، رنگ مشکی و ابهت و جبروت یک خودرو عضلانی.»

دیگر خودتان افزون بر اینها جلوپنجره کلاسیک مرسدس‌بنز، رینگ‌های آینه‌ای و یک‌تکه و چراغ‌های گردی که روی هم سوار هستند را به ذهن بیاورید، یک لحظه چشم‌هایتان را ببندید و تصور کنید خروجی ماجرا چه خواهد شد، البته که تصویرش را در برابر چشمان خود دارید و به راحتی می‌توانید تقلب کنید.

‎برای این کار نیز در نهایت خودرویی که امروز مشاهده می‌کنیم از سایت e-Bay خریداری شده است. آن هم از پیرمردی که این خودرو را از روز نخست در اختیار داشته و کاملا نو و دست نخورده به قول خودمانی «لای زرورق» نگاه داشته است.

مکانیک و طراح اصلی پروژه می‌گوید در ابتدای کار حیف‌اش می‌آمده بدنه این بنز را ببُرد و حتی هدف از خرید آن را به مالک اصلی‌اش نگفته. فکرش را بکنید یک درصد به آن پیرمرد بیچاره واقعیت را می‌گفتند! مطمئن باشید یا سکته می‌کرد و یا با جارو به دنبالشان می‌افتاد. به هر حال همان گونه که گفتیم برهم زدن ترکیب یک مرسدس‌بنز متعلق به هر زمانی که باشد، آن هم با اهداف اولیه‌ای که بیان شد واقعا دل شیر می‌خواهد.

‎در بطن ماجرا‎

موتوری که در ابتدا برای این پروژه برگزیده شده، یک پیشرانه ۵.۷ لیتری LS1 بوده که البته در نهایت با تغییرات و به‌روزرسانی‌هایی به شکل یک موتور ۵.۳ لیتری و همراه توربوشارژر درآمده.

‎یک گیرباکس ۶ سرعته سکوئنشنال همراه با شیفترباکس نیز این مجموعه را همراهی می‌کند تا سمفونی این هات‌راد جذاب و سبک اسپرت راندن آن تکمیل شود.

بنابر سفارش مالک خودرو فضای درونی بنز کلاسیک-اسپرت ما با چرم، جیر با الگو شش‌ضلعی و قطعات کربنی پوشانده شده و فرمان مدل C63 AMG در کابین آن رخنمایی می‌کند. حتی ستون و پنجره‌ها نیز به شکل یک C63 درآمده‌اند. راستش را بخواهید آدم با خودش فکر می‌کند دیگر چه می‌توان از یک سدان طلب کرد؟ خودرویی که هم کلاسیک است، هم مدرن، هم جدید است، هم قدیمی. هم آمریکایی است و هم آلمانی و در عین حال رگه‌هایی دلنشین از هنرها و ظرافت شرقی‌ها در ساخت خودرو را در بطن خود پنهان دارد. به نظر شما می‌توان روی این ترکیب دل‌انگیز اسم گذاشت؟ ما که بعید می‌دانیم. باور کنید.

تجربه ۱۱ ساله

‎آقای مکانیک می‌گوید برای اولین‌بار هوندای شوهرخواهرش را تغییر داده و نتیجه کار آن‌قدر خوب شده که به او اعتمادبه‌نفسی مثال‌زدنی داده است.

او هم‌چنین ادامه می‌دهد که این خودرو طی ۱۱ سالی که انواع خودروها از فولکس تا هوندا و فورد را تیون کرده، برایش یک تجربه جدید و حرکتی رو به پیشرفت به حساب می‌آید.

البته هر کسی به دنیای مهندسی بنز سرک می‌کشد این را می‌گوید. اصلا خودروهای مرسدس ساخته شده‌اند برای تزریق یک حال خوب به آدم‌ها، حال می‌خواهد مالک خودرو باشد، یک مکانیک باشد یا حتی رهگذری ساده.

طراح این پروژه مدعی است همه الزامات مهندسی و فیزیکی برای توزیع مناسب وزن این خودرو پس از افزوده شدن پیشرانه ال‌اس و بالا رفتن وزن و تغییر نقطه ثقل را در نظر گرفته و حالا با یک هات‌راد مهندسی و مدرن شده طرف هستیم.

قهرمانی از آلمان که به رنگ و بوی هات‌رادهای آمریکایی درآمده است. البته این سدانی کلاسیک آلمانی در عین تمایل به هات‌رادهای آمریکایی، به المان‌های مدرن بنز نیز پایبند بوده.

تصور کنید داشبورد مدرن یک C63 AMG را با آن پشت آمپر زرد اسپرت و شیفتر جذاب یک خودرو رالی، در حین رانندگی با ستون‌ها و کاپوت نمایان یک مرسدس‌بنز کلاسیک در برابر چشمانتان دارید.

به نظرتان این سبک از رانندگی جذاب نیست؟ انگار در لحظه بارها بین گذشته و آینده سفر می‌کنید. آینده‌ای که خود نیز اکنون گذشته نزدیک محسوب می‌شود. ترکیبی از مهندسی آلمانی، هنر ویتنامی و سنت‌های آمریکایی.

انتهای پیام/

خاطره بازی با آقای کُپُل!/ بررسی فنی مرسدس بنز E کلاس W124

بررسی فنی مرسدس بنز S کلاس W140/ با 100 میلیون (تانک سوار) شوید!

دورهمی ستاره ها در پیست/ کلوپ رسمی مرسدس بنز 10 ساله شد + گزارش تصویری اختصاصی

جنگ گرم!/ مقایسه مرسدس بنز C200 و ب ام و 320 در بازار خودروهای کارکرده

پایان غرش 12 سیلندر ها / تولید مرسدس بنز S65 به پایان می رسد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی