پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید پژو 206

تداوم تولید خودروهای یورو 4 در ایران خودرو

به گفته معاون تحقیق و توسعه گروه خودروسازی ایران خودرو، تولید خودروی گازسوز با استاندارد یورو ۵ منطقی نیست. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو کیانوش پور مجیب معاون تحقیق و توسعه گروه خودروسازی ایران خودرو درباره تولید خودرو یورو ۵ گفت: بنا بود که از ابتدای امسال تمام خودروها با استاندارد یورو ۵ تولید […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۴ تیر ۱۳۹۹

به گفته معاون تحقیق و توسعه گروه خودروسازی ایران خودرو، تولید خودروی گازسوز با استاندارد یورو ۵ منطقی نیست.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

کیانوش پور مجیب معاون تحقیق و توسعه گروه خودروسازی ایران خودرو درباره تولید خودرو یورو ۵ گفت: بنا بود که از ابتدای امسال تمام خودروها با استاندارد یورو ۵ تولید و شماره گذاری شوند، حجم کاری که باید صورت بگیرد بسیار زیاد است، اما با کمی تاخیر تمام خودرو‌های بنزین سوز ما به سیستم یورو ۵ مجهز شد. فقط خودرو‌های گازسوز باقی ماندند و تعداد محدودی تندر نود CKD و پژو ۲۰۷ al۴ که گیربکس ۴ دنده اتومات دارند. طبیعتا با خروج پژو از ایران و قطع ارتباط نمی‌توان از این شرکت انتظار همکاری برای ارتقای استاندارد داشت.

وی در این راستا اشاره کرد: در موضوع گازسوز استدلالی داریم که استاندارد یورو ۵ برای ماشین گازسوز بی‌معناست. اگر به دنبال مجهز شدن این خودرو‌ها به استاندارد یورو ۵ باشیم باید کاتالیست‌های گرانقیمت‌تری روی خودرو نصب کنیم که طبیعتا قیمت تمام شده محصول را به صورت چشمگیری افزایش خواهند داد. با توجه به فلزات گرانبهایی که در این کاتالیست‌ها استفاده می‌شود این اقدام خروج ارز زیادی به همراه خواهد داشت.

این مقام ارشد در ارتباط با علت تولید این محصولات گفت: تاکسیرانی، مردم و پخش و پالایش از ما انتظار تولید دارند. از طرفی حتی اگر با این افزایش قیمت‌ها به استاندارد یورو ۵ دسترسی پیدا کنیم، تنها محدوده تولید گاز متان را کنترل خواهیم کرد و این در حالی که متان از نظر اثر گلخانه‌ای اثر بسیار محدود و حتی کم‌تر از بخار آب دارد پس انجام این کار چندان به صرفه نیست.

معاون تحقیق و توسعه گروه خودروسازی ایران خودرو با اشاره به این که اعمال استاندارد یورو ۵ بر خودرو‌های بنزینی هم خیلی فوری نبود، تصریح کرد: اعمال استاندارد یورو ۵ برای خودرو‌های بنزین سوز قابل پذیرش است، اما در خودرو‌های گازسوز و دوگانه سوز ماجرا نمی‌توان آن را پذیرش نیست. رئیس سازمان محیط زیست هم برای مساعدت‌هایی در این حوزه داشت تا خودرو‌های دوگانه سوز با استاندارد یورو ۴ در تعداد و مدت محدود تولید شود. به همین دلیل مدت‌هاست خودرو گازسوز تولید نشده است.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ابتدا سوخت را تامین کنید، سپس دستور ارتقا خودرو دهید/ هشدار انجمن خودروسازان

405 و پراید قطعا از خطوط تولید حذف می شوند

در سال 96 خودروها باید با استاندارد یورو 5 تولید شوند

موتورهای یورو 5 و یورو 6 تا سال 97 روانه بازار می شود.

موتور توربو شارژ ملی بر روی سمند سورن

استاندار یورو 5 و یورو 6 هدف بعدی ایران خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی