پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط آهن

راه اندازی خط ریلی رشت، بندر کاسپین تا پایان سال

معاون شرکت ساخت و توسعه، از راه‌اندازی خط ریلی رشت، بندر کاسپین تا پایان امسال خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو عباس خطیبی معاون شرکت ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار کرد: خط ریلی رشت – کاسپین – انزلی که تقریبا با در […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

معاون شرکت ساخت و توسعه، از راه‌اندازی خط ریلی رشت، بندر کاسپین تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

عباس خطیبی معاون شرکت ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار کرد: خط ریلی رشت – کاسپین – انزلی که تقریبا با در نظر گرفتن اتصال هر دو بندر به شبکه ریلی کشور 45 کیلومتر تخمین زده می‌شود در اولویت قرار گرفته اما برای راه‌اندازی خط ریلی رشت – انزلی سازمان محیط زیست مخالفت‌هایی کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی اصلاحاتی با هماهنگی سازمان محیط زیست در بخش‌هایی از این خط ریلی به ویژه در حوزه انزلی انجام داده‌ایم اما از سوی دیگر اولویت خود را روی اتصال بندر کاسپین به شبکه ریلی قرار داده‌ایم.

معاون شرکت ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: خط ریلی مورد نظر به دو بخش تقسیم می‌شود که حدود ۳۰ کیلومتر از آن از ایستگاه رشت به ایستگاه پیربازار می‌رسد که از آنجا به دو شاخه تقسیم شده و هر یک از آنها به طول ۹ کیلومتر به بندرهای کاسپین و انزلی می‌رسد.

وی ادامه داد: سازمان محیط زیست بلامانع بودن ساخت خط ریلی در مسیر کاسپین را به ما اعلام کرده و تاکنون در کل این مسیر ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی در حوزه زیرسازی داشتیم و اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان برای آن نیاز داریم، البته بیش از ۷۰ درصد منابع مورد نیاز در اختیار ما گذاشته شده است و ۴۰ میلیارد تومان آن را نیز از بندر کاسپین دریافت کردیم.

معاون شرکت ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار کرد: بندر ساسپین نیز در این پروژه مشارکت می‌کند و ضمن تامین اعتبار مذکور مقرر شده تا تملک اراضی مورد نیاز آن منطقه را نیز برای ما انجام دهد. همچنین تمام تجهیزات مورد نیاز برای ساخت این خط ریلی از جمله ۵۰۰۰ تن ریل ملی را از منابع داخلی تامین کرده‌ایم.

خطیبی درباره‌ی اتصال رشت به بندر انزلی نیز گفت: هیچ مشکلی در ساخت این خط ریلی وجود ندارد و تنها باید منتظر نهایی شدن مسیر و تایید سازمان محیط زیست باشیم تا بتوانیم مجوز آن را دریافت کنیم چرا که در برخی از نقاط این خط ریلی مقرر شده تا پل احداث شود.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

شرکت مترو برنامه ای برای ساخت تراموا در تهران ندارد

نرخ بلیت قطارها تغییر نخواهد کرد

پرداخت 100 میلیارد تومان بابت استرداد بلیت های نوروزی

اعمال طرح فاصله گذاری اجتماعی در قطار های رجا

زیان شرکت های ریلی برگشت ناپذیر است/ شرکت های ریلی با 600 میلیارد تومان زیان رو به رو هستند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی