پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

احتمال اعلام تعرفه های جدید آزادراهی طی هفته آینده

وزیر راه و شهرسازی از دست بررسی بودن تعرفه‌های جدید آزادراهی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در خصوص درخواست ضرورت اعلام تعرفه های جدید آزادراهی، اظهار کرد: این موضوع در دست بررسی است، امیدواریم جمع بندی‌های لازم ظرف هفته‌های آتی انجام شود. وی با تاکید بر […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

وزیر راه و شهرسازی از دست بررسی بودن تعرفه‌های جدید آزادراهی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در خصوص درخواست ضرورت اعلام تعرفه های جدید آزادراهی، اظهار کرد: این موضوع در دست بررسی است، امیدواریم جمع بندی‌های لازم ظرف هفته‌های آتی انجام شود.

وی با تاکید بر ضرورت تحول در موضوع سرمایه گذاری حداکثری برای توسعه راه‌های کشور به ویژه آزادراه ها و بزرگراه‌های اصلی، افزود: در زمان حاضر با توجه به حکم مترقی بند 66 تبصره 19 قانون بودجه سال 99 که با پیشنهاد و پیگیری وزارت راه و شهرسازی برای اولین بار در لایحه و سپس قانون بودجه درج شده است، امکان توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی کاملا فراهم شده و خوشحالیم این حکم را برای اولین بار مطرح کردیم.

وزیر راه با تاکید بر عزم وزارت راه و شهرسازی برای استفاده بهینه از بازار سرمایه برای تامین منابع مالی پروژه‌های این وزارتخانه اظهار کرد: بیش از 12 پروژه آزادراهی و ریلی در حال آماده شدن برای عرضه در بازار بورس هستند.

اسلامی همچنین گفت: هم اکنون دو مصوبه وجود دارد که یکی برای واردات ماشین آلات راهسازی سنگین با 5 سال سابقه ساخت و دیگری کامیون با سابقه 3 سال ساخت است. قطعا این دو مصوبه کمک خواهد کرد و در صورت مشخص بودن مرجع ارز و تایید آن توسط بانک مرکزی این موضوع می تواند کمک زیادی به نوسازی ناوگان راهسازی کشور کند.

وی افزود: به همین خاطر به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ابلاغ شده است که شرکت های راهسازی نیز بتوانند در طرح نوسازی ناوگان ثبت نام کرده و از این فرصت خوب بهره ببرند. شرکت های راهسازی در هماهنگی با صادرکنندگان می توانند از محل ارزهایی که خارج از کشور دارند و با هماهنگی بانک مرکزی ماشین آلات وارد کنند و این فرصت خوبی است تا شرکت های راهسازی بتوانند اقدام به نوسازی ناوگان خود کنند.

وی تاکید کرد: در همین زمینه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در شرف امضای قرارداد با هپکو برای ساخت 600 دستگاه ماشین آلات راهسازی است که می توان با گسترش این میزان به 2000 دستگاه، شرکت های راهسازی هم از توان این مجموعه بهره ببرند. همچنین در سال جاری که سال جهش تولید نام گذاری شده است، می توان با بهره گیری از اعتبارات تبصره 18 این فرصت را مضاعف کرد.

وی افزود: در بحث لاستیک هم با هماهنگی با سازمان راهداری این امکان وجود دارد که شرکت های راهسازی خدماتی دریافت کنند تا به این شکل جلوی سوءاستفاده کنندگان و دلالان گرفته شود و از یک مسیر درست تدارکات لازم برای ناوگان این شرکت ها انجام گیرد.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

پیشرفت ۸۰ درصدی ساخت آزادراه کنارگذر جنوبی تهران

کاهش 2 درصدی ترددها در محورهای برون شهری

مکمل آزادراه همت-کرج در چه تاریخی افتتاح می شود؟

اتمام ممنوعیت ترددهای بین استانی بعد از یک ماه/ تردد در محورهای مواصلاتی در جریان است

عوارض آزادراه ها براساس میزان پیمایش مسیر اخذ می شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی