پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کشنده H7

شایان دیزل با کشنده H7 وارد بازار خودروهای تجاری شد

شایان دیزل قصد دارد تا به عنوان تولیدکننده خودروهای سنگین و تجاری با کشنده H7 وارد بازار خودروهای تجاری شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو در میان خودروسازانی که در ایران به ساخت خودروهای دیزلی و تجاری مشغول هستند، بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی همواره عملکرد بهتری داشته است. این در شرایطی است […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

شایان دیزل قصد دارد تا به عنوان تولیدکننده خودروهای سنگین و تجاری با کشنده H7 وارد بازار خودروهای تجاری شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در میان خودروسازانی که در ایران به ساخت خودروهای دیزلی و تجاری مشغول هستند، بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی همواره عملکرد بهتری داشته است.

این در شرایطی است که از نظر قدرت نفوذ، بخش خصوصی با رقیبان دولتی به هیچ وجه قابل مقایسه نیست اما، تجاری سازان خصوصی نشان داده اند در صورت فراهم بودن شرایط و زیرساخت های ارتباطات بین الملل و اقتصاد، در حوزه تولید خودروهای به روز و خدمات پس از فروش شرایط بهتری نسبت به دولتی ها دارند.

به طور مثال گروه صنعتی آمیکو که از اواخر دهه 60 به جمع تولید کنندگان خودروهای تجاری سنگین و سبک پیوسته است، از جمله خوشنام ترین تولید کنندگان این خودروها درکشور به شمار می رود که در سال های گذشته علاوه بر تامین بخشی از بازار داخلی به خصوص خودروهای معادن، توانسته بود در بازارهای منطقه ای هم عرض اندام کند.

ماموت دیزل نیز از دیگر تولید کنندگان بخش خصوصی است که محصولات پرطرفدار اسکانیا را راهی بازار ایران کرده است و محصولات این شرکت هنوز هم جزو خوشنام ترین های بازار دیزلی ها هستند.

در سال های گذشته خودروهای دیگری هم چون رنو، DAF، MAN و چند برند دیگر توسط خودروسازان خصوصی عرضه شده است و حالا نوبت به حضور شرکت شایان دیزل در بازار خودروهای تجاری سنیگن شده است.

هر چند شایان دیزل در بخش خودروهای تجاری سنگین یک شرکت نوپا به شمار می رود اما، با تولید انواع تریلر و ساندویچ پنل از سال 1370 تا به امروز، سابقه ای حدود 29 ساله در صنعت کشور دارد.

اولین محصول این شرکت که تعداد انگشت شماری از آن وارد بازار شده است، با برند DAFRAN به فروش رسیده است. این خودرو که با کد H7 شناخته می شود، در واقع یک کشنده 4*2 است که می توانید شباهت هایی بین این خودرو و ولوو سری H پیدا کنید.

این خودرو از یک موتور 6 سیلندر 24 سوپاپ با حجم 12155 سی سی بهره می برد و با استانداردهای یورو 5 تولید می شود که مجهز به تکنولوژی EEV نیز هست.

کشنده H7 (2)

قدرت این موتور در دور 1900 به 480 اسب بخار می رسد و گشتاور آن معادل 2230 نیوتن متر در دور 1300 است. البته با توجه به دستیابی حداکثر گشتاور در دور میانی رو به پایین موتور این خودرو مصرف سوخت اقتصادی نیز خواهد داشت.

موتور این خودرو با کد YC6K1248-50 شناخته می شود و از محصولات کمپانی Yuchai ( یوچای) چین و بخش GYMCL است که وظیفه تولید موتور و ژنراتورهای مربوط به بخش تجاری و حمل و نقل را بر عهده دارد.

نکته جالب توجه در مورد این موتور این که توانسته در سال 2013 نشان استاندارد E-Marke اروپا را نیز دریافت کند. این موتور مجهز به سیستم سوخت رسانی Command Rail و ECU ساخت Bosch است. همچنین گرم کن هوای ورودی موتور و چند تکنولوژی دیگر نیز در قبل تپنده این خودرو به کارگرفته شده است.

سیستم سوخت رسانی این خودرو ساخت Bosch است و جعبه فرمان نیز توسط ZF ساخته می شود. اکسل های این خودرو نیز ساخت کمپانی DANA است که ید طولایی در ساخت اکسل برای خودروهای سبک و سنگین دارد. ترمزها EBS و ترمز هوشمند اضطراری AEBS ساخت آلمان و ساخت کمپانی Wabco است.

اتاق این خودرو دارای استانداردهای استحکام اروپایی ECE 29 است. دو تخت برقی در این اتاق قرار دارد و اناق روی 4 بالش هوا قرار گرفته است.

تنطیم برقی فرمان، پدال های قابل تنظیم، آینه های گرمکن دار، تهویه مطبوع اتوماتیک، قطع کن برق دستی، فیلتر آبگیر سوخت، کروز کنترل، بخاری درجا بخشی از امکانت این خودرو به شمار می روند.

نکته جالب توجه در خصوص همکاری شایان دیزل با کمپانی یوچان این که، در نقشه جهانی یوچان در سایت این شرکت تنها در یکی از نقشه های کوچک می توانید ایران را به صورت علامت گذاری شده مشاهده کنید.

انتهای پیام/

تولید 12 هزار دستگاه انواع خودروی سنگین و تجاری در سال جهش تولید

وجود بیش از 350 هزار کامیون فرسوده در کشور

دوره های آموزشی آمیکو به بخش سیستم تعلیق رسید

فروش مینی بوس و کامیونت های گروه بهمن در نمایشگاه بین المللی تهران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی