پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

همه جوانب کار در طرح پیش فروش خودرو سنجیده شده است

به گفته رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، خودروسازان نیز موظف هستند در طرح‌ فروش‌های خود از قیمت‌های مصوب شورای رقابت پیروی کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو عباس تابش رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه طرح پیش‌فروش خودرو توسط کمیته خودرو ارائه شده که مشابه‌ای هم در دنیا ندارد، اظهار […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۴ خرداد ۱۳۹۹

به گفته رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، خودروسازان نیز موظف هستند در طرح‌ فروش‌های خود از قیمت‌های مصوب شورای رقابت پیروی کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

عباس تابش رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه طرح پیش‌فروش خودرو توسط کمیته خودرو ارائه شده که مشابه‌ای هم در دنیا ندارد، اظهار کرد: هر طرحی الزاما نباید مشابهی در دنیا داشته باشد و بگذاریم در برخی موارد نیز دنیا از مشابه ایرانی استفاده کند. در طرح پیش فروش خودروها همه جوانب کار سنجیده شده است و ما با آمادگی کامل به استقبال اجرای این طرح می‌رویم.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در بخشی از صحبت‌هایش با شاره به نحوه قیمت‌گذاری‌ها، گفت: شورای رقابت به عنوان مسئول قیمت‌گذاری خودروها، قیمت‌ها را اعلام کرده است و خودروسازان نیز موظف به رعایت فروش به همان قیمت‌ها هستند. همچنین به زودی برای برخی خودروهای کم تیراژ نیز قیمت‌گذاری صورت خواهد گرفت.

تابش تصریح کرد: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز به عنوان مدافع حقوق مصرف‌کننده رصد و نظارت بر این قیمت‌ها را انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده هر کالا بسته به متغیرها و شاخص‌های خاص خود تعیین می‌شود، تاکید کرد: شورای رقابت نیز قیمت خودروها را بر اساس این متغیرها و بر اساس نرخ تورم محاسبه می‌کند و سازمان حمایت نیز به عنوان مرجع رسیدگی به شکایات، این آنالیز قیمتی را دریافت کرده است تا کار رصد و پایش را به عنوان عضو کمیته خودرو و عضو ستاد تنظیم بازار بهتر و دقیق‌تر انجام دهیم.

هماهنگی‌های لازم برای عرضه خودروها احتکار شده انجام شد

معاون وزیر صمت در یک برنامه ایران امروز تصریح کرد: در رابطه با خودروهای بدون پلاک شناسایی شده در پارکینگ‌ها، سیاست‌های لازم ابلاغ شده و با پلیس راهور نیروی انتظامی و دادستانی، تعزیرات و… هماهنگی‌های لازم انجام شده است. ضمن اینکه مهلت پارکینگ‌ها برای عرضه خودروهای احتکار شده، سوم خرداد تمام شد و از این تاریخ به بعد مبنای برخورد بازرسان و سایر دستگاه‌هایی که در این طرح همکاری می‌کنند مواجهه با احتکار است و اگر خودرویی بدون پلاک در پارکینگ‌ها وجود داشته باشد تحت عنوان احتکار برای آن پرونده تشکیل می‌شود، در صورت تایید احتکار مالک خودروها ملزم هستند خودروها را به قیمت درب کارحانه عرضه کنند.

به گفته تابش در حالت دوم اگر مالک از این روند تمکین نکند، دستگاه‌های قضایی اقدام خواهند کرد و خودرو دوباره در اختیار خودروساز قرار می‌گیرد تا در قالب قرعه کشی و طرح‌های فروش با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: نگهداری خودرو صفر کیلومتر و بدون پلاک عملاً بیش ازسه ماه مقدور و ممکن نیست و این خودروها باید در بازار عرضه شوند. از سوی دیگر نقل‌وانتقال وکالتی خودرو ممنوع اعلام شده است؛ بنابراین سه ماه بیشتر یک خودرو نمی‌تواند بصورت صفر کیلومتر باقی بماند.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در این مرحله از ثبت نام ۲۵ هزار خودرو عرضه خواهد شد و متعاقب آن عرضه ۷۵ هزار خودروی دیگر در طرح پیش‌فروش ۱۸ خردادماه خواهیم داشت و سه بار تا پایان سال نیز این طرح ها تکرار می‌شوند. امیدواریم با عرضه به موقع و به اندازه کافی، افزایش تولید و سیاست‌های مدیریت بازار و تعیین قیمت توسط شورای رقابت به تعدیل بازار کمک کنیم.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

شناسایی افرادی که در ثبت نام خودرو اطلاعات غلط وارد می کنند

عرضه خودرو در بورس قیمت ها را کنترل می کند

نیکزاد تا انتها پیگیری موضوع تولید خودرو ملی است

جزئیات دیدار قطعه سازان با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت

چرا خودروهای الکتریکی و هیبریدی در بازارهای جهانی محبوب هستند؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی