پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پرچم هلند

گروه‌های حقیقت یاب هلندی به ایران می آیند.

رئیس شورای توسعه تجارت هلند به سفر گروه‌های حقیقت یاب و تحقیقات پیرامون حضور بیشتر در بازار ایران از یکسال پیش تا کنون اشاره کرد و گفت: پیشنهاد ما طرح پیگیری ماهیانه و سالیانه، قرارداد همکاری‌های اشتراکی برای توسعه تجارت بین دو کشور است. به نقل از اتاق بازرگانی ایران، محسن جلال‌پور در دیدار به […]

سهیل زنگنه
دوشنبه - ۱۳ مهر ۱۳۹۴

رئیس شورای توسعه تجارت هلند به سفر گروه‌های حقیقت یاب و تحقیقات پیرامون حضور بیشتر در بازار ایران از یکسال پیش تا کنون اشاره کرد و گفت: پیشنهاد ما طرح پیگیری ماهیانه و سالیانه، قرارداد همکاری‌های اشتراکی برای توسعه تجارت بین دو کشور است.

به نقل از اتاق بازرگانی ایران، محسن جلال‌پور در دیدار به هیئت تجاری هلند، اظهار کرد: سال‌های گذشته فرصت‌های بسیاری در زمینه همکاری‌های مشترک بواسطه تحریم‌ها از بین رفت و روابط سیاسی بر ارتباط اقتصادی سایه افکند، اما اکنون با تغییر فضای بین المللی امیدواریم که مواضع کشور هلند که در گذشته بسیار سختگیرانه تر از دیگر کشور‌های اتحادیه اروپا بود تغییر پیدا کند.

وی تصریح کرد: اکثر کشورهای اتحادیه اروپا از یک قالب و قانون مشترک برای کالاهای وارداتی استفاده می‌نمایند، برخی از کشورها مانند هلند با نگاهی سخت‌تر قوانین خاصی را در خصوص کالاهای ایرانی وضع کردند که منجر به تغییر مسیر کالاها و انتقال از طریق کشورهای ثالث شد اما این تغییر رویکرد به ضرر آنها تمام می‌شد.

رییس اتاق بازرگانی ایران، تنظیم دو سند رفع تحریم‌های اتحادیه اروپا و چگونگی برخورد با کالاهای دوگانه را از اقدامات این اتحادیه عنوان کرد و همکاری بیشتر هلند در تسهیل ارتباط بین تجار و همچنین نگارش این اسناد بر اساس تعامل بیشتر مشترک بین بخش‌های اقتصادی کشور، خواستار شد.

جلال‌پور افزود: موقعیت ایران در منطقه، نیروی انسانی تحصیل کرده و برخورداری از منابع زیرزمینی امکان سرمایه‌گذاری و همکاری‌های مشترک بین شرکت‌های ایرانی و خارجی را فراهم آورده است.

انجام پروژه در خاورمیان با همکاری شرکت های اروپایی

وی گفت: شرکت‌های ایرانی با تجربه کافی از بازار 400 میلیونی کشورهای همسایه آماده انجام پروژه های زیربنایی و اقتصادی در این کشورها هستند و با همکاری شرکت‌های اروپایی که امکان حضور مستقیم به علت مسائل امنیتی در منطقه را ندارند، می‌توانند کارهای اشتراکی مفیدی را به انجام برسانند.

جلال‌پورگفت: موقعیت جغرافیایی و ژئوپولتیک ایران، امکانات حمل و نقل ریلی، زمینی، هوایی و دریایی که منجر به اتصال جنوب به شمال و شرق به غرب شده است از جمله فرصت های توسعه همکاری‌ها در زمینه انتقال کالاها به عنوان یک هاب به کشورهای منطقه است.

وی افزود: در سال‌های تحریم کشور ما متخصصین بسیاری را پرورش داد که می‌توانند با شرکت‌های اروپایی بصورت اشتراکی در زمینه‌های توسعه زیرساخت‌های کشورهایی مانند عراق، افغانستان و سوریه همکاری نمایند.

وی افزود با استفاده از ظرفیت‌های ایران در حوزه‌های صنایع بزرگ و کوچک، حمل و نقل و زیرساخت‌های اقتصادی، بخش خصوصی ایران در زمینه‌های مختلف صنایع غذایی، دارویی، قطعات و لوازم صنعتی، تجهیزات وابسته به محیط زیست آماده همکاری با شرکت‌های هلندی هستند.

برقراری روابط ماهیانه و سالانه تجاری بین ایران و هلند

در ادامه سیمونس رئیس شورای توسعه تجارت هلند به سفر گروه‌های حقیقت یاب و تحقیقات پیرامون حضور بیشتر در بازار ایران از یکسال پیش تا کنون اشاره کرد و گفت: پیشرفت‌های عملی فراوانی داشته‌ایم و سعی کردیم تا در رفع موانع و مشکلات تجاری بین دو کشور گام‌های مثبت بیشتری برداریم و طی ماه‌های آینده هیأت‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف به ایران سفر خواهند کرد.

وی از نشست تجاری هفته گذشته و اشتیاق شرکت‌های هلندی برای انجام کارهای عملیاتی و سرمایه‌گذاری در ایران خبر داد و گفت: همکاری اتاق بازرگانی ایران و سفیر ایران در هلند همواره برای توسعه مناسبات بین دو کشور بوده است.

سیمونس گفت: عامل اصلی توسعه همکاری‌ها، ارتقاء سطح کیفی زیرساخت‌ها مانند مسیرهای ارتباطی و بنادر است که شرکت‌های هلندی آماده انجام پروژه‌های عملیاتی دراین بخش‌ها هستند.

وی افزود: ایرانیان تحصیل کرده بسیاری در هلند زندگی می‌کنند که می‌توانند گام های مثبتی در جهت توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی بین دو کشور بردارند و در این راستا همکاری بین دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی بسیار حائز اهمیت است.

رییس شورای توسعه تجارت هلند ظرفیت‌های موجود بین دو کشور را صنایع غذایی و کشاورزی، ساخت گلخانه‌ها، انرژی‌های تجدیدپذیر، نفت و گاز و پتروشیمی عنوان کرد و گفت: در رابطه با انرژی‌های تجدید پذیر و سرمایه‌گذاری در این حوزه با سازمان مناطق آزاد مذاکراتی انجام گرفته است. بر این باوریم که تفاهم نامه‌ها و استراتژی‌ها باید اجرایی شوند و نقش بخش‌های خصوصی دو کشور در تحقق این اهداف بسیار تاثیر گذار است.

وی طرح پیگیری ماهیانه و سالیانه قرارداد همکاری‌های اشتراکی برای توسعه تجارت بین دو کشور را پیشنهاد کرد و گفت: با همدیگر کار کردن نشان از موفقیت است .

گفتنی است که در پایان، تفاهم نامه همکاری‌های مشترک بین رؤسای اتاق ایران و رییس شورای توسعه تجارت هلند با مفادی در خصوص تسهیل ارتباط بیشتر بین شرکت‌های خصوصی، تبادل اطلاعات اقتصادی به امضا رسید.

پژو باید به ایران خودرو غرامت بپردازد

فولکس واگن خواستار همکاری مشترک با ایران

همکاری با پژو راهگشا است.

خودروسازان چینی بمانند یا بروند؟!

بازگشت مزدا به جاده مخصوص

بازگشت فیات به ایران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی