پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دکمه سرعت بوگاتی

سریع ترین دکمه جهان! / با دکمه سرعت در بوگاتی آشنا شوید

15 سال پیش بود که بوگاتی ویرون با رسیدن به سرعت 407 کیلومتر بر ساعت، توانست رکورد را جابجا کند و به سریع ترین خودروی سواری جهان تبدیل شود. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو البته این سرعت ۴۰۷ کیلومتر بر ساعتی به همین راحتی هم به دست نمی آید. بوگاتی ویرون در حالت […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

15 سال پیش بود که بوگاتی ویرون با رسیدن به سرعت 407 کیلومتر بر ساعت، توانست رکورد را جابجا کند و به سریع ترین خودروی سواری جهان تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

البته این سرعت ۴۰۷ کیلومتر بر ساعتی به همین راحتی هم به دست نمی آید. بوگاتی ویرون در حالت عادی بیشینه سرعتی در حدود ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت دارد. اگر کسی بخواهد به بیشینه سرعت ۴۰۷ کیلومتری آن برسد باید از دکمه مخصوصی به نام Speed key یا دکمه سرعت که در کنار راننده تعبیه شده است استفاده کند تا بتواند همه پتانسیل آن را فعال کند.

با روشن کردن این دکمه، رایانه خودرو شروع به بررسی چک لیستی طولانی می کند تا امکان دستیابی خودرو به حداکثر سرعت را فراهم کند. با فعال کردن دکمه سرعت، فاصله خودرو از سطح زمین از ۱۲۵ میلی‌متر به ۶۵ میلی‌متر در قسمت جلو و ۷۰ میلی‌متر در قسمت عقب می رسد. علاوه بر آن، باله عقبی پایین‌تر آمده و زاویه دیفیوزر خودرو برای کاهش حداکثری مقاومت در برابر هوا کمی تغییر می کند.

لازم به ذکر است که در آوریل سال ۲۰۰۵ و چند ماه پیش از آغاز تولید نهایی، آقای نوواکی، راننده آزمایش کننده ویرون توانست سرعت این ابرخودرو را به ۴۱۱ کیلومتر بر ساعت برساند. البته حین فرآیند سرعت‌گیری رقم ۴۲۷ کیلومتر بر ساعت اعلام شد که مشخص شد اشتباهی صورت گرفته و عدد صحیح، ۴۰۷ کیلومتر بر ساعت بوده است.

منبع: خبر خودرو

از بوگاتی شیرون رکورد شکن بیشتر بدانید/ حرکت روی مرز 500 کیلومتر بر ساعت

رونالدو احتمالا یکی از 10 مالک چنتودیچی خواهد بود/ آیا بوگاتی 9 میلیون دلاری به کلکسیون فوتبالیست افسانه ای می آید؟!

با 150 هزار دلار یک بوگاتی ویرون بخرید اما فقط کابینش را!

سنت شکنی بوگاتی / بوگاتی شاسی بلند خواهد ساخت

شاهکار جدید بوگاتی رونمایی شد / هیولایی با نام دیوو

هنر دست به سبک لگو / بوگاتی شیرون لگو با قابلیت تردد در شهر

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی