پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جرمی کلارکسون

پیر مردِ پرحاشیه!/ زوایای پنهان زندگی و ماشین بازی های جرمی کلارکسون

سال هاست نام خودرو با جرمی کلارکسون گره خورده. مرد قد بلند بامزه ای که در کنار دایره وسیعی از اطلاعات در حوزه خودرو، فن بیان و زاویه دید جالبی هم دارد و همین باعث شده کاملا از سایر مجریان خودرویی متمایز باشد.

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۱ آبان ۱۴۰۲

سال هاست نام خودرو با جرمی کلارکسون گره خورده. مرد قد بلند بامزه ای که در کنار دایره وسیعی از اطلاعات در حوزه خودرو، فن بیان و زاویه دید جالبی هم دارد و همین باعث شده کاملا از سایر مجریان خودرویی متمایز باشد. در اینجا می خواهیم زوایایی پنهانی از زندگی جرمی کلارکسون را مرور کنیم و ببینیم این عشق ماشین میان سال چه خودروهایی را بیشتر از همه دوست دارد.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

جرمی کلارکسون در آوریل 1960 و در خانواده ای نچندان  مذهبی به دنیا آمد! بیشتر علاقه مندان به خودرو، کلارکسون را با برنامه محبوب ((تاپ گیر)) می شناسند. اما کلارکسون در مستندها و برنامه های فراوانی مجری بوده و اتفاقا قلم خوبی هم دارد. کلارکسون در سال 1984 خبرگزاری MPA را پایه گذاری و از سال 1993 شروع به نوشتن مقاله در مجله تاپ گیر کرد. سال 2015 بود که جرمی آخرین ستون را برای مجله تخت گاز نوشت.


کلی مطلب خواندنی و خاطره انگیز را در آرشیو مجله تخت گاز بیابید:

برای مشاهده آرشیو شماره ها و خرید نسخه چاپی مجله تخت گاز (با ارسال رایگان) : اینجا کلیک کنید!

برای مشاهده آرشیو شماره ها و خرید نسخه PDF اصلی مجله تخت گاز (با تخفیف ویژه) : اینجا کلیک کنید!


کودکی جرمی کلارکسون

جرمی کلارکسون در جوانی خرس‌های عروسکی که مادرش درست می‌کرد را به فروش می‌رساند. مدتی بعد نیز سر از یک روزنامه نه‌ چندان معتبر درآورد و به خبرنگاری مشغول شد و خودروهای معمولی و کوچکی از برند‌های پژو و فیات را بررسی می کرد. شاید جرمی حتی خوابش را هم نمی‌دید که روزی بتواند با بهترین خودرو‌های جهان رانندگی کند و آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد. یکی از مدیران ارشد برنامه تاپ گیر به نام اندی ویلیام از همکلاسی های جرمی بود و همین باعث شد تا مسیر ورودش به این برنامه هموار شود.

جرمی کلارکسون

جرمی کلارکسون روحیه پیگیر بودن در کار‌ها را از پدر و مادرش به ارث برده. چرا که در زمان کودکی، پدر و مادرش وضع مالی خوبی نداشتند، اما به‌رغم درآمد کم، فرزندشان را به مدرسه خصوصی فرستاند و برای تأمین هزینه‌های سنگین درس و مشق، والدین جرمی مجبور شدند خرس‌های عروسکی درست کنند. جرمی از استمرار پدر و مادرش برای رسیدن به موفقیت درس‌های زیادی گرفت و از این لحاظ می‌توان گفت زندگی‌اش را مدیون والدین فداکاری است که نردبان موفقیت را پیش‌روی جرمی گذاشتند.

جرمی کلارکسون

جالب اینجاست که وقتی جرمی نوجوان و بی‌تجربه بود مورد کم‌اهمیتی و توهین دیگران قرار می‌گرفت و پاسخی برای دفاع از خودش نداشت و سعی می‌کرد در این شرایط به گوشه‌ای پنهاه ببرد!

جرمی کلارکسون مدعیست در دوران نوجوانی راه‌هایی را فرا گرفته بود تا از دردسر دوری کند و گستاخی و زبان تند و تیزی که امروز دارد را در آن دوران نداشت. این مجری مشهور می گوید خاطرات خوشی از دوران نوجوانی ندارد و در آن زمان اصلاً زندگی شادی نداشته است.

برنامه تاپ گیر


فوتبالیست های ایرانی چه خودروهایی سوار می شوند؟


از ((تخت گاز)) تا ((گرند تور))

برنامه ((تاپ گیر)) به عنوان پربیننده ترین برنامه شبکه بی بی سی شناخته می شد. این برنامه هر هفته 350 میلیون بیننده در سراسر جهان داشت. سابقه این برنامه به دهه 70 میلادی باز می گردد، اما جرمی کلارکسون از 27 اکتبر 1988 تا سوم فوریه 2000 ، تاپ گیر را با فرمتی متفاوت با چیزی که در چند سال اخیر دیدیم اجرا می کرد. اما در اکتبر 2002 ، زاییده ذهن کلارکسون و اندی ویلمن تبدیل به فرمت جدید برنامه تاپ گیر شد. با پوست اندازی این مجموعه خودرویی، ریچارد هموند و جیمز می هم به تاپ گیر اضافه شدند و شخصیت این جمع 3 نفره شکل گرفت.

برنامه تاپ گیر

تاپ گیر برنامه بسیار پولساز و پربیننده ای به شمار می رفت و قطعا دلیل بخش قابل توجهی از این محبوبیت، حضور کلارکسون در این برنامه بود. اما در سال 2015 راه تاپ گیر و 3 مجری محبوب اش از یکدیگر جدا شد. جرمی کلارکسون به خاطر حرف های تندی که در بعضی برنامه هایش می زد، تذکر می گرفت و به اطر بیان عبارت های نژادپرستانه، از مدیر بی بی سی نیز اخطار گرفته بود. اما در نهایت مشت کلارکسون به تهیه کننده این برنامه نقطه پایانی بر فعالیت این مجری 50،60 ساله با بی بی سی بود.

نزدیک به ۶ میلیون نفر، آخرین برنامه تاپ گیر که جرمی کلارکسون در آن حضور داشت را مشاهده کردند. چنین آماری برای یک برنامه تلویزیونی واقعاً چشمگیر به‌نظر می‌رسد. از طرف دیگر، پس از اخراج کلارکسون از تاپ گیر، سری جدید این مجموعه با مجری‌گری مت له بلانک (Matt LeBlanc) کمدین معروف از سر گرفته شد. اما قسمت اول این برنامه تنها نزدیک به ۴.۴ میلیون نفر بازدید کننده داشت و کمترین آمار تماشاچی را در یک دهه گذشته از تاریخ پخش این مجموعه بدست آورد.

جرمی کلارکسون

جیمز می و ریچارد هموند هم بعد از اخراج کلارکسون بی بیسی را ترک کردند و تاپ گیر با مجریان جدیدش اکران شد. اما این مرد میانسال و بازیگوش بیکار ننشستند و با برنامه ((گرند تور)) به استقبال مخاطبانشان آمدند.

گرند تور

هولدینگز Chump که به سه بخش مختلف تقسیم می‎شود، سال ۲۰۱۵ پس از پایان یافتن برنامه‌ی تاپ‌ گیر، توسط جرمی کلارکسون، ریچارد هموند، جیمز می و اندی ویلمن تشکیل شد.جرقه‌ اصلی بنیان این شرکت، تمدید نشدن قرارداد کلارکسون با BBC و کناره‌گیری هموند و می به‌دنبال خروج کلارکسون و ویلمن از تاپ‌ گیر بود. سفارش ساخت برنامه خودرویی از سوی آمازون، بزرگ‌ترین قرارداد این شرکت بریتانیایی به شمار می رود. آمازون برای تولید 3 فصل از برنامه‌ی خودرویی The Grand Tour  مبلغ ۲۱۰ میلیون دلار هزینه کرده است.

جرمی کلارکسون


از کشور مرموز (( کره شمالی )) و صنعت خودرو نیم‌بندش بیشتر بدانید


گواهینامه گرفتن همان و تصادف کردن همان!

کلارکسون در سال ۱۹۷۷ پشت اتومبیل بنتلی تایپ آر، پدربزرگش نشست و امتحان رانندگی داد. خوشبختانه جرمی توانست از پس آزمون برآید. اما همانگونه که بهتر از ما می‌دانید داشتن گواهینامه رانندگی باعث اعتماد به‌نفس یک راننده نمی‌شود و این تجربه است که در رانندگی حرف اول را می‌زند. به همین دلیل به قول قدیمی‌ها هنوز مهر گواهینامه کلارکسون خشک نشده بود و ۳۶ ساعت بیشتر از دریافت گواهینامه‌اش نگذشته بود که سوار بر یک خودروی آئودی شد و در جاده کنترلش را از دست داد و با یک گوسفند تصادف کرد! حیوان زبان‌بسته در دم جان داد و ماشین کلارکسون نیز صدمه‌ زیادی دید.

 

مجری های تاپ گیر

روحیه هنری آقای ماشین باز!

در اینکه جرمی علاقه زیادی به خودرو دارد هیچ شکی نداریم. اما این مجری کهنه‌کار و پرتلاش در کنار خودرو بدون شک تفریحات دیگری نیز دارد و مطمئن هستیم که تمام اوقات فراغت خود را به ماشین بازی اختصاص نمی‌دهد.

در همین راستا مدتی پیش جرمی گفته بود که به موسیقی نیز علاقه دارد و هر وقت که فرصت دست دهد مشغول نوازندگی می‌شود. البته اطلاعات زیادی از نوازندگی جرمی کلارکسون نداریم. از طرف دیگر با توجه به شناختی که از جرمی داریم به‌خوبی می‌دانیم که او علاقه زیادی به شوخی کردن دارد و در مورد هرچیزی که بتواند اغراق می‌کند. با این حساب شاید نوازنده خوبی نباشد و شاید هم در مورد نوازندگی‌اش اغراق کرده باشد!

جرمی کلارکسون

پیشنهاد کار وزارت دفاع روسیه به جرمی!

مخاطب برنامه تاپ گیر تنها به بریتانیا و بی بی سی محدود نمی شود و میلیون ها بیننده از سراسر دنیا این برنامه خودرویی را دنبال می کنند. همین ویژگی باعث شده تا جرمی کلارکسون تبدیل به یک شخصیت جهان شود و در کشورهای مختلف هوادارانی داشته باشد. گویا زمانی که کلارکسون از بی بی سی اخراج شد، یکی از شبکه‌های تلویزیونی روسیه که زیر نظر وزارت دفاع این کشور فعالیت می‌کند، به جرمی پیشنهاد داد تا برنامه‌ای شبیه به تاپ گیر را در مسکو تهیه کند.

کسی نمی‌داند میان وزارت دفاع روسیه و جرمی کلارکسون چه گذشت و چرا وی پیشنهاد ساخت برنامه برای وزارت دفاع روسیه را رد کرد. اما جالب می شد اگر جرمی به روسیه می رفت و به بررسی خودروهای نظامی این کشور می پرداخت!

جرمی کلارکسون

قلم جذاب کلارکسون

همان طور که گفتیم، جرمی کلارکسون از روزنامه‌نگاری به تلویزیون آمد و چهره‌ای بین‌المللی شد. یکی از ویژگی‌های بارز هر روزنامه‌نگاری، قلم جذاب اوست و خوشبختانه جرمی کلارکسون نیز استعداد ذاتی در نویسندگی دارد.

حتی اگر مقاله‌های جرمی را نخوانده باشید باز هم بدون شک برنامه‌های تلویزیونی او را دید‌ه‌اید و به اینکه بیان شیوایی دارد ایمان دارید. شوخ‌طبعی‌های کلارکسون به یکی از نقاط مثبت او در اجرای برنامه تاپ گیر تبدیل شد. شوخی های زیرکانه ای که در نویسندگی جرمی کلارکسون نیز به چشم می خورند. به این ترتیب می‌توان گفت، حتی اگر روزی فرا برسد که جرمی کلارکسون در دنیای تلویزیون بخت و اقبالی نداشته باشد، با قلم توانایی که دارد می‌تواند مخاطبین زیادی را جذب مقاله‌های خودش کند. البته در این صورت بعید است که بتواند به چنین درآمد چشمگیری دست پیدا کند.

جرمی کلارکسون


هرآنچه می خواهید از نخستین خودروی ملی ترکیه بدانید (اینجا کلیک کنید)


از مجری گری تا نخست وزیری!

سلبریتی‌های زیادی هستند که پس از رسیدن به شهرت و محبوبیت در میان مردم، هوس حضور در دنیای سیاست به سرشان می‌زند. معروف‌ترین این سلبریتی‌ها را می‌توان آرنولد شوارتزنگر نام برد که در سال ۲۰۰۳ فکر نشستن بر کرسی فرماندار کالیفرنیا به‌ سرش زد و در انتخاب شرکت کرد و دست ‌برقضا پیروز هم شد!

جالب است بدانید بر اساس گزارشی که دِیلی مِیل (Daily Mail) منتشر کرده است، در سال ۲۰۰۸ هواداران جرمی کلارکسون از او درخواست کردند تا نخست‌وزیر شود. اصرار هواداران به اندازه‌ای بود که رسما درخواستی تدوین کردند و چیزی نزدیک به ۲۸ هزار نفر از شهروندان انگلیس پای این درخواست را امضا نمودند تا جرمی کلارکسون به دنیای سیاست هم وارد شود.

جرمی کلارکسون

کلارکسون عاشق فرانسه است

اگر از هواداران پر و پا قرص جرمی کلارکسون باشید، به ‌خوبی می‌دانید که این مجری مشهور، عاشق فرانسه است و هر وقت که خبری از کلارکسون نمی‌شنویم مطمئن باشید مسافرتی به فرانسه داشته است.

تاپ گیر شرایطی را برای کلارکسون مهیا کرد تا تقریباً به تمام نقاط دنیا سفر کند و زیباترین و بهترین شهر‌های جهان را از نزدیک ببیند. اما فرانسه در میان تمام کشور‌های دنیا بیشتر به دل کلارکسون نشسته است. علاقه کلارکسون به فرانسه ریشه‌ای دیرینه دارد و به مسافرت‌های او در دوران جوانی باز می‌گردد.

جرمی کلارکسون

زمانی که جرمی ۱۹ سال بیشتر نداشت در سفری به ایتالیا گذرش به فرانسه افتاد و ظاهراً ایام خوبی را در فرانسه تجربه کرد. همین اتفاق باعث شد تا عاشق فرهنگ فرانسوی‌ها شود. جرمی کلارکسون اعتراف می‌کند که فرانسه را دوست دارد و مدعی است مسافرت به فرانسه باعث شد تا سبک زندگی‌اش تغییر کند. حضور میان مردم این کشور اروپایی و گشت و گذار در بنا‌های تاریخی فرانسه، دلیل علاقه او به این کشور است.

جرمی کلارکسون


هرآنچه می‌خواهید از شاسی بلند ایرانی و لوکس ترین محصول ایران خودرو بدانید (اینجا کلیک کنید)


کلارکسون شکمو!

هر اندازه که جرمی به خودروها علاقه دارد، به همان اندازه عاشق خوراکی‌های خوشمزه است. حتی در بعضی قسمت های تاپ گیر نیز شاهد صحنه‌هایی بودیم که کلارکسون حسابی غذا می خورد و از تجربه غذاهای جدید لذت می برد.

جالب است بدانید اگر جرمی کلارکسون گرسنه شود و غذایی برای خوردن پیدا نکند، روزگار عوامل حاضر در صحنه را سیاه می‌کند! جالب‌تر اینکه دعوای کلارکسون و تهیه‌کننده مجموعه تاپ گیر که به درگیری فیزیکی منجر شد، نیز به این دلیل بود که عوامل این مجموعه غذا تدارک ندیده بودند و کلارکسون سر همین قضیه با تهیه‌کننده دعوا راه می اندازد و این درگیری باعث اخراج او می‌شود!

بولر وایلدکت

نظر جرمی در خصوص ماشین آخر الزمانی

جرمی کلارکسون طی یک مصاحبه درباره خودروهای آخرالزمانی صحبت کرد. وقتی از کلارکسون پرسیده شد دوست دارد در آخرالزمان سوار چه خودرویی باشد؟ او یک کامیونت مشکی، یا آئودی زره‌پوش یا حتی یک پورشه ۹۲۸ را انتخاب نکرد، بلکه انتخاب او یک بولر وایلدکت بود!

در سال‌های ابتدایی برنامه تاپ گیر، ریچارد هموند را دیدیم که حین رانندگی با یک وایلدکت خودش را یک راننده عالی توصیف می‌کرد. از آن جایی که قبل از ورود وایلدکت به تاپ گیر تعداد محدودی از آن ساخته شده بود، بعید می دانیم که کسی پیش از نمایش این برنامه با این خودرو آشنایی داشته است. وایلدکت در واقع یک آفرود افسانه‌ای با موتور ۵ لیتری V8 است که سرعت و قدرت کافی برای رقابت در رالی باها و داکار را دارد. جالب است بدانید در سال 2019، بولر جگوار لندروور را خرید.

جرمی کلارکسون

چرا جرمی با خودروهای برقی میانه ای ندارد؟!

جرمی کلارکسون در مصاحبه ای به خودروهای برقی و تسلا بی‌اعتنایی کرد. همچنین این مجری مشهور هیچگاه خودروی برقی در پارکینگش نداشته است.

جرمی کلارکسون می‌گوید: «راه‌حل جایگزین هیدروژن است. اما با بالا رفتن تقاضا برای خرید خودروهای الکتریکی، تمایل خودروسازان برای ساخت خودروهای هیدروژنی کاهش پیدا می‌کند. ما باید خودروهای پیل سوختی داشته باشیم. همه جای دنیا باید خودروهای پیل سوختی داشته باشند.»

جرمی کلارکسون

کارشناسان معتقدند مخالفت جرمی کلارکسون با خودروهای الکتریکی دلایل نادرست و تاریخ‌ مصرف گذشته‌ای دارد! او همچنان معتقد است افت ولتاژ برق نیویورک به دلیل شارژ کردن دستگاه‌های الکتریکی مثل گوشی‌های هوشمند است و ورود خودروهای الکتریکی به این مجموع شرایط را بدتر از این می‌کند.

البته عقیده‌ جرمی کلارکسون مبنی بر استفاده از هیدروژن به ‌جای خودروی برقی، خلاف تمجیدی است که او از ب ام و i8 کرد. به نظر نمی‌رسد حقایق و دیدگاه‌های کلارکسون راجع به خودروهای برقی از زمان اجرای برنامه‌ی Top Gear که جرمی خودروی G-Whiz و اولین رودستر تسلا را به تمسخر می‌گرفت و حتی به خاطر آن ایلان ماسک، بی‌بی‌سی را به دادگاه کشاند، تا به حال تغییر کرده باشد.

جرمی کلارکسون


با بوگاتی جدید کریستیانو رونالدو بیشتر آشنا شوید


خودروهای مورد علاقه جرمی کلارکسون

اما فارغ از تمام ویژگی های جرمی کلارکسون، چیزی که برای علاقه مندان به خودرو و هواداران این مجری مشهور جذابیت دارد، خودروهایی است که این کارشناس خودرو برای خودش انتخاب می کند. جرمی کلارکسون در انتخاب ماشین بسیار خوش سلیقه است. اما انتخاب بعضی از خودروهایش هم داستان جالبی دارد. یکی از این خودروها، آلفارومئو GTV6 است. 2 دستگاه آلفارومئو GTV6 وارد گاراژ کلارکسون شد. یک مدل، همان خودرویی بود که در فصل سوم گرندتور در اسکاتلند مورد استفاده قرار گرفت. تجربه رانندگی با این خودروی ایتالیایی برای کلارکسون، با پایان فیلم‌برداری پایان نیافت. کلارکسون در این باره می گوید: ((به‌طور کلی وقتی کار و سفر را تمام می‌کنیم، این خودروها در نهایت به جایی می‌رسند. من نمی‌دانم به کجا، اما می‌دانم که این آلفارومئو سر از کجا درخواهد آورد: خانه‌ خودم!))

جرمی کلارکسون

جرمی کلارکسون به محصولات فراری هم علاقه زیادی دارد. انتشار عکس او و دخترش در یک فراری 458 رودستر حسابی سر و صدا به پا کرد.  F355 نیز یکی دیگر از فراری های مورد علاقه کلارکسون است. جرمی کلارکسون پس از تست F355 در تاپ گیر بود که عاشق این فراری شد. البته او بعدها از خرید خود ابراز پشیمانی کرد! مثل اینکه پیرمرد بازیگوش با مکانیزم سقف های بازشو کنار نمی آید. البته جالب است بدانید جرمی چند بار هم هنگام رانندگی با F355 توسط پلیس، متوقف شد!

یکی دیگر از خودروهای محبوب جرمی، مک لارن ۶۷۵LT است. هنوز جوهر فیلمنامه بررسی ۶۷۵LT در گرند تور خشک نشده بود که جرمی یک دستگاه از این محصول جدید مک لارن را از کمپانی تحویل گرفت.

جالب است بدانید جرمی کلارکسون به محصولات ولوو هم علاقه فراوانی دارد. جرمی XC90 های گوناگونی داشته است. او پس از تست و بررسی نسل دوم این کراس اوور ولوو، در نهایت پذیرفت که باید طرف دار این برند سوئدی باشد.

جرمی کلارکسون

فورد GT یک خودروی بی نقص است که توسط جرمی به عنوان خودروی شخصی انتخاب شده. جرمی خیلی زود در تاپ گیر متوجه شد این کوپه قهرمانانه، می تواند انتخابی ایده آل برای او باشد. او نسل اول فورد GT را خیلی زود خریداری کرد، اما خیلی سریع هم فهمید که این خودرو برای جاده های بریتانیا، بیش از اندازه پهن پیکر است! همچنین فورد جی تی اشتهای زیادی برای بنزین دارد. در نهایت مشکلات برقی گوناگون سبب شد جرمی خیلی زودتر از آن چه فکرش را می کرد، GT را برای فروش بگذارد! هر چند او هیچ گاه از این خودرو خاطره بدی نقل نمی کند.

جرمی کلارکسون

جرمی کلارکسون خودروهای گوناگونی داشته و دارد. تعداد این خودروها آنقدر زیاد است که نمی توانیم از همه آن ها در این مقاله بگوییم. اما شاید بتوان خودروی شخصی اصلی کلارکسون را مرسدس بنز CLK 63 AMG Black Series دانست. او همواره دیوانه وار از این خودرو دفاع می کند. لاستیک های این کوپه اسپرت در کسری از زمان دود می شود. از سویی نمی توان از مشکلات برقی و باتری آن به سادگی گذشت. جرمی در یک توییت درباره داستان فروختن این خودرو می گوید: «روز غمگینی بود. من تنها AMG Black خودم را فروختم.» نام این خودرو همواره به عنوان یکی از محبوب ترین خودروهای جرمی کلارکسون به میان می آید.

جرمی کلارکسون

یکی دیگر از خودروهایی که گاراژ جرمی کلارکسون را دیده، یک هاچ بک آلمانی است. جرمی یک بار از داشتن یک دستگاه فولکس واگن گلف GTI، ابراز خشنودی کرده بود. او رضایت خود از خرید گلف GTI را در قالب یک توییت در شبکه اجتماعی توییتر بیان کرده بود. جالب این جا است که در جریان رسوایی دیزل گیت برای محصولات فولکس واگن بود که جرمی اقدام به خرید گلف GTI کرد و از انتخاب خود این چنین دفاع کرد: «من با خودروی جدیدم احساس راحتی می کنم.»

bmw m3 csl-e46

جرمی کلارکسون در مورد ب ام و M3 CSL E46 اینگونه می گوید: «اوج معنای یک ب ام و!» علاقه مندان ب ام و تعصب فراوانی به سری 3 E46 دارند و با وجود معرفی مدل های جدید ب ام و، هنوز جانشان برای این کوپه با اصالت و دلربا می رود. البته محل نخستین تست این خودرو توسط جرمی هم در جلب توجه او به این خودرو، بی تأثیر نبوده است. او نخستین بار M3 CSL را در برنامه تاپ گیر در پیست Isle of Man راند. جایی که هیچ محدودیت سرعتی تعریف نشده است! همین تجربه برای کلارکسون کافی بود تا یک ب ام و M3 CSL را به گاراژ شخصی خود اضافه کند.

جرمی کلارکسون

بهترین خودروی جهان از نظر جرمی کلارکسون

اما به بهترین خودرویی که جرمی کلارکسون تا به حال رانده می رسیم. جرمی عقیده دارد لکسوس LFA هنوز هم بهترین اتومبیلی است که تا به امروز با ان رانندگی کرده! جرمی کلارکسون همیشه از علاقه اش به لکسوس LFA می گفت، اما هیچگاه دلیل این علاقه را فاش نمی کرد. اما این مجری مشهور در اظهار نظری گفته تمام این علاقه ریشه در پیشرانه 10 سیلندر 4.8 لیتری تنفس طبیعی لکسوس دارد.

جرمی کلارکسون

جرمی کلارکسون در خصوص لکسوس LFA می گوید: کمربند ایمنی آن بسیار ظریف است و مخزن سوخت بسیار کوچکی دارد. اما موتور 10 سیلندر این اتومبیل برای سایر کاستی ها ساخته شده است. البته صدای محسور کننده پیشرانه 10 سیلندر LFA هم در اغوا کردن کلارکسون بی تاثیر نبوده است. جرمی کلارکسون ادعا کرده، اگر از بین خودروهایی که تاکنون ساخته شده یک انتخاب داشته باشد، یک لکسوس LFA به رنگ آبی تیره را انتخاب خواهد کرد.

 

جرمی کلارکسون

مزدا MX-5 ریکارو 2 لیتری، آلفارومئو 4C ، مرسدس بنز AMG GTS، مرسدس بنز SLS AMG Black series، فورد فوکوس rs، فورد ماستنگ، لامبورگینی اونتادور، رنج روور و فراری 488 نیز از جمله دیگر خودروهای جرمی کلارکسون هستند.

گردآوری و نوشته: میلاد میرعابدینی

ماشین بازی در سایه فوتبال!/ فوتبالیست های ایرانی چه خودروهایی سوار می شوند؟

رونالدو احتمالا یکی از 10 مالک چنتودیچی خواهد بود/ آیا بوگاتی 9 میلیون دلاری به کلکسیون فوتبالیست افسانه ای می آید؟!

بازیکنان استقلال و پرسپولیس چه خودرویی دارند؟

مهاجم سابق استقلال تهران دستگیر شد

از (الف) تا (ی) پلاک خودرو / هر آنچه می خواهید از انواع پلاک های ملی بدانید

هزار فرسنگ تا خودروسازی!/ از کشور مرموز (( کره شمالی )) و صنعت خودرو نیم‌بندش بیشتر بدانید

نوبرانه های سایپا برای 2 نیمه 99!/ با خودروی شاهین و SP100 کراس اوور بیشتر آشنا شوید

جنگ با کرونا در وسایل حمل و نقل عمومی

ماشین اولی ها! / بهترین گزینه‌ها برای خرید نخستین خودرو ایرانی

آتشی زیر خاکستر برجام!/ هرآنچه می‌خواهید از شاسی بلند ایرانی و لوکس ترین محصول ایران خودرو بدانید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی