پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نمایندگی سرامیک پرو

آشنایی با فعالیت های سرامیک پرو / خودرو سرمایه ارزشمند شماست، از بدنه آن به‌صورت علمی محافظت کنید!

پوشش های سرامیکی سرامیک پرو چگونه از بدنه خودروی شما محافظت می کند؟ در این گزارش قصد داریم شما را با فعالیت های مجموعه سرامیک پرو آشنا کنیم. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو سرامیک پرو را بیش‌تر بشناسیم سرامیک پرو نامی آشنا در زمینه دیتیلینگ و پوشش‌های حرفه ای محافظت از بدنه و […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۵ اسفند ۱۳۹۸

پوشش های سرامیکی سرامیک پرو چگونه از بدنه خودروی شما محافظت می کند؟ در این گزارش قصد داریم شما را با فعالیت های مجموعه سرامیک پرو آشنا کنیم.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

سرامیک پرو را بیش‌تر بشناسیم

سرامیک پرو نامی آشنا در زمینه دیتیلینگ و پوشش‌های حرفه ای محافظت از بدنه و کابین خودرو است که سال‌هاست در ایران حضور دارد. برند آمریکایی-روسی که حالا خط تولیدش را در تایوان متمرکز کرده و به تولید می‌رسد. به بهانه آشنایی بیش‌تر با این برند و محصولات آن، با محسن صادقی، مدیر عامل سرامیک پرو ایران (شعبه مرکزی) به گفت‌وگو نشستیم. محسن صادقی معتقد است در هر کاری یا باید اولین باشی یا بهترین! البته اگر اولین هم باشی باید همیشه در حال پیشرفت و بروز باشید چرا که قطار تکنولوژِی همواره در حرکت است و منتظر نمی ماند! مصداق دست بالای دست بسیار است قطعا اگر عِلمت را بروز نکنی از رقبا جا خواهی ماند.

نمایندگی سرامیک پرو

او از سال 2013 که طی یک داستان خاصی با برند سرامیک پرو آشنا شده، تا امروز در کار خود بهترین بوده و دائما دانش فنی خود در این حوزه جذاب را به روز کرده. او می گوید هر نوع کاری باید به صورت علمی صورت گیرد تا به نتیجه مطلوب برسد. محسن صادقی مدرس دوره‌های تخصصی شناخت و حفاظت از رنگ خودرو در دانشگاه شریف است که دوره های 40 ساعته با اعطای سرتیفیکیت دوگانه برای علاقه مندان و مهارت‌آموزان برگزار می شود.

تفاوت سرامیک پرو با برندهای دیگری که در ایران هستند چیست؟

اول از همه باید بگویم که”ما باعث تقلید رقبا هستیم.” بعدا توضیح خواهم داد. محصولات سرامیک پرو به جز دفتر مرکزی و نمایندگی های رسمی، در بازار یافت نمی‌شود و عرضه فقط به شرط اجراست. همین موضوع ما را متفاوت از سایر برندها کرده است. ویژگی دیگر محصولات سرامیک پرو، دوام بسیار بالا و مقاومت در برابر آسیب‌های گوناگون بوده و این ویژگی ها وقتی با گارانتی واقعی این مجموعه همراه شود، قدم در راه رضایت مشتری بر می دارد.

نمایندگی سرامیک پرو

برای همین است که تاکنون با توجه به آمار خدمات و تعداد مشتریان به جرات می توان گفت هیچ مشتری ناراضی نداشته‌ایم. شاید 3-2 مورد بوده که آن هم به دلیل سوء‌تفاهم و برداشت ناصحیح از توضیحات نمایندگان ما در شهرهای دیگر بوده و به سرعت مانیتور و رفع شده.

نمایندگی سرامیک پرو

ما این‌جا یک سیستم باشگاه مشتریان داریم که البته به‌زودی اپلیکیشن آن هم راه اندازی و تخفیف‌ها و فراخوان‌های مختلف از طریق آن اطلاع رسانی می‌شود. در این سیستم ما تقریبا 2-1 روز پس از ترخیص خودرو با مشتریان در ارتباط هستیم و رضایت آنها را می سنجیم و اگر نیاز به هرگونه خدمات و ترمیم داشته باشند آنها را فراخوان می کنیم. همچنین تا مدت 3 هفته بعد از سرامیک کردن بدنه، نباید خودرو کارواش شود، بعد از این مدت هم باید یک نوبت به ما مراجعه کنند تا خودرو به صورت اصولی و رایگان شست و شو و بازدید نهایی شود.

یک مطلب مهم اینکه سرامیک پرو جزو تنها برندهای موجود در بازار هست که بصورت چند لایه بر روی سطح قابل اجراست که این موضوع نیز این برند رو از سایرین متمایز کرده و هر چه تعداد لایه افزایش یابد قطعا مقاومت در برابر آسیبها و طول عمرمحصول افزایش می یابد.

نمایندگی سرامیک پرو

الان چند نمایندگی دارید؟

ما 45 نمایندگی در سراسر کشور داریم که 8 نمایندگی در تهران و بقیه در شهرستان‌ها هستند. فهرست نمایندگان را می توانید از وب سایت رسمی ما به آدرس https://ceramicpro.ir ملاحظه فرمایید . لازم به ذکر است که تمامی پرسنل و تکنسین‌های اجرای سرامیک پرو، تحت آموزش‌های مستمر و تخصصی هستند و دائما مورد آزمون و ارزیابی قرار می‌گیرند.

نمایندگی سرامیک پرو

الان اگر بخواهیم یک پکیج سرامیک انتخاب کنیم، دقیقا چه فرایندهایی برای بدنه خودرو اتفاق می افتد؟

بگذارید پله پله توضیح دهم. ابتدا که خودرو پذیرش می‌شود، برای رفع ایرادهای مربوط به صافکاری و احیانا رنگ شدگی خودرو اقدام می‌شود. اگر خودرو نیاز به قلم‌گیری یا لیسه گیری مختصر داشته باشد انجام می‌شود و سپس وارد مرحله «احیا و ریکاوری بدنه» می‌شویم که خود چند بخش دارد، ابتدا خودرو با مواد خارجی پولیش می‌شود و مجدد به شست و شو می رود. سپس با مواد مخصوص دیگری روی خودرو کار صورت می‌گیرد که اگر پولیشی روی سطح باقی مانده باشد پاک شود.

بعد از این کار، خودرو آماده ورود به مرحله Coating و نصب پوشش سرامیکی می شود. برای پوشش سرامیکی ابتدا یک یا چند لایه (بنا به تشخیص ما) سرامیک سخت 9H نصب می‌شود و در پایان سرامیک Top Coat روی سطح کار می‌شود که در ادامه به جزئیات آن خواهیم پرداخت.

ما به شعاری که قبلا گفتم و کارمان ایمان داریم و اخیرا طی تماس مشتریان مشاهده شده برخی افراد سود جو صحبت از پکیج پوشش سرامیک همانند سرامیک پرو (برنزی ، نقره ای ، طلایی و پلاتینیوم) می کنند!

بهتر است بدانید که استاندارد سرامیک پرو بر اساس تعداد لایه های محصول 9H و TopCoat است و این استاندارد نیز بر اساس تعریف ارائه شده توسط کمپانی مادر در تمام دنیا توسط نمایندگی ها بطور یکسان اجرا می شود ، برخی همکاران در ایران کپی برداری کرده اند که این مورد ممکن است مشتریان را در انتخاب به اشتباه بیاندازد.برای رسیدن به صحت این موضوع کافیست به وب سایت تولید کننده اصلی محصول مراجعه کنید و متوجه خواهید شد که چنین موضوعی برای سایر برندها صحت ندارد.

نمایندگی سرامیک پرو

حتی در خصوص تست های بعد از سرامیک که روی خودرو و یا دمو کیت ها ما انجام می دهیم ( در تمام نمایندگی های سرامیک پرو در سرتاسر جهان می توانید در پیج ها و وب سایت های نمایندگان این تست ها رو ببینید ) خیلی از برندها تست های ما را با حذف لوگو و … استفاده می کنند.

نمایندگی سرامیک پرو

خواص سرامیک‌ها چه هستند؟

سرامیک ها قابلیت های چند گانه ازجمله موارد زیر دارند دارند:

1- هیدروفوب یا آب گریز هستند. به دلیل ساختار نانو در پوشش ها، قطرات آب روی سطح آن به صورت یک کُره کوچک شده و فرو می ریزد، بنابراین بدنه خودرو در اثر باران لک کمتری می بند و خودرو دیرتر کثیف می شود.
2-خاصیت ضد خط دارند، خط و خش‌های سطحی که به رنگ خودرو آسیب می زند و همین موضوع یکی از دلایل اصلی کدر و مات شدن رنگ خودرو پس از مدتی است که روی پوشش سرامیکی تاثیری ندارد.
3-ضد آتش هستند و تحمل حرارت تا دمای 700 درجه را دارند.
4- خاصیت آنتی گرافیت، یعنی رنگ روغن ، قیر و حتی اپوکسی بعد از چسبیدن به رنگ خودرو و خشک شدن نیز به راحتی با واتر جت ( کارواش ) بدون این‌که به رنگ آسیبی وارد کند پاک می شود.
5- انعطاف رنگ را افزایش و درصد ریخته شدن رنگ در تصادف ها را کاهش می دهند، موردهایی مشاهده شده که علی‌رغم لهیدگی برخی بخش های در یا گلگیر خودرو، هنوز رنگ آن بخشی که سرامیک داشته نریخته است. این خاصیت در معدود برندها وجود دارد که آن هم بدلیل ساختار مولکولی و نوع مواد (سیلیکات و تیتانیوم) استفاده شده در تولید سرامیک است.
6-مقاوم در برابر اسیدهای ضعیف و متوسط.
7-درخشندگی و زیبایی چند برابر نسبت به رنگ اصلی خودرو
8- جلوگیری از کدریا کمرنگ شدن رنگ خودرو به مرور زمان
9-مقاوم در مقابل فضله پرندگان

نمایندگی سرامیک پرو

واقعا هیچ خط و خشی روی آن نمی افتد؟

ببینید 2 لایه متفاوت از سرامیک روی خودرو نصب می شود. اولین لایه 9H (یا Hard Coating) است که بعد از نصب طی فرایند گرمایی از طریق تاباندن نور مادون قرمز سخت و مستحکم می شود. اسم 9H اصلا از کجا آمده؟

پاسخ این است که ما تستی به نام Pencil Test یا تست مداد داریم. مدادها درجه های گوناگون دارند که سخت‌ترین آنها 9H است. بالاتر هم ندارد. ساختار در هم تنیده و نانو در سرامیک پرو به گونه‌ای است که توانسته تست مداد را تا حد 9H و در زاویه 30درجه و فشار 1000 گرم نیوتن برخورد با موفقیت پاس کند.

حال اگر برندی مدعی شد که این تست را از 9H به بالا توانسته پاس کند، مطمئن باشید که کذب است. بنابراین باید انتظار داشته باشید که خط و خش های ناشی از برخوردهای این‌چنینی توسط پوشش سرامیک دفع شود، اما طبیعی است که اگر برخورد بسیار سنگین و در زوایایی خارج از این استاندارد باشد، خود سرامیک هم ممکن است آسیب ببیند و این یک موضوع بدیهی است.

مرحله بعدی اجرای سرامیک Top Coating است که لایه نهایی به حساب می‌آید و وظیفه آن بیش‌تر افزایش درخشندگی است و روی 9H نصب می‌شود. 9H را می‌توان حتی تا 22 لایه هم کار کرد اما Top Coating تا 2 لایه قابل اجراست.لازم به ذکر است که سرامیک پرو به جز بدنه، برای سطوح دیگر (نظیر کابین، رینگ، کالیپرهای ترمز و…) نیز پوشش سرامیک دارد.

نمایندگی سرامیک پرو

این پوشش ها تا چند سال دوام دارند؟

اگر نگهداری صحیح از خودرو صورت پذیرد بیش از 5 سال دوام دارد و ما نیز بسته به پکیج هایی که در وب سایت قابل رویت است و به انتخاب مشتری حداقل از یک سال گارانتی می کنیم و بنابراین جای هیچ نگرانی برای آنها باقی نمی ماند.

نمایندگی سرامیک پرو

در این مرکز خدمات دیگری هم ارائه می شود؟

بله، ما همواره سعی می کنیم بار را از دوش مشتری برداریم. بنابراین انواع خدمات تعمیری (موتور، گیربکس، سیستم تعلیق، الکترونیک و…)و هم‌چنین کلیه خدمات صافکاری، نقاشی و نصب آپشن برای خودروهای وارداتی ارائه می شود. به طور مثال یکی از کارهای خاص ما، نصب سقف کهکشانی با قابلیت ها و طرح های مختلف است که در این مرکز به صورت حرفه ای انجام می شود.

علاوه بر آن، ارائه خدمات بیمه نامه بدنه، ثالث و… ( بیمه ایران ) با تخفیف ویژه برای مشتریان به مجموعه اضافه کرده ایم.

برنامه ما برای سال 99 ایجاد لاین اختصاصی سرویس و خدمات در محل است. به این ترتیب مشتری های ما نیاز نیست که برای دریافت خدمات تعمیری به تعمیرگاه مراجعه کنند، با صرفه جویی در زمان خود با همان قیمت خدمات را در محل دریافت خواهند کرد. هم‌چنین سرویس کارواش تخصصی در محل در سال 99 فعال خواهد شد.

صحبت پایانی

در بازار رقابتی گاهی برخی دوستان با قیمت پایین و مواد متفرقه اقدام به سرامیک خودرو می کنند که نه تنها نارضایتی مشتریان را به همراه می آورد، بلکه آسیب‌های جبران ناپذیری به بدنه خودرو وارد می کند. در این مرکز و تمام نمایندگی های ما، محصولات Ceramic Pro با بسته بندی های مشخص، دارای بارکد یکسان روی جعبه و قوطی محصول بوده و قابل استعلام است.

و یک خبر برای علاقه‌مندان ، نسل بعدی پوشش‌ها PPFها هستند که مقاومت آنها بسیار بیش‌تر از سرامیک‌هاست و خاصیت خود ترمیمی برای خط و خش ها را دارد. این
پوشش ها با برند سرامیک پرو و با نام کاواچا (Kavaca) در این مرکز و نمایندگی های ما قابل اجراست.

نشانی دفتر مرکزی: تهران – بزرگراه فتح غرب خیابان فتح 29 – نبش کوچه سوم غربی

شماره تماس: 44077635-021
مستقیم مدیریت: 1097713-0912
تلفن همراه مرکز: 4220320-0919

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی