پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

توافق سازمان حمایت و شورای رقابت بر سر قیمت گذاری خودرو

به گفته یک مقام مسئول، در جلسه ستادتنظیم بازار، سازمان حمایت با شورای رقابت برای تعیین فرمول جدید قیمت گذاری خودرو، توافق کردند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو یک مقام مسئول در صنعت خودرو با تشریح جزئیات جلسه ستاد تنظیم بازار در مورد شیوه قیمت گذاری خودرو گفت: در جلسه ستادتنظیم بازار، سازمان حمایت […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

به گفته یک مقام مسئول، در جلسه ستادتنظیم بازار، سازمان حمایت با شورای رقابت برای تعیین فرمول جدید قیمت گذاری خودرو، توافق کردند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

یک مقام مسئول در صنعت خودرو با تشریح جزئیات جلسه ستاد تنظیم بازار در مورد شیوه قیمت گذاری خودرو گفت: در جلسه ستادتنظیم بازار، سازمان حمایت با شورای رقابت برای تعیین فرمول جدید قیمت گذاری خودرو، توافق کردند که بر این اساس، قیمت مصرف‌کننده هر خودرو با توجه به فرمول «قیمت تمام‌شده به علاوه حداکثر ۵ درصد سود تولیدکننده» محاسبه خواهد شد؛ اما لحاظ کردن سود حداکثری منوط به رعایت بهره‌وری ۷۰ درصدی در خطوط تولید خودرو است.

وی افزود: در واقع، در گذشته نیز شورای رقابت بر اساس فرمولی مشخص که متشکل از فاکتورهایی همچون میزان ارزبری و نرخ ارز، نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی، هزینه‌های دستمزد و مواد اولیه و نهاده‌های تولید بود، نسبت به تعیین قیمت تمام‌شده خودروها اقدام می‌کرد که هم اکنون نیز، این فرمول به شکلی است که قیمت مصرف‌کننده شامل قیمت تمام شده بر اساس محاسبات شورای رقابت و سازمان حمایت به علاوه حداکثر ۵ درصد سود تولیدکننده است.

به گفته این مقام مسئول، تنها خودروسازانی سود ۵ درصدی را دریافت خواهند کرد که بهره‌وری خط تولید خودروی مربوطه آنها، ۷۰ درصد باشد و به تناسب آن، اگر بهره وری کاهش یابد، سود تولیدکننده نیز تقلیل خواهد یافت.

وی افزود: شش عامل تیراژ خودرو، ارتقای کیفیت، کاهش تعهدات مشتری، داخلی‌سازی و حمایت از قطعه سازان هر ماه باید در گزارشی از سوی خودروسازان به ستاد تنظیم بازار ارائه شود.

انتهای پیام/ منبع: مهر

آیا خودرو گران می شود؟

جهش تولید در ایران خودرو بر مدار توسعه محصولات جدید، ارتقای کیفیت، مشتری مداری

ماشین اولی ها! / بهترین گزینه‌ها برای خرید نخستین خودرو ایرانی

اعلام قیمت برخی از خودروهای داخلی توسط اتحادیه فروشندگان خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی