پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

حسن روحانی و مدرس خیابانی

دولت درباره مدرس خیابانی به مجلس پیغام داد / ارتباط نزدیک رئیس‌جمهور با گزینه وزارت صمت

اگرچه سرپرست کنونی وزارت صمت، در آستانه معرفی به عنوان وزیر صمت به مجلس قرار گرفته اما برخی نمایندگان و مسئولان در حال رایزنی برای افراد دیگری در وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو «حسن روحانی» رئیس جمهور ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ طی حکمی «حسین مدرس خیابانی» را به سرپرستی […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۴ تیر ۱۳۹۹

اگرچه سرپرست کنونی وزارت صمت، در آستانه معرفی به عنوان وزیر صمت به مجلس قرار گرفته اما برخی نمایندگان و مسئولان در حال رایزنی برای افراد دیگری در وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

«حسن روحانی» رئیس جمهور ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ طی حکمی «حسین مدرس خیابانی» را به سرپرستی وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد؛ چهره‌ای که گزینه جدی وزارت بازرگانی در صورت تصویب مجلس بود، اما حالا در آستانه معرفی به عنوان وزیر صمت به مجلس قرار گرفته است.

حالا موضوع «رضا رحمانی» وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت و دلایل برکناری اش به حاشیه رفته و نکته مهمی که به متن اخبار به ویژه در روز‌های اخیر بدل شده این است که چه کسی قرار است بر کرسی عالی وزارت صمت تکیه بزند؟ سوالی که عمده جواب‌های آن پیرامون سرپرست فعلی وزارتخانه پاسخ داده می‌شود.

البته در روز‌های اخیر نام برخی چهره‌ها به فهرست کاندیدا‌های تصدی کرسی وزارت صمت اضافه شده است، اما شنیدن نام این گزینه، عایدی جز تحکیم جایگاه گزینه احتمالی پیشنهادی دولت ندارد، چون عمده افرادی که مطرح شده اند بی ارتباط با حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند و طبیعتا این اتفاق احتمال معرفی سرپرست فعلی این وزارتخانه را به عنوان وزیر پیشنهادی به شدت افزایش می‌دهد.

جدای از «حسین مدرس خیابانی»، برخی نمایندگان و مسئولان در حال رایزنی برای افراد دیگری در وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند. در حال حاضر دو گزینه از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حال لابی با نمایندگان مجلس برای معرفی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت صمت هستند و «علیرضا رزم حسینی» استاندار خراسان رضوی، دیگر گزینه‌ای است که نامش از درون دولت مطرح شده است.

دو گزینه‌ای که هم اکنون در وزارت کار مسئولیت دارند، در هیچ یک از محافل دولتی نامشان برای وزارت صمت مطرح نیست و البته تجربه‌ای هم در این زمینه ندارند؛ هرچند با لابی گسترده با نمایندگان مجلس به دنبال این هستند که نامشان برای وزارت صمت مطرح شود. از طرفی مطرح شدن نام استاندار خراسان رضوی هم می‌تواند تلاش معاون اول رئیس جمهور برای پذیرش این مسئولیت توسط وی باشد.

بعید به نظر می‌رسد که «علیرضا رزم حسینی» که استانداری خراسان رضوی را هم با توصیه‌های فراوان پذیرفت، تمایلی برای تصدی سکان وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته باشد؛ اما از آنجا که شاید «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور ـ که اصالتا کرمانی است و از طرفی خود در دولت اصلاحات سکان وزارت صمت را به دست داشته و از ابتدای شکل گیری دولت تدبیر و امید با معرفی و بکارگیری چهره‌های نزدیک به خود در وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاش کرده ـ در جریان امورات این وزارتخانه قرار بگیرد، ممکن است این لابی را صورت داده باشد.

اینکه جهانگیری لابی هایش را برای معرفی رزم حسینی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت شدت بخشیده باشد، حرف نامعقولی نیست؛ به خصوص اینکه گفته می‌شود با ایفای نقش جدی «محمود واعظی» رئیس دفتر رییس جمهور در ماجرای برکناری رضا رحمانی از وزارت صمت، به او توصیه شده است که دخالتی در ماجرای معرفی گزینه پیشنهادی رئیس جمهور به مجلس برای وزارت صنعت، معدن و تجارت نداشته باشد.

گفته می‌شود، رئیس جمهور با توجه به سابقه وی بعنوان یک مدیر شرایط بحران، نظر مثبت و مساعدی نسبت به مدرس خیابانی دارد و هم اکنون حسن روحانی به ویژه در شرایطی که بازار نیاز به مدیریت جدی دارد، هر هفته چند نوبت تلفنی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفتگو می‌کند و در جریان اقدامات وزارت صمت برای کنترل قیمت ها، هدایت بازار و فعالیت صنایع و معادن با حداکثر توان ممکن قرار می‌گیرد.

از طرفی گفته می‌شود، از درون دولت به مجلس پیغام داده شده که گزینه مطلوب قوه مجریه برای وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدرس خیابانی است و به احتمال فراوان وی گزینه نهایی برای پیشنهاد به قوه مجریه است؛ لذا از نمایندگان خواسته شده که برای گزینه دیگری لابی صورت نگیرد. باید توجه داشت سرپرست وزارت صمت در کارنامه خود مدیریت شرکت‌های صنعتی و معدنی بحران زده و همچنین شرایط بحرانی بازار کشور را ثبت کرده است که یکی از نقاط قوت گزینه حسن روحانی برای معرفی به مجلس در سال پرتلاطم پایانی دولت است.

گفته می‌شود، رئیس جمهور اولین وزیر پیشنهادی دولت به مجلس یازدهم را تا اواسط تیرماه به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهد کرد؛ بنابراین، حسن روحانی تصمیم گرفته که حسین مدرس خیابانی را به عنوان گزینه نهایی و پیشنهادی خود به مجلس معرفی کند تا قوه مقننه اولین آزمون بررسی صلاحیت یک وزیر پیشنهادی را پیش روی داشته و بگذراند.

انتهای پیام/ منبع: تابناک

جهش تولید در ایران خودرو دیزل کلید خورد / ایران در ساخت و تولید خودروهای کار، خودکفا می‌شود

فکوری سرپرست روابط عمومی وزارت صمت شد

اگر واردات خودرو آزاد شود اولویت با هیبریدی ها است

شرط جدید کمیته خودرو برای ثبت نام در طرح های فروش فوق العاده خودروسازان

سود مشارکت برای پیش فروش خودرو صفر شد

شناسایی افرادی که در ثبت نام خودرو اطلاعات غلط وارد می کنند

رفع شائبه کسب سود توسط خودروسازان در طرح فروش فوق العاده

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی