پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودروی چین

فروش یک میلیون خودرو در چین طی ماه گذشته

اتحادیه خودروسازان چین اعلام کرده که در ماه مارس بیش از یک میلیون خودرو در چین فروخته شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو اتحادیه خودروسازان چین اعلام کرده که در ماه مارس بیش از یک میلیون ماشین در چین فروخته شده است. این تعداد اگرچه ۴۰ درصد از مدت مشابه در سال گذشته […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۵ فروردین ۱۳۹۹

اتحادیه خودروسازان چین اعلام کرده که در ماه مارس بیش از یک میلیون خودرو در چین فروخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

اتحادیه خودروسازان چین اعلام کرده که در ماه مارس بیش از یک میلیون ماشین در چین فروخته شده است. این تعداد اگرچه ۴۰ درصد از مدت مشابه در سال گذشته کمتر است، اما نسبت به کاهش هفتاد درصدی در ماه قبل تا حد زیادی بهتر شده است.

کارخانه‌ها هم با رعایت موازین ایمنی فعالیت خود را از سر گرفته‌اند. تب کارگران هنگام ورود به کارخانه اندازه گرفته می‌شود، آنها باید همیشه ماسک به صورت داشته باشند و با فاصله از یکدیگر کار کنند.

این خبر خوبی برای خودروسازانی است که ناگزیر شده‌اند کارخانه‌های خود را برای جلوگیری از گسترش ویروس در اروپا و آمریکا تعطیل کنند. دستور دولت‌ها برای خانه‌نشین کردن مردم هم باعث کاهش شدید فروش شده است.

در ماه گذشته، فروش در اروپای غربی نسبت به پارسال نصف شد. کاهش فروش در ایتالیا که بیشتر در معرض ویروس کرونا بود بیش از ۸۵ درصد کاهش یافت.

خودروسازان رفته‌رفته خود را برای بازگشایی کارخانه‌ها آماده می‌کنند و در تلاشند تا دولت‌ها را قانع کنند که ادامه تعطیلی هزینه هنگفتی دارد.

در آلمان که فروش حدود ۴۰ درصد کاهش یافته، گروه‌های لابی از دولت خواسته‌اند که اجازه دهد فروش هرچه زودتر آغاز شود. آنها می‌گویند رعایت اصول بهداشتی و ایمنی در یک نمایندگی ماشین از یک فروشگاه مواد غذایی سخت‌تر نیست.

با این همه حتی اگر فروش و تولید خودرو به سرعت آغاز شود، پیش‌بینی می‌شود که امسال تقاضا برای خودرو در جهان حدود بیست درصد کاهش یافته و به ۷۲ میلیون دستگاه برسد.

انتهای پیام/

تحمیل ضرر 6 میلیون دلاری خودروسازان خارجی مستقر در چین

افت 92 درصدی فروش خودرو در چین

چرخ تولید چینی ها دوباره روشن شد

چرخ بزرگترین بازار خودرو جهان به کندی می چرخد

فروش خودرو در بازار چین کاهش یافت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی