پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

D-Base

دایهاتسو ، جانشین میرا کی را به توکیو خواهد برد

 دایهاتسو ، شرکت خودروسازی مطرح که نه، ولی کهنه کار صنعت خودروسازی ژاپن که همسو با بزرگان صنعت خودروسازی ژاپن همچون هوندا و نیسان و سوزوکی و غیره، به صورت آنلاین محصول کانسپت خود را با نام اولیه و مستعار D-Base معرفی کرده است تا غرفه‌ای برای خود در نمایشگاه توکیو ژاپن فراهم کند. مفهومی […]

javankhodro
چهارشنبه - ۱۵ مهر ۱۳۹۴

 دایهاتسو ، شرکت خودروسازی مطرح که نه، ولی کهنه کار صنعت خودروسازی ژاپن که همسو با بزرگان صنعت خودروسازی ژاپن همچون هوندا و نیسان و سوزوکی و غیره، به صورت آنلاین محصول کانسپت خود را با نام اولیه و مستعار D-Base معرفی کرده است تا غرفه‌ای برای خود در نمایشگاه توکیو ژاپن فراهم کند.

مفهومی D-base که یک خودروی کوچک شهری با طول3.4 و عرض 1.48 متر است، با ارتفاع 1،49 متر از سقف بلندتری در مقایسه با هم‌کیشان خود برخوردار است و به احتمال زیاد براساس شایعات و اندکی هم ادعاهای خود  دایهاتسو ، به‌زودی جانشین مدل “میرا کی (Mira Kei)” می‌گردد که هم‌اکنون در سبد محصولات دایهاتسو قرار دارد.میرا که در سایر بازارها با نامهایی همچون شاراد، دومینو یا هندی‌وان به‌فروش می‌رسد تاکنون در هفت نسل مختلف از 1980 تا حال تولید شده است.

D-Base

نیروگاه مدل جدید را یک موتور 0.66 لیتری و سه سیلندر تشکیل می‌دهد و با کمک یک جعبه دنده cvt در هر 100 کیلومتر تنها کمی بیش از سه لیتر بنزین مصرف میکند که بخشی از این مصرف اندک به واسطه یک سیستم ترمز احیا کننده، یک بدنه سبک وزن و سامانه ذخیره‌کننده انرژی است که برروی ان نصب شده است. با کنار گذاشتن برخی از قسمت‌های اغراق آمیز D-base همچون تایرها، رنگ‌پردازی و اجزا بدنه به‌ویژه دستگیره عقبی در که یادآور شورولت اسپارک است و این مدل را به یک کانسپت کم‌وبیش فضایی نزدیک کرده‌، به راحتی میتوان از طراحی هوشمندانه D-base برای تولید مدل میرای e:S جدید کمک گرفت و همین طرح را ساخته و پرداخته کرد و مدلی جدید و قابل قبول تولید نمود. مدل میرای e:S یکی از کم مصرف‌ترین خودروهای ساخته شده در خانواده تویوتاست و دایهاتسو از سال2011 این مدل را تولید می‌کند.

D-Base

منبع: پدال

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی