پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مترو

انعقاد قرارداد تامین بیش از ۲۳۰ دستگاه پله برقی برای مترو تهران

به گفته مدیرعامل شرکت مترو تهران قرارداد تامین بیش از ۲۳۰ دستگاه پله برقی ساخت داخل برای مترو پایتخت منعقد شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره تامین پله برقی برای مترو پایتخت اظهار کرد: این پله‌ها طی قراردادهای جداگانه با سه سازنده مختلف داخلی انجام شده و […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

به گفته مدیرعامل شرکت مترو تهران قرارداد تامین بیش از ۲۳۰ دستگاه پله برقی ساخت داخل برای مترو پایتخت منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره تامین پله برقی برای مترو پایتخت اظهار کرد: این پله‌ها طی قراردادهای جداگانه با سه سازنده مختلف داخلی انجام شده و بخشی نیز درحال انجام است که از این تعداد، ۱۶ دستگاه پله برقی ایستگاه برج میلاد تا مرداد و ۱۰ دستگاه پله برقی ورودی شمالی ایستگاه محلاتی تا پایان مهر امسال نصب خواهند شد.

وی افزود: در صورت تامین منابع مالی، ۶۴ دستگاه از پله برقی‌ها نیز تا پایان امسال در خط هفت مترو تهران به بهره برداری خواهند رسید.همچنین در جهت حمایت از تولید داخل، قرارداد ۷۰ دستگاه آسانسور برای خط ۷، ۵۰ دستگاه آسانسور برای خط ۶ و ۴۹ دستگاه آسانسور برای خطوط ۲،۳ و ۴ نیز به سازندگان داخلی ابلاغ شده است.

امام با اشاره به اینکه ارزش ریالی این پروژه حدود ۴۰۰۰ میلیارد ریال است که در فازهای مختلف و متناسب با برنامه زمان‌بندی افتتاح ایستگاه‌ها ابلاغ خواهند شد، اشاره کرد: این پله برقی‌ها و آسانسورها محصول تلاش متخصصان کشور و ساخت داخل است.

وی با اشاره به تلاش‌های کارگروه ساخت داخل مترو تهران برای بومی سازی قطعات و تجهیزات مختلف در مترو گفت: از فروردین ۹۸، به دلیل تحریم و در جهت پیشبرد اهداف ملی و صرفه جویی ارزی، کارگروهی مشتمل بر متخصصین و مشاورین حوزه ریلی در مترو تهران شکل گرفت. هدف و وظیفه این کارگروه، شناسایی تولید کنندگان مستعد و صاحب صلاحیت برای بومی سازی تجهیزات ریلی مورد نیاز مترو بوده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: در این راستا تولید کنندگان مختلف بررسی و مورد ارزیابی قرار گرفتند. با توجه به نوع تجهیز، تعداد و زمان موجود برای بهره برداری، برای هر یک از تولیدکنندگان برنامه‌ای در جهت بومی سازی تدوین شد که به تدریج و با حمایت های مترو تهران، درصد بومی سازی افزایش می‌یابد.

وی گفت: اولین نتایج تلاش‌های این کارگروه، راه اندازی و بهره برداری ۴ دستگاه آسانسور در خط ۷ و انعقاد قرارداد پله برقی ها و آسانسورها است همچنین درحال حاضر بخشی از تجهیزات پله برقی‌ها و آسانسورها در داخل کشور ساخته می‌شود و در تلاشیم که با حمایت از تولیدکنندگان، این سهم را در آینده افزایش دهیم.

امام افزود: بدون شک در شرایط کنونی اقتصادی و تحریم‌ها این اقدام ضمن سرعت بخشیدن به تامین پله‌برقی و آسانسور برای ایستگاه ها و صرفه جویی ارزی، منجر به اشتغال تعداد زیادی از هم وطنانمان نیز خواهد شد.

وی گفت: در جهت رعایت نکات ایمنی و کیفیت محصولات، همه مراحل ساخت، نصب و راه اندازی پله برقی‌ها و آسانسورهای ساخت داخل تحت نظارت شرکت‌های بازرسی، کنترل کیفیت و صاحب صلاحیت بین المللی این حوزه و مشاور در جهت اخذ استاندارد EN115 انجام شده است.

انتهای پیام/

شرکت مترو برنامه ای برای ساخت تراموا در تهران ندارد

استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی اجباری است

جنگ با کرونا در وسایل حمل و نقل عمومی

آیا مترو تهران رزروی می شود؟

افزایش 40 درصدی مسافران مترو نسبت به هفته اخیر/ ابتلا 35 نفر از کارکنان شرکت مترو به کرونا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی