پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتورسیکلت کاوازاکی

قدرتمند ترین موتورسیکلت های جهان را نام ببرید!/ از دامون برقی تا کاوازاکی 1400 سی سی

اگرچه در تنوع در میان ابرخودروها کم بوده و البته برای خرید یک سوپرخودرو باید هزینه گزافی پرداخت اما قصه در صنعت 2 چرخ ها متفاوت است و افراد می توانند با هزینه معقول تری یک موتورسیکلت پر قدرت و جذاب حریداری کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو قطعا به یاد دارید که زمانی […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۶ خرداد ۱۳۹۹

اگرچه در تنوع در میان ابرخودروها کم بوده و البته برای خرید یک سوپرخودرو باید هزینه گزافی پرداخت اما قصه در صنعت 2 چرخ ها متفاوت است و افراد می توانند با هزینه معقول تری یک موتورسیکلت پر قدرت و جذاب حریداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

قطعا به یاد دارید که زمانی تولید یک سوپرخودرو که هزاران اسب قدرت داشته باشد امری دست نیافتنی بود اما این رویا دست نیافتنی با شروع قرن بیست و یک محقق شد.

این شرایط در صنعت موتورسیکلت سازی هم صدق می می کند در سال 1999 سوزوکی هایابوسا شبیه بوگاتی ویرون عمل کرد و قدرت ۱۷۳ اسب‌بخار را در اختیار مالک یک موتورسیکلت استاندارد قرار داد.

این موتورسیکلت جذاب به‌راحتی سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت ثبت می‌کرد. سوزوکی در سال 2007 تسل دوم از این موتور را با قدرت 300 اسب بخار که از پیشرانه 1300 گرفته بود روانه بازار کرد و تأثیر زیادی بر سرمایه‌گذاری تولیدکنندگان موتورسیکلت در سراسر جهان گذاشت.

امروزه برای علاقه‌مندان موتورسیکلت، عدد ۲۰۰ اسب‌بخار به‌عنوان مرز مهمی بین سوپربایک‌ها و دیگر مدل‌ها محسوب می‌شود. این طرز فکر، شبیه به شرایط پیشرانه‌ی هزار اسب‌بخار برای خودروهای امروزی است؛ با این تفاوت که تنوع خودروهای استاندارد کارخانه با چنین قدرتی، بسیار کم‌متر از موتورسیکلت‌ها است و معمولا ابرخودروهای میلیون دلاری یا نسخه‌های تیونینگ شده، مرز هزار اسب‌بخار را فتح می‌کنند؛ درحالی‌که قیمت یک موتورسیکلت اسپرت ۲۰۰ اسب بخاری که روی جاده شتابی شبیه بوگاتی داشته باشد، کمتر از ۲۰ هزار دلار است.

در ادامه، تعدادی از مشهورترین موتورسیکلت‌های در حال تولید دنیا با قدرت بیش از ۲۰۰ اسب‌بخار معرفی شده‌اند.

دامون هایپراسپرت؛ قدرت ۲۰۰ اسب‌بخار

نخستین محصولی که قرار است آن را معرفی کنیم موتورسیکلتی است که توان تولید 200 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور را دارد.

این موتورسیکلت که محصول شرکت کانادایی دامون است از یک پیشرانه برقی بهره می برد که هنوز قیمت و مشخصات فنی آن اطلاع رسانی نشده است.

موتورسیکلت برقی دامون هایپراسپرت نام دارد و حسابی توانسته در بازار سر و صدایی کند.

موتورسیکلت دامون

لایتنینگ LS-218؛ قدرت ۲۰۰ اسب‌بخار

محصول بعدی که مجددا از یک پیشرانه الکتریکی بهره می برد محصول یک شرکت تازه ‌تأسیس به نام لایتنینگ بوده و با این پیشرانه می تواند ۲۰۰ اسب‌ بخار تولید و نهایت سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم کند.

البته در نسخه‌های جاده‌ای، بیشینه سرعت ۲۹۰ کیلومتربرساعت خواهد داشت. شتاب‌گیری موتورسیکلت لایتنینگ با جعبه‌دنده‌ی تک سرعته، فراتر از مدل‌های بنزینی توصیف شده است؛ ضمن اینکه با تغییر نرم‌افزاری می‌تواند قدرت ۲۴۸ اسب‌بخار تولید کند. لایتنینگ LS-218 با آستانه قیمت ۳۸ هزار دلار تولید می‌شود.

موتور سنگین لایتنینگ

یاماها R1؛ قدرت ۲۰۰ اسب‌بخار

ابر موتورسیکلت یاماها که با با کد R1 از سال ۱۹۹۸ تولید می‌شود با پیشرانه هزار سی سی خود ۲۰۰ اسب‌ بخار قدرت و ۱۰۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید می کند.

سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این محصول ۲/۶ ثانیه و نهایت سرعت آن ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است، قیمت ارزان ‌ترین نسخه از سری ۲۰۲۰ YZF-R1 به ۱۷,۴۰۰ دلار می‌رسد.

یاماها آر1

سوزوکی GSX-R1000؛ قدرت ۲۰۲ اسب‌بخار

با اتمام تولید هایابوسا و پیشرانه‌های ۱/۳ لیتری سوزوکی، GSX-R1000 همراه موتور هزار سی‌سی به‌عنوان سوپربایک پرچم‌دار شرکت سازنده اهمیت بیشتری پیدا کرد.

این محصول از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶ با قدرت ۱۴۰ تا ۱۶۰ اسب‌بخار تولید می‌شد اما از سال ۲۰۱۷، به نسخه‌ی ۲۰۲ اسب‌بخار ارتقا یافت. سوزوکی GSX-R1000 با وزن ۲۰۱ کیلوگرم، نسبت قدرت به وزن بسیار خوبی دارد و همراه آستانه قیمت ۱۷ هزار دلار فروخته می‌شود.

موتور سوزوکی 1000

ب ام و S1000RR؛ قدرت ۲۰۵ اسب‌بخار

شرکت ب ام و که توانسته عملکرد خوبی در صنعت خودرو داشته باشد در موتورسیکلت سازی هم محصولات موفقی به بازار عرضه کرده است.

نخستین سوپربایک این تولیدکننده آلمانی در سال ۲۰۰۹ معرفی شد. از سال ۲۰۲۰، ب ام و S1000RR با امکانات سری M و چرخ‌های فیبرکربن نیز قابل خرید است تا همکاری ب ام و و M مشابه خودروهای اسپرت در موتورسیکلت‌ها نیز عملی شود.

نسل سوم S1000RR امسال همراه پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی ۹۹۹ سی‌سی، ۱۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد و با آستانه قیمت ۲۰ هزار دلار فروخته می‌شود.

موتورسیکلت ب ام و

کاوازاکی نینجا؛ قدرت ۲۰۷ تا ۳۱۰ اسب‌بخار

نسخه‌ هزار سی‌سی نینجا، پیش از ظهور هایابوسا در سال ۱۹۸۶ معرفی شد. از سال ۲۰۰۴، نسل جدید موتورسیکلت‌های هزار سی‌سی کاوازاکی با نام نینجا ZX-10R تولید شدند.

کاوازاکی نینجا

کاوازاکی همچنان از پیشرانه‌های حجیم‌تر از یک لیتر بهره می برد و ZX-14R را با پیشرانه ۱۴۴۱ سی‌سی عرضه می‌کند.

با چنین موتورسیکلتی، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۲/۶ ثانیه و نهایت سرعت ۳۰۰ کیلومتربرساعت فراهم می‌شود.

البته داستا به همین جا ختم نمی شود و این محصول کاوازاکی در زمانی کمتر از ۱۰ ثانیه از حالت سکون به مرز ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

موتورسیکلت کاوازاکی

کاوازاکی در سال ۲۰۱۵، ابرموتورسیکلت نینجا H2 و H2R را رونمایی کرد و خبرساز شد.

این شرکت ژاپنی مدل R این موتورسیکلت را با یک پیشرانه هزار سی ‌سی همراه با سوپرسارژر به بازار عرضه کرد تا قدرت ۳۱۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۵۶ نیوتن‌متر را برای موتورسیکلتی با وزن خالص ۲۱۶ کیلوگرم فراهم کند.

بسیاری از موتورسواران در دنیا، با نینجا H2R سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت را تجربه کرده اند اما چند فیلم غیر رسمی نشان داده‌ است که این موتورسیکلت، در زمانی حدود ۲۶ ثانیه از سکون به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

در بازار جهانی، مدل H2 با قدرت ۲۰۰ اسب‌بخار، به قیمت ۲۵ هزار دلار فروخته می‌شود؛ اما اگر طالب هیجان بیشتر هستید برای خرید H2R به جهت استفاده از سوپرشارژر و بدنه فیبرکربن، باید ۵۰ هزار دلار هزینه کنید.

دوکاتی استریت فایتر و پانیگاله؛ ۲۰۸ تا ۲۳۴ اسب‌بخار

بهره گیری از چنین پیشرانه های حجیمی تنها در کلاس سوپراسپرت ها خلاصه نمی شود بلکه دوکاتی و هوندا از دهه‌ی ۱۹۵۰ روی محصولات کلاس کافه‌ریسر (اسپرت خیابانی) از پیشرانه های هزار سی سی استفاده می کنند.

موتورسیکلت دوکاتی

دوکاتی استریت فایتر، در کلاس موتورهای استریت فایتر از سال ۲۰۰۹ تولید می‌شود. جدیدترین نسخه با نام استریت فایتر V4، پیشرانه‌ی ۱/۱ لیتری باقدرت ۲۰۸ اسب‌بخار و گشتاور ۱۲۲ نیوتن‌متر دارد.

موتور سیکلت دوکاتی

محصول بعدی این کمپانی ایتالیایی پرچم دار دیگری است که از نظر فنی تفاوت چندانی با استریت فایتر V4 ندارد.

پانیگاله V4، از همان پیشرانه ۴ سیلندر ۱۱۰۰ سی‌سی در نسخه‌های مختلف، ۲۱۴ تا ۲۳۴ اسب‌بخار قدرت می‌گیرد و ۱۱۲ تا ۱۲۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

هوندا CBR1000RR؛ قدرت ۲۱۴ اسب‌بخار

هوندا به‌عنوان یکی از اعضای چهار غول موتورسیکلت‌سازی ژاپن، سوپربایک CBR1000RR را از سال ۲۰۰۴ تولید می‌کند.

این مدل برای سال ۲۰۲۰، بازطراحی شد تا همراه پیشرانه‌ی یک لیتری، قدرت ۲۱۵ اسب‌بخار و گشتاور ۱۱۲ نیوتن‌متر و همراه میانگین مصرف سوخت ۶/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر داشته باشد.

توانایی‌های فنی CBR1000RR، قابل رقابت با یاماها R1، نینجا ZX-10R و سوزوکی GSX-R1000 است، اما سوپربایک هوندا با آستانه قیمت ۱۶ هزار دلار فروخته می‌شود.

موتورسیکلت هوندا CBr

انتهای پیام/

تنها با یک کلیک!/ تجربه 3000 کیلومتر رانندگی با هوندا کلیک

معرفی جدیدترین موتورسیکلتهای بازار ایران(3): هوندا کلیک

موتور ژوپیتر ، جانشین لایق ویگو 110

حضور کاوازاکی ژاپن در ایران

کاراکتری کوچک برای نامی بزرگ/ نگاهی به موتورسیکلت کاوازاکی Z1000 مدل 2010

کاوازاکی سری Z1300 کلاسیک ، عرصه را بر حریفان تنگ کرد

کاوازاکی نینجا ، در توکیو بروز می شود

فهرستی از سریع ترین موتورسیکلت های دنیا

هایابوسا، موتور سنگین دوست داشتنی

کانگروی جهان رو !/ بررسی موتورسیکلت کاربردی JS 150 جهانرو

زمانی‌که بهترین سمفونی نواخته می‌شود!/ بررسی موتورسیکلت سمفونی از کمپانی SYM

ظاهر مازراتی، باطن چانگان! / هرآنچه می خواهید از موتورسیکلت فیدل 3 بدانید

کپی آسیایی از زنبور ایتالیایی/ نگاهی به موتورسیکلت کاوان 125 سی‌سی

بررسی فنی موتورسیکلت زونتس R250 / همگام با آقای ترنسفورمرز!

ابریشم ایتالیایی/ بررسی اسکوتر بنلی SETA125

بررسی دوکاتی پانیگل از برترین سوپر موتورسیکلت‌های جهان

1200R ، هیولای دیگر دوکاتی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی