پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سازمان هواپیمایی

برای حفظ و پویا کردن دوباره صنعت هوایی نیاز به اختیارات ویژه داریم

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، با توجه به رکوردی که این صنعت در کل دنیا تجربه کرده، نیاز به اختیاراتی داریم تا در سال جهش تولید بتوانیم دوباره این صنعت را پویا کنیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست معاون اول رئیس جمهور با وزیر و […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، با توجه به رکوردی که این صنعت در کل دنیا تجربه کرده، نیاز به اختیاراتی داریم تا در سال جهش تولید بتوانیم دوباره این صنعت را پویا کنیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست معاون اول رئیس جمهور با وزیر و معاونان وزارت راه و شهرسازی با بیان این که بعد از اتمام کرونا شرایط سخت‌تری خواهیم داشت، گفت: کاهش پروازهای داخلی و خارجی موضوعی است که همه کشورها در این شرایط تجربه کردند.

وی با بیان این که یاتا (انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی) آماری را در خصوص میزان ضرر و زیان شرکت‌های هواپیمایی ارائه کرده است، گفت: ۲۹۵ کشور عضو یاتا هستند و این انجمن در ماه فوریه میزان خسارات شرکت‌های هواپیمایی را ۳۰ میلیارد دلار برآورد کرد. بنابر اعلام یاتا این خسارت‌ها در ۵ مارس بین ۶۳ تا ۱۱۳ میلیارد دلار برآورد شد، در ۱۷ مارس ۲۰۰ میلیارد دلار و در ۲۴ مارس به ۲۵۲ میلیارد دلار رسید و مجموعه صنعت حمل و نقل هوایی دنیا طی کمتر از ۲ ماه ۲۵۲ میلیارد دلار ضرر کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این که این خسارات شامل حال کشور ما هم شده است، تصریح کرد: کار ما نسبت به باقی حوزه‌های حمل و نقلی سخت‌تر است، اما تلاش کردیم آرامش را در این صنعت حفظ کنیم تا مشکلی برای پرسنل به وجود نیاید.

وی افزود: ما هم عدم انجام پرواز را داریم و هم یک سری پروازهایی را انجام می‌دهیم که فاقد هر گونه درآمدی است. همچنین در شرایط پیش آمده هماهنگی‌های لازم را با وزارت بهداشت و سازمان‌های جهانی داشته و دستورات لازم را صادر کردیم.

عابدزاده با بیان این که مهم‌ترین موضوع به شرایط بعد از کرونا بر می‌گردد، بیان کرد: با توجه به رکوردی که این صنعت در کل دنیا تجربه کرد، شرایط بسیار سخت خواهد بود تا بتوانیم به شرایط قبل از کرونا برگردیم و نیاز به اختیاراتی داریم تا در سال جهش تولید بتوانیم دوباره این صنعت را پویا کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که تمام شرکت‌های هواپیمایی ایران به دلیل این که هزینه‌های پرسنلی و تعمیراتی متغیری دارند، با ضرر زیادی مواجه مواجه شدند، تصریح کرد: موضوع فقط در آمدزایی نیست بلکه هزینه‌های جاری شرکت‌ها نیز بسیار بالاست و این موضوع در این شرایط خسارات را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/ منبع: مهر

تحمیل خسارت 3 هزار میلیارد تومانی به شرکت های هواپیمایی

113 میلیارد دلار؛ خسارت کرونا به صنعت هوایی

افزایش 12 درصدی جابجایی مسافر در مهر ماه سال جاری

مشکلی در فرودگاه های نجف و بغداد برای پروازها وجود ندارد

فروش بلیت هواپیما گران تر از نرخ حداکثری اعلامی، تخلف است

عملیات انتقال زائران خانه خدا، پس از 30 روز به پایان رسید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی