پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کمیته تدوین روش های نوین لیزینگ

کمیته تدوین روش های نوین لیزینگ در ایران شروع به کار کرد

کمیته تدوین روش های نوین لیزینگ در ایران شروع به کار کرد /اعضای کمیته و کارگروه ها تعیین شد. روابط عمومی کانون شرکت های لیزینگ ایران – پس از آنکه دبیرکل کانون شرکت های لیزینگ ایران هادی اصفهانی را به عنوان مشاور خویش برگزید کمیته ای تحت عنوان کمیته تدوین روشهای نوین لیزینگ در ایران […]

سهیل زنگنه
پنجشنبه - ۱۶ مهر ۱۳۹۴

کمیته تدوین روش های نوین لیزینگ در ایران شروع به کار کرد /اعضای کمیته و کارگروه ها تعیین شد.

روابط عمومی کانون شرکت های لیزینگ ایران – پس از آنکه دبیرکل کانون شرکت های لیزینگ ایران هادی اصفهانی را به عنوان مشاور خویش برگزید کمیته ای تحت عنوان کمیته تدوین روشهای نوین لیزینگ در ایران با محوریت اجرای آزمایشی عقد لیزینگ عملیاتی به ریاست ایشان در دستور کار کانون قرار گرفت . متعاقبا اولین جلسه کمیته در روز سیزدهم مهرماه باحضور مدعوین و مدیران عامل دو شرکت نیروخودرو آسیا و سیر و سفر فرودگاه با دستور جلسه تبیین اهداف و نیز تعیین اعضا و کارگروه های زیر مجموعه کمیته، در محل کانون شرکت های لیزینگ ایران برگزار شد.

در این جلسه آقای هادی اصفهانی رئیس کمیته ضمن معرفی اعضاء هدف از برگزاری کمیته مذکور را عدم ایجاد شرایط و بسترسازی در صنعت لیزینگ ایران جهت ورود شرکتهای لیزینگ به عقودی دانست که درحال حاضر صنعت لیزینگ دنیا برپایه آنها هدف گذاری و اجرا میگردد. وی یکی از مهمترین عقودی که امروزه در تمامی کشورهایی که توانسته اند در صنعت لیزینگ به موفقیت های چشمگیری دست یابند را لیزینگ عملیاتی برشمرد و گفت: متأسفانه درحال حاضر با دستورالعمل هایی که بانک مرکزی برای فعالیت شرکتهای لیزینگ تدوین کرده است فعالیت لیزینگ ها محدود به عقد اجاره به شرط تملیک و فروش اقساطی شده است که این عقود در واقع فعالیتی است که بانک ها نیز میتوانند انجام دهند و این مسأله لیزینگ ها را از فعالیت های اثرگذار و تخصصی آنها دور کرده است. رئیس کمیته تدوین روشهای نوین صنعت لیزینگ در ایران یکی از دلایل اصلی برخی ناکامی ها در شرکتهای لیزینگ معتبر را عدم استفاده از عقد لیزینگ عملیاتی که پایه و اساس اصلی صنعت لیزینگ می باشد دانست و افزود: آنچه این کمیته به درخواست دکتر شیروانی دبیرکل کانون درصدد احقاق آن می باشد، شبیه سازی لیزینگ عملیاتی و درپی آن انجام آزمایشی پروژه فوق در کانون و در نهایت پس از تدوین دستورالعمل ها و روش های اجرایی آنها می باشد که با کسب مجوزهای لازم از بانک مرکزی عقد لیزینگ عملیاتی در شرکتهای لیزینگ و شرکتهای خودروساز کلید خواهد خورد.

ایشان تحقق این مسأله را در گرو شفاف سازی مناسب، ایجاد بستر فرهنگی لازم در بین مردم و نیز همکاری و مساعدت بانک مرکزی بیان کرد. هادی اصفهانی ضمن تشریح پروپزال و پیاده سازی پروژه لیزینگ عملیاتی در ایران، اشخاص عضو کمیته را از فعالان و علاقمندان باتجربه در صنعت لیزینگ بیان کرد و تصریح کرد: دعوت از این اشخاص در قالب کارگروه های زیرمجموعه کمیته در کنار شرکت خودروسازی دیارخودرو به عنوان تأمین کننده خودرو و نیز شرکت سیر و سفر فرودگاه به عنوان شرکت علاقمند به اجاره خودرو به روش لیزینگ عملیاتی، اولین گام درجهت شروع فعالیت کمیته فوق باشد. (ادامه مطلب و اسامی حاضران را در سایت کانون بخوانید)

فروش اقساطی اسکانیا و تریلر توسط لیزینگ کارآمد

14 راهکار دولت برای خروج از رکود بازار خودرو

فروش لیزینگی تویوتا رافور (مهر 94)

فروش اقساطی مزدا 3 توسط لیزینگ آریا دانا (مهر 94)

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی