پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نشانه سوختن واشر سر سیلندر چیست؟

وظیفه آب بندی بین سر سیلندر موتور و بدنه اصلی بر عهده واشر سر سیلندر است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو یکی از وظایف مهم واشر سرسیلندر آب بندی بین سر سیلندر موتور و بدنه اصلی آن است که مانع ترکیب آب رادیاتور و روغن موتور می‌شود. همچنین واشر سر سیلندر از ورود هوای […]

سبحان قالیباف
جمعه - ۲ خرداد ۱۳۹۹

وظیفه آب بندی بین سر سیلندر موتور و بدنه اصلی بر عهده واشر سر سیلندر است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

یکی از وظایف مهم واشر سرسیلندر آب بندی بین سر سیلندر موتور و بدنه اصلی آن است که مانع ترکیب آب رادیاتور و روغن موتور می‌شود.

همچنین واشر سر سیلندر از ورود هوای متراکم سر پیستون به داخل مایع خنک کننده و برعکس جلوگیری می‌کند.

حال در صورتی که واشر سرسیلندر بسوزد مورد ذکر شده به خوبی کار نمی‌کنند و مشکلاتی را ایجاد خواهند کرد.

گرمای بیش از حد موتور، زدن جوش کاذب در رادیاتور، وجود آب در سرپیستون‌ها، مخلوط شدن آب و روغن، دیر روشن شدن موتور، بد کار کردن موتور، خروج بخار آب از اگزوز و رنگ روغن موتور تقریباً به صورت شیری رنگ و کم شدن قدرت و کشش موتور از علائم سوختن واشر سرسیلندر محسوب می‌شود.

در مواردی که آب رادیاتور کم باشد، مجرا‌های عبور آب در موتور مسدود شود، نقص فنی در ترموستات رخ دهد احتمال سوختن واشر سیلندر وجود دارد.

همچنین مواردی از جمله خنک نشدن آب رادیاتور به دلیل رسوب و یا نقص در عملکرد پروان، نقص فنی در واتر پمپ و عدم گردش جریان آب در موتور، پیچ خوردگی شلنگ‌های ورودی و خروجی رادیاتور، رانندگی طولانی در ترافیک و فشار بر موتور در فصل گرما می‌تواند از عوامل سوختن واشر سیلندر به شمار رود.

گفتنی است سوختن واشر سرسیلندر در یک لحظه و یک دقیقه اتفاق نمی‌افتد بلکه اول آب رادیاتور داغ می‌شود و دقایقی بعد از رسیدن آمپر به خط قرمز واشر صدمه می‌بیند.

انتهای پیام/ منبع: میزان

محبوبیت در بازنشستگی!/ بررسی کیا ریو به عنوان یکی از خودروهای دست دوم پرطرفدار

بازگشت به بازی!/ رنو تلیسمان بخریم یا کیا اپتیما JF؟

نفس پیست، هوای خیابان/ مقایسه مک لارن 600LT، لامبورگینی اوراکان پرفورمانته و پورشه ۹۱۱ GT3 RS

کپی یا اصل؟/ بررسی داشبورد خودروهای ایرانی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی