پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بنز و ب ام و

جدایی بنز از ب ام و! / پایان همکاری بنز و ب ام و در زمینه تولید خودروهای خودران

2 شرکت خودروسازی آلمانی بنز و ب ام و که در زمینه تولید خودروهای خودران با یکدیگر همکاری داشتند در بیانیه ای مشترک از پایان این همکاری خبر دادند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بعد از گذشت کمتر از یک سال، شرکت‌های خودروسازی ب ام و (BMW) و مرسدس (Mercedes) آنچه را که قرار […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

2 شرکت خودروسازی آلمانی بنز و ب ام و که در زمینه تولید خودروهای خودران با یکدیگر همکاری داشتند در بیانیه ای مشترک از پایان این همکاری خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بعد از گذشت کمتر از یک سال، شرکت‌های خودروسازی ب ام و (BMW) و مرسدس (Mercedes) آنچه را که قرار بود مشارکت مداوم آنها برای توسعه فناوری خودران یا رانندگی خودکار باشد، پایان می‌دهند.

این 2 خودروساز این جدایی را “متقابل و دوستانه” توصیف کردند. آنها همچنین اشاره کردند که ممکن است این همکاری را در آینده از سر بگیرند.

در بیانیه مشترکی که این دو خودروساز منتشر کرده‌اند، آمده است که تعداد معدودی از عوامل منجر به این تصمیم شده‌اند و اینکه ایجاد یک پلت‌فرم مشترک خودران کار بسیار پیچیده‌تر و گران‌تر از آن چیزی است که پیش‌بینی کرده بودند. شاید هم دلیل این قطع همکاری از جانب بی‌ام‌و و مرسدس، جاه طلبی آنها بوده است.

هنگامی که این دو شرکت، همکاری با یکدیگر را در ماه ژوئیه سال گذشته اعلام کردند، گفتند که هدف آنها شروع به فروش خودروهای خودران سطح چهار با امکان کنترل رانندگی در آزادراه و پارک کردن خودکار تا سال 2024 است.

مدیران خودروسازی مانند “جیم هکت” مدیرعامل “فورد” در آن زمان گفتند که این شرکت‌ها بیش از حد خوش‌بین هستند و به این زودی قادر نخواهند بود این فناوری را به بازار عرضه کنند. شرکت “اوبر” نیز در سال 2019 گفت که زمان بیشتری طول خواهد کشید تا خودروهای کاملا خودران رایج شوند و آنها را به وفور در جاده‌ها ببینیم. ضمن اینکه یک مطالعه جدید نشان داده است که اکثر رانندگان آمریکایی علاقه‌ای به ایده وسایل نقلیه کاملا خودران ندارند.

در حالی که بی‌ام‌و و مرسدس دیگر بر روی فناوری خودران با یکدیگر همکاری نمی‌کنند، اما هنوز هم در سایر زمینه‌ها همکاری دارند.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

من عصبانی نیستم!/ بررسی ‌‌‌‌‌‌‌مرسدس بنز C63 AMG S مدل 2016

اولین قدم با بهترین روش/ نگاهی به ب ام و E21 با کیت آلپین

عاقبت فرار از مدرسه/ ‎ملاقات با یک هات‌راد آلمانی در قلب آمریکا

افت 70 درصدی سود دایملر در پی شیوع ویروس کرونا

شهر شیشه‌ای/ ساختار مواد مورد استفاده در بدنه خودروها به زودی دست‌خوش تغییر خواهد شد

بازگشت زورو/ مقایسه ب ام و Z4 جدید و پورشه کیمن

اولین قدم با بهترین روش/ نگاهی به ب ام و E21 با کیت آلپین

گذشته در دل آینده/ چرا خودرو تا 50 سال دیگر از بین نخواهد رفت؟

تصاویر نسل جدید ب ام و سری 2 کوپه شکار شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی