پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایستگاه مترو

کمبود آسانسور در خطوط مترو تهران

به گفته مدیرعامل شرکت مترو تهران هم اکنون با کمبود حدود ۲۰۰ آسانسور مواجه هستیم. به گزارش پایکاه خبری جوان خودرو علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران درباره وضعیت آسانسورهای تهران اظهار کرد: در حال حاضر در خطوط در حال بهره‌برداری، با کمبود حدود ۲۰۰ آسانسور مواجه هستیم این در حالی است که این عدد […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۳ فروردین ۱۳۹۹

به گفته مدیرعامل شرکت مترو تهران هم اکنون با کمبود حدود ۲۰۰ آسانسور مواجه هستیم.

به گزارش پایکاه خبری جوان خودرو

علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران درباره وضعیت آسانسورهای تهران اظهار کرد: در حال حاضر در خطوط در حال بهره‌برداری، با کمبود حدود ۲۰۰ آسانسور مواجه هستیم این در حالی است که این عدد برای ایستگاه‌هایی است که امکان نصب و راه‌ اندازی آسانسور برای آنها وجود دارد و انتخاب پیمانکار برای ۴۹ دستگاه آسانسور فاز اول برنامه‌ریزی برای تامین ۲۰۰ دستگاه آسانسور است که باید در مدت زمان ۶ ماه به اتمام برسد.

وی با بیان این که نصب آسانسورهای جدید به صورتی است که مسافرین به صورت مستقیم به سکو هدایت نمی‌شوند، گفت: انجام این اقدام به منظور رعایت موضوعات امنیتی و نیز ایمنی مسافران ضروری است.

امام افزود: در نتیجه هر ایستگاه مترو به ۲ برابر تعداد معمول یعنی ۶ تا ۸ آسانسور نیاز دارد تا بتوان مسافران را ابتدا به سالن فروش بلیت و سپس به سکو هدایت کرد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به اینکه آسانسورهایی که برای ایستگاه مترو تامین می‌شود دارای ویژگی‌های بسیار متفاوتی است، گفت: این آسانسورها باید ضمن آنکه ضد حریق باشد باید بتواند حجم زیادی از جمعیت را در مدت زمان اندک و به صورت متوالی و متواتر جابه‌جا کند.

وی اشاره کرد: در نتیجه آسانسورهای جدید که برای ایستگاه مترو تامین می‌شود از نظر ظرفیت جابه‌جایی و تعداد نفرات بیشتر از آسانسورهای قدیمی است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به اینکه این آسانسورها متفاوت از آسانسورهای معمول و اصطلاحاً Heavy Duty می‌باشند، بیان کرد: این نوع آسانسورها بر اساس استانداردهای طراحی و ساخت مترو باید توانایی تحمل بار و فشار بسیار زیاد و متواتر را داشته و ضریب خطای آنها بسیار اندک باشد، در نتیجه هزینه آنها چندین برابر آسانسورهای معمول است.

انتهای پیام/ منبع: فارس

ایستادگی در حرکت / ویروس کرونا چگونه از وسایل حمل و نقل عمومی و شخصی منتقل می شود؟!

آمار خیره کننده استفاده از مترو در اولین روز کاری کرونایی

حمل و نقل عمومی را نمی توان تعطیل کرد/ فعلا تا 20 فروردین طرح ترافیک اجرا نمی شود

اضافه شدن 3 رام قطار جدید به ناوگان مترو تهران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی