پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطار شهری

اضافه شدن 3 رام قطار جدید به ناوگان مترو تهران

به گفته مدیرعامل شرکت بهره‌برداری تهران، ۳ رام قطار جدید به ناوگان مترو در نیمه اول سال جاری اضافه شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علی امام مدیرعامل شرکت بهره‌برداری تهران درباره بهره‌برداری از واگن‌های جدید در مترو اعلام کرد: ۳رام قطار باقی مانده پروژه ۱۰ رام قطار(۷۰ واگن) در ابتدای سال جاری به […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۶ فروردین ۱۳۹۹

به گفته مدیرعامل شرکت بهره‌برداری تهران، ۳ رام قطار جدید به ناوگان مترو در نیمه اول سال جاری اضافه شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علی امام مدیرعامل شرکت بهره‌برداری تهران درباره بهره‌برداری از واگن‌های جدید در مترو اعلام کرد: ۳رام قطار باقی مانده پروژه ۱۰ رام قطار(۷۰ واگن) در ابتدای سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

امام با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از این قطارها در شهریور و دی سال گذشته به ناوگان مترو تهران افزوده شد، اشاره کرد: قطارهای باقی مانده در پایان مرحله مونتاژ قرار دارند و تست آنها به زودی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این ۳ رام قطار، آخرین سری باقیمانده از پروژه ۷۰ واگن یا ۱۰ رام قطار است، گفت: هر یک رام قطار هزینه ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان در بر داشته و با رعایت ایمنی و استاندارد های لازم ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران همچنین با اشاره به کمبود ناوگان در متروی تهران عنوان کرد: برای دستیابی به سرفاصله حرکتی ۲ و نیم دقیقه، به ازای هر یک کیلومتر خط مترو به ۲ تا ۳ رام قطار نیاز داریم. در این صورت امکان جابجایی۴۰ تا ۴۵ هزار نفر در هر جهت، در هر ساعت و در هر خط وجود دارد. شرایط کمبود ناوگان در متروی تهران باعث شده است که در برخی از خطوط، قطارها هنوز به سر فاصله حرکتی ۲ و نیم دقیقه نرسیده باشند، لذا فشار بیشتری به ناوگان فعلی وارد می‌شود.

وی در ادامه افزود: این در حالی است که به طور معمول حداقل باید ۱۰ درصد از ناوگان مترو در شرایط تعمیر و نگهداری باشند تا ناوگان بهره‌وری مناسب و ایمن داشته باشد؛ اما به دلیل کمبود ناوگان در متروی تهران و نیز اهمیت تسهیل شرایط تردد مسافران عملا این میزان کمتر است.

امام با اشاره به اینکه به جز قطار های ۲طبقه خط ۵ متروی تهران، ۱۶۷ رام قطار در خطوط مترو تهران وجود دارد، عنوان کرد: به دلیل نیاز فوری برای تامین واگن خطوط در حال توسعه و نیز تامین واگن برای خطوط در حال بهره برداری با هدف کاهش سرفاصله حرکتی قطارها و کاهش فشار بر ناوگان، برنامه ریزی برای تامین ۳۰ رام قطار (۲۱۰ واگن) در سال جاری انجام شده است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران تاکید کرد: این برنامه ریزی ها به این معنی است که با توجه به زمان بر بودن فرآیند ساخت واگن، شرکت متروی تهران در پایان سال جاری و در صورت پیشرفت روند های قراردادی انجام کار، تامین بودجه و رفع موانع مالی باید بتواند از اواخر سال به تدریج، ۳۰ رام قطار را به خطوط مترو وارد کند.

وی عنوان کرد: این در حالی است که برای سال‌های آتی چنین برنامه ریزی هایی نیز باید دنبال شود تا بتوان ضمن تامین ناوگان برای خطوط در حال توسعه، اقدامات لازم برای کاهش فشار بر ناوگان در خطوط موجود، انجام و در راستای تسهیل شرایط کاهش سرفاصله حرکت قطارها به ۲ و نیم دقیقه اقدام کرد. این در شرایطی است که برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار پایانه‌ آزادگان در خط ۳، پایانه کلاهدوز در خط ۴ و تسریع در تکمیل پایانه اکباتان در خط ۴ در سال ۹۸ از سوی شرکت مترو انجام شده است.

انتهای پیام/ منبع: فارس

محدودسازی فعالیت مترو/ حمل و نقل عمومی در تهران متوقف نمی شود

سطح ایمنی مترو هشتگرد در بالاترین رتبه قرار دارد/ مردم استقبال خوبی از مترو هشتگرد کردند

علت توقف مترو در ایستگاه دروازه دولت/ هیچ مورد خودکشی گزارش نشده است

تسریع روند ساخت مترو در دستور کار قرار گرفت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی