پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید رانا

آغاز به کار کارخانه ها برای سلامت نیروها بسیار خطرناک است

به گفته رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی، در شرایط فعلی آغاز به کار کارخانه‌ها برای سلامت نیروها بسیار خطرناک است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمدرضا نجفی‌منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی اظهار کرد: ما برای مقابله با ویروس کرونا، تجربه سایر کشورها را داریم. برای مثال چین به قرنطینه کامل شهر […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۹ فروردین ۱۳۹۹

به گفته رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی، در شرایط فعلی آغاز به کار کارخانه‌ها برای سلامت نیروها بسیار خطرناک است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمدرضا نجفی‌منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی اظهار کرد: ما برای مقابله با ویروس کرونا، تجربه سایر کشورها را داریم. برای مثال چین به قرنطینه کامل شهر آلوده به ویروسش اقدام کرد یا کشورهای اروپایی اقتصادشان را به‌طور کامل تعطیل کرده‌اند. ما نیز باید به منظور جلوگیری از شیوع گسترده تصمیماتی مشابه بگیریم.

به گفته وی، امروز بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروساز در بخش‌های مختلف دنیا، کار خود را تعطیل کرده‌اند و با توجه به ریسک بالای افزایش سرعت شیوع، واحدهای تولیدی کار نمی‌کنند.

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه امکان فعال کردن برخی خطوط تولیدی وجود ندارد، گفت: برای مثال در حوزه قطعه‌سازی، بانک‌ها نیمه تعطیل‌اند، بازار تعطیل است و امکان دریافت مواد اولیه وجود ندارد که به راه‌اندازی یک خط تولید نیز کمک نخواهد کرد. از سوی دیگر هر واحد تولیدی ریسک آلوده بودن افراد و انتقال آن به دیگر کارکنان را باید بپذیرد که می‌تواند صدمات گسترده‌ای برای خطوط تولید ایجاد کند.

نجفی‌منش ادامه داد: اولویت نخست با سلامت کارکنان و مردم است. ما در هفته‌های گذشته، حدود ۱۰ نفر از فعالان در عرصه خودرو و قطعه‌سازی را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌ایم. اگر این عدد بیش از این شود، جبران آن بسیار دشوار است. این در حالی است که اگر ما در ابتدا خطر بیماری را کم کنیم، در آینده می‌توان آسیب‌های اقتصادی را جبران کرد.

وی با بیان اینکه دولت باید از اقتصاد حمایت کند تا از شرایط فعلی عبور کنیم، اظهار کرد: این درست است که دولت تحت‌تاثیر تحریم‌ها، با محدودیت منابع اعتباری مواجه بوده اما می‌تواند با کوچک کردن خود و استفاده از درآمدهای نهادهایی که تاکنون مالیات نمی‌دادند، از این دوران سخت عبور کند تا با از بین رفتن بیماری، بار دیگر اقتصاد مسیر خود را پی بگیرد.

یکشنبه گذشته حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در ستاد مبارزه با کرونا اعلام کرد که بر اساس مصوبات جدید، در استان‌های کشور به‌جز تهران کسب و کارهای کم‌ریسک می‌توانند از ۲۳ فروردین فعالیت‌های خود را آغاز کنند، اما کسب و کارهای پر ریسک از جمله مراکز ورزشی، استخرها و مراکزی که نیاز به حضور جمعیت دارند فعلا تا اطلاع ثانوی همچنان تعطیل باقی می‌مانند تا بعدا درباره آنها تصمیم‌گیری شود.بر اساس اظهارات وی، مشابه این تصمیم برای استان تهران از ۳۰ فروردین ماه کلید خواهد خورد.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

تعطیلی نمایشگاه های خودرو تا پایان فروردین

تعطیلی قطعه سازان تا 22 فروردین به منظور پیشگیری از شیوع کرونا

آیا صنعت خودروسازی نفس های آخر خود را می کشد؟

لزوم فراهم سازی ابزار های لازم برای تحقق سیاست جهش تولید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی