شرکت جیلی در راستا تولید محصولاتی با ایمن و پیشرفته قصد دارد تا خودروسازان به نام اروپایی همکاری گسترده تری برقرار کند تا از این طریق بتواند سهم فروش خود را در بازار های جهانی افزایش دهد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو آنطور که از شواهد مشخص است، هلدینگ جیلی که در رتبه چهارمین […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو
آنطور که از شواهد مشخص است، هلدینگ جیلی که در رتبه چهارمین خودروساز بزرگ کشور چین قرار دارد به دنبال تولید خودروهای ایمن و پیشرفته بوده تا بتواند محصولات خود را هم سطح نمونه های اروپایی در بازارهای جهانی عرضه کند.
نخستین گام این شرکت چینی به منظور دستیابی به اهداف بلندپروازانه خود تصاحب بخش خودروهای سواری ولوو در سال 2010 بود، سپس در همین راستا جیلی درسال 2017 اکثریت سهم کمپانی لوتوس انگلستان را در اختیار گرفت و در گام بعدی هم با خرید 9.7 درصد از سهام دایملر، به یکی از سهامداران اصلی کمپانی بزرگ آلمانی تبدیل شد.
لی شوفو (Li Shufu) رئیس هیئت مدیره جیلی چندی پیش اظهار کرد: این برند چینی قصد دارد سطح همکاری خود با شرکت دایملر را افزایش دهد. پیش از این جیلی و دایملر در راستای ایجاد یک جوینت ونچر (شرکت مشترک) با سهم 50-50 برای تولید نسل جدید مدلهای برقی اسمارت در چین به توافق رسیدهاند.
وی در همین راستا توضیح داد: سال میلادی جاری برای شرکت جیلی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که این شرکت خود را برای عرضه محصولات و سرویسهای جدید در چند بازار بینالمللی آماده میکند.
همچنین در ادامه صحبت هایش از ورود برند لینک اند کو (Lynk & Co) به بازار اروپا در سال جاری خبر داد.
این نکته را هم باید در نظر گرفت که در ماه ژانویه صحبت هایی در خصوص مذاکرات دایملر و ولوو برای توسعه مشترک موتورهای درونسوز جهت کاهش هزینهها شد که اگر نتیجه این مذاکرات مثبت شود جیلی میتواند به صورت غیرمستقیم از تکنولوژیهای دایملر بهرهمند شود.
دایملر و ولوو شرکت مشترکی را برای توسعه و تولید سری پیشرانههای هیدروژنی برای خودروهای سنگین پایهگذاری کردهاند. هدف این شرکت عرضه کامیونها و اتوبوسهای هیدروژنی بعد از سال 2025 است.
رئیس هیئت مدیره جیلی با اشاره به بازار چین بیان کرد: این بازار در حال بازگشت به شرایط عادی است.
او وقفههایی که به خاطر پاندمی کووید-19 ایجاد شده را مقطعی و قابل مدیریت توصیف کرده است.
شایان ذکر است جیلی برندهای پروتون، ژئومتری، پولستار (شاخه اسپرت و هیبریدی ولوو) و شرکت خودروهای الکتریکی لندن (سازنده تاکسی های لندن) را نیز زیر چتر حمایتی خود داشته و مالک آنها محسوب میشود.
انتهای پیام/ منبع: دیجیاتو
دیدگاه خود را بنویسید