پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید دنا

نتیجه ارزیابی خدمات پس از فروش خودروسازان اعلام شد/ 10 شرکت نمره قبولی کسب کردند

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بخش خدمات پس از فروش 19 شرکت عرضه کننده خودروسواری و سنگین را مورد ارزیابی قرار داد که از این تعداد تنها 10 شرکت نمره قبولی گسب کرده اند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو براساس اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، مطابق ارزیابی های صورت گرفته […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۸ تیر ۱۳۹۹

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بخش خدمات پس از فروش 19 شرکت عرضه کننده خودروسواری و سنگین را مورد ارزیابی قرار داد که از این تعداد تنها 10 شرکت نمره قبولی گسب کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

براساس اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، مطابق ارزیابی های صورت گرفته از تعداد 19 شرکت عرضه کننده خودرو سواری و سنگین در سال 1398، تعداد 10 شرکت موفق به کسب نمره قبولی نشدند.

براین اساس در میان خودروهای سواری به ترتیب شرکت های بهمن موتور، مدیران خودرو، سرمایه گذاری بین الملل بایک، سازه های خودرو دیار، کرمان موتور، کارمانیا، سایپا، ایران خودرو و پرستوی آبی ارگ در رده ی اول تا نهم خدمات فروش قرار گرفتند و همچنین در میان خودروهای سنگین شرکت های بهمن دیزل، سیبا موتور، ماموت دیزل، سایپا دیزل، ایران خودرو دیزل، مایان فولاد، کاریزان خودرو، سروش دیزل مبنا، ارس خودرو دیزل و عقاب افشان رتبه ی اول تا دهم را کسب کردند.

در این میان متوسط امتیاز رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش صنعت خودرو در سال 1398 معادل 57/9% بوده که نسبت به سال پیش از آن 13% افت داشته است.

شایان ذکر است عمده دلایل نارضایتی مشتریان که بر اساس مصاحبه با 242 هزار مراجعه کننده به شبکه خدمات فروش به دست امده، «تاخیر در تحویل خودرو»، «عدم پرداخت خسارت دیر کرد» و «عدم پایبندی به تعهدات»بوده است.

همچنین ارزیابی های انجام شده در سطح نمایندگی های مجاز ارائه دهنده خدمات فروش در سال 98 نشان می دهد 68/9% از نمایندگی های مجاز با حداقل سطوح استاندارد تعریف شده در دستورالعمل منطبق نبوده اند.

شایان ذکر است شاخص های اصلی این ارزیابی، طبق دستورالعمل شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات فروش خودرو، شامل ارزیابی شبکه نمایندگی های مجاز، ارزیابی نظام مدیریتی خدمات فروش و سنجش رضایت مشتریان است که کلیه شرکت های عرضه کننده خودرو را در 3 حوزه ی وضعیت الزامات ستادی خدمات فروش، وضعیت شبکه نمایندگی ها و نیز رضایتمندی مشتریان مورد سنجش قرار می دهد.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

تشریح برنامه‌های isqi در سی و یکمین سالروز تاسیس/ پرچمدار صیانت از کیفیت محصولات هستیم

سايپا يدک؛ مقام نخست در شاخص نمايندگی های خدمات پس از فروش

تحلیلی بر وضعیت کیفیت خودرو های داخلی

آغاز ارزیابی ISQI از شرکت ایساکو

جزییات الزام خدمات پس از فروش خودرو

چرا اعتماد به گزارش های کیفی خودرو کم است؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی